Még nem eléggé megbízhatóak a Boeing 787-es gépei, habár az elmúlt időszakban már sikerült javulást elérni, nyilatkozta pénteken a cég elnökhelyettese Oslóban.
A 787-es Dreamlinerek megbízhatósága 98 százalékos, ami azt jelenti, hogy minden száz gépből kettő késik műszaki problémák miatt. Bár javulás tapasztalható az eredményben, az még nem elégséges, mondta el Mike Fleming a társaság elnökhelyettese a Oslóban, tudósít a Reuters.
A Boeing 777-esének a 1995-ös bevezetésétől négy évbe telt mire elérte a 99 százalékos hatékonyságot, jelenleg pedig a mutató 99,4 százalékon áll. Ez az a szint ahová a 787-es kapcsán is el szeretnének jutni.
A 787-est a Boeingnél igazi nagy dobásnak szánták, hiszen a könnyebb súly és az új motorok miatt akár húsz százalékkal is kevesebbet fogyaszt a gép, mint vetélytársai. Azonban tavaly többször is problémák merültek fel a gép akkumulátoraival kapcsolatban, ami miatt három hónapig nem is repülhettek a Dreamlinerek.
Habár azóta kijavították a problémát, és már 2013 első felében újra felszállhattak a repülők, a légitársaságok többsége érthetően vonakodhat a 787-esektől.
Egyébként Oslo a székhelye a fapados Norwegian Air Shuttle-nek, ami komoly problémákkal szembesült Dreamlinereinél. A norvég cégnél már tavaly bővíteni szerették volna az Egyesült Államokba indított járataik számát, azonban a 787-esek problémái miatt erre nem kerülhetett sor. A cég egyébként nem csak emiatt néz szembe nehézségekkel a transz-atlanti terjeszkedés során, ugyanis az amerikai versenytársak és szakszervezetek is megakadályoznák expanziójukat.
A Boeing árfolyama a rossz nemzetközi hangulat miatt sem mutatott túl szép teljesítményt csütörtökön, ellenben például az S&P 500 indexhez viszonyítva idén még mindig jól áll három százalékos pluszával. (Az S&P 500 eddig egy százalékos mínuszt halmozott fel idén.)
A Boeing árfolyama (NYSE) Forrás: Bloomberg, Investor.hu
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!