Rendkívül rossz negyedévet zárt nemrégiben a Tesco hazai piacán, a Kantar felmérése szerint ugyanis 4 százalékos bevételcsökkenésről számolt be Nagy-Britanniában az áruház. Ezzel az augusztus 17-én végződő 12 hét során 28,8 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak, míg egy éve még a piac 30,2 százalékát uralta.
A Tescóra egyrészt legnagyobb versenytársai, az Asda és a Sainsburry helyeztek nyomást, melyek 1,2, illetve 0,3 százalékos forgalombővülésről számoltak be. Másrészt viszont sokkal nagyobb kihívást jelentettek az Aldi és a Lidl diszkontláncok, melyek egyaránt bő kétszámjegyű növekedésről számoltak be. Előbbi 29,5, míg utóbbi 18,3 százalékos bővülést ért el.
A Tesco negyedéves teljesítménye ráadásul azért is aggasztó, mert a vásárlók 0,8 százalékkal többet költöttek el a brit szupermarketekben, mint egy év. Igaz, ez az elmúlt tíz év leglassabb bővülése volt. Az áruházlánc számára rendkívül fontos, hogy hogyan teljesít a hazai piacán, hiszen bevételeinek közel kétharmada Nagy-Britanniában keletkezik.
A Tesco gondjait egyébként jól tükrözi az árfolyam is, ugyanis tíz éve járt hasonló mélységekben a részvény. Ráadásul arról sem szabad megfeledkezni, hogy négy év alatt gyakorlatilag megfeleződött az árfolyam.
A fordulat egyelőre még várat magára, a vállalat talpra állítását a tavaly októberben kinevezett vezérigazgatótól, az Unilevertől érkező Dawe Lewistól várják, akinek egyáltalán nincs könnyű dolga, hiszen a versenytársak igen komoly árháborút támasztanak.