Szakszervezeti vezetők demonstráltak, és levelet is írtak, hogy megismerhessék a kormány elképzeléseit, de egyelőre senki nem mond semmit. A korkedvezményes nyugdíjazás december 31-én megszűnhet Magyarországon. Ha eltörlik, 20 milliárd forinttól eshet el a költségvetés.
Novemberben a Mozdonyvezetők Szakszervezete is nyílt levélben fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz a 2014. december 31-én megszűnő korkedvezményes nyugdíj meghosszabbítása miatt. Korábban az Origónak nyilatkozó Pataky Péter, a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke azt mondta, 60 ezer ember nyugdíjával játszik a kormány.
A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) még szeptemberben levélben kérte a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért felelős államtitkárától a buszvezetők korkedvezményes nyugdíjának megtartását, valamint mielőbbi tárgyalásokat szorgalmaztak a szaktárca és a Volán-cégcsoport szakszervezetei között. Egyelőre választ nem kaptak.
A Közlekedési Munkástanácsok Északnyugat-magyarországi Szövetsége akciószövetséget hozott létre a Közúti Közlekedési Szakszervezet régiós szervezetével, és közösen kezdtek aláírás-gyűjtési akcióba. Az érdekvédők az aláírásokat egy héten belül eljuttatják a döntéshozókhoz, és amennyiben ezt követően sem történnek érdemi tárgyalások, további lépéseket terveznek – áll a közleményben.
A szakszervezetek álláspontja szerint átmeneti megoldás lehet, ha a kormány meghosszabbítja a jogosultságszerzés idejét. A jogosultságot 2007. január elsejétől a bruttó bér 13 százalékának megfelelő mértékű, úgynevezett korkedvezmény-biztosítási járulék megfizetése alapozza meg.
A Volán-cégcsoportban közel 11 ezer buszvezető dolgozik, így a korkedvezményes nyugdíj körüli bizonytalanság az átlagéletkor előrehaladtával egyre több munkavállalót érint – közölték.
A szakszervezetek szerint a Volán-vállalatoknál a korkedvezményes nyugdíj létjogosultságát az eddig elvégzett felmérések egyértelműen igazolták, a szakértői vizsgálatok az autóbusz-gépkocsivezetők egészségkárosodását, pszichikai túlterheltségét állapították meg.