A cég minisztériumi Jóváhagyó Nyilatkozatra hivatkozva népszerűsítette tevékenységét, illetve megalapozatlanul ígérte a projektpartnereknek, hogy az általuk vállalt talaj-előkészítési, tápanyag-utánpótlási gyakorlat megvalósításához kapcsolódó többletköltségek ellentételezését az emisszió megtakarítás piaci értékesítésének pénzügyi fedezetéből biztosítja számukra. A jogsértés elkövetéséért 1.000.000 forint bírságot szabott ki a GVH.
A globális szén-dioxid kereskedelem működését az 1997-ben elfogadott Kiotói Jegyzőkönyv alapozta meg. Magyarország kizárólag a nemzetközi kötelezettségvállalásokkal összhangban jogosult részt venni együttes végrehajtási projektekben. A Kiotói Jegyzőkönyv alapján az ilyen típusú projektek úgynevezett ERU karbonkrediteket, kibocsátás-csökkentési egységeket hozhattak létre, amennyiben sikeresen teljesítették a szigorúan szabályozott hazai és nemzetközi jogszabályi feltételeket. A hatályos hazai jogszabályi környezetnek megfelelően a Magyar Állam által elismert együttes végrehajtási projekt csak 2012. december 31-éig működhetett. Ha a tevékenység a maga fizikai valójában ezt követően folytatódott is, az jogszabályilag már nem tekinthető együttes végrehajtási projektnek.
A kft. által szervezett projekt lényege, hogy a fenntartható mezőgazdasági technológia alkalmazásán túl a program megvalósítása révén csökkentett üvegházhatású gázkibocsátás karbonkreditek formájában eladható, ugyanakkor az állami piacon az együttes végrehajtási projekt csak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kiállított Jóváhagyó Nyilatkozat birtokában működhetett. Ezzel az EMK 2013. január 1-jétől nem rendelkezett.
A GVH megállapította, hogy az EMK főként a weboldalán megjelenő kommunikáció, valamint egyéb módon a partnercégekhez, gazdálkodókhoz eljuttatott tájékoztatása jogsértő volt. A vállalat ugyanis
A bírságot az EMK 2013. évi nettó árbevétele alapján kalkulálták.
A Versenyhivatal szerint súlyosító körülmény, hogy
Enyhítő körülményként értékelte viszont, hogy a karbonprogram környezetvédelmi célokat szolgál.