A digitális zeneletöltésekből és előfizetésekből származó bevételek 2014-ben szárnyalták túl először a CD-eladásokból származókat, tudósít a Foxbusiness.com. A zeneeladások összesen bő 15 milliárd dollár bevételt termeltek. A zeneipar 2000-ben volt a csúcsponton, akkor 38,7 milliárd dollárt termelt.
A CD-kből és más adathordozókból származó bevételek 8 százalékkal csökkentek, így 6,82 milliárd dollárt tettek ki. A digitális piac bevételei ezzel szemben 7 százalékkal nőttek, elérték a 6,85 milliárd dollárt. Ezzel zeneipar összbevételének mindkét szegmens 46 százalékát adta, a maradék 8 százalék a rádióktól, filmekből és sorozatokból származó jogdíjak tették ki.
A zeneletöltések a digitális piac bevételeinek 52 százalékát adták, 8 százalékos csökkenés után 2013-hoz képest. A streamelő szolgáltatások, mint például a Spotify vagy az Apple Beats Musicja viszont nagyon jönnek föl, 39 százalékkal nőttek egy év alatt.
Azok a szolgáltatások, amikért fizetni nem kell, mert reklámokból tartják fenn magukat, több felhasználót vonzanak, mint a fizetősek. Viszont kevesebb bevételt termelnek.
2014 legnépszerűbb albuma a Jégvarázs című film zenéje volt, 10 millió példányt adtak el belőle világszerte. Ezt Taylor Swift 1989 albuma követte, 6 millió eladott példánnyal. A digitális piac legnépszerűbb száma a Happy volt Pharrell Williamstől: 13,9 milliószor adták el.