A VW saját maga hozott létre egy külön pozíciót az igazgatósági tanácsban, aki a belső vizsgálatok lefolytatásáért és az esetleges visszaélések felderítéséért felel - közölte a Bloomberg. A csalási botrányba keveredett cég a német riválisától csábította át Christine Hohmann-Dennhardt, aki szőrszálhasogató vizsgálódási módszereiről örvend hírnévnek Németországban.
A Volkswagennél jobb terepet nem is találhatna egy volt alkotmánybíra, ahol nap mint nap hullanak ki újabb csontvázak a szekrényből, és a csalás mérete egyre csak dagad.
Hohmann-Dennhardt 1999 és 2011 februárja között a német alkotmánybíróság tagja volt
- olvasható a Bloomberg cégjűgyteményében. A német hölgy négy évvel ezelőtt igazolt át a Daimlerhez, ahol a jogi osztály első embere lett. Hohmann-Dennhardt 2016. január elsején kezdi meg munkáját a Volkswagennél. A szerződése a kétes hírűvé vált cégnél 2017. február 28-ig tart.
Az eladási mutatókba azonban még nem épült be a dízelmotor-manipuláció hatása.
Piaci részesedését tekintve 24,9 százalékkal vezet a Volkswagen-csoport, azon belül a Volkswagen márka 12,1 százalékkal.
Messze leszakadva a PSA-csoport (10,5 százalék) és a Renault-csoport (9,5 százalék), majd a Ford (7,4 százalék), az Opel (6,9 százalék), a BMW (6,4 százalék), a Fiat Chrysler (6,3 százalék), a Daimler (5,8 százalék) és - a japánok közül első helyen - a Toyota (4,2 százalék) következik.
Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon szeptemberben 14,4 százalékkal 6270-re, az év első kilenc hónapjában pedig 12,0 százalékkal 55 302-re emelkedett az üzembe helyezet új autók száma.
Egyre több irányból vizsgálódnak a Volkswagen szeptember végén kirobbant adathamisításai körül. Az Egyesült Államokban 430 ezer dízelautó károsanyag-kibocsátási adataival trükköztek. Michael Horn, az autógyár amerikai csoportjának ügyvezetője október 8-án eskü alatt vallotta az energiaügyi és kereskedelmi bizottság előtt, hogy az emissziós adatok kikozmetikázását néhány németországi mérnök hajtotta végre.
Horn vátig állította, hogy tudomása sem volt az évek óta zajló csalásról.
Az ügyvezető azzal mentegette magát az amerikai meghallgatáson, hogy nem ért a szoftver-manipulációhoz.
Ugyanazon a napon több irodát és magánházat kutattak át a németországi Wolfsburgban, az autógyár telephelyén.
Az ügyészség nyomozói adathordozókat és dokumentumokat foglaltak le. A razziában három nyomozó és közel 50 szövetségi rendőr vett részt, akik a károsanyag-kibocsátási csalás pontos menetéről és a szoftver-manipulációban érintett dolgozókkal szemben gyűjtöttek bizonyítékokat.