Az egyik fapados légitársaság megtévesztette a magyarokat
![Bpdapest Airport repülőtér fapados Easyjet Ryanair Wizz Air](https://cdn.origo.hu/2023/12/2eixj4KXyfsxP-gta-Nf7uW6LJiHHvW2tv2VHNnZoDY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzZiYTc0MTljMTNlYTRiZDViYmM1OGExMWE4MTFiNjkx.webp)
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Ryanair Ltd. (Ryanair) megtévesztő tájékoztatási gyakorlatot folytatott magyar nyelvű foglalási oldalán, mert a Dinamikus Valuta Átváltási Rendszerről hiányos, az átváltási árfolyamról pedig megtévesztő tájékoztatást nyújtott (a trükkről az Origo már 2013 júliusában beszámolt). A jogsértésért 50 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
A GVH két, egymással összefüggő magatartás értékelésekor azt vizsgálta, hogy egyrészt megfelelő tájékoztatást kap-e a fogyasztó az árfolyamváltások közötti választási lehetőségről (a saját banki, illetve a Ryanair átváltási rendszeréről), másrészt a Ryanair információja valós-e.
A GVH döntése szerint a Ryanair 2012 februárja és 2015 októbere között, a repülőjegyek foglalásakor (azokban az esetekben, ahol eltérő volt az indulási ország pénzneme a foglaláskor használt bankkártya pénznemétől)
nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat arról, hogy a Ryanair Dinamikus Valuta Átváltási Rendszere helyett választhatnák a saját bankjuk átváltását,
azaz átváltási árfolyamait is.
Csak a foglalási folyamat végén, a kártyaadatok megadása után alig észrevehetően hívta fel a fogyasztók figyelmét e tényre, és így
alapbeállításként a Ryanair rendszere érvényesült.
A GVH szerint a Ryanair megtévesztette a fogyasztókat, mert hamisan ígérte, hogy a Ryanair rendszerének választásával jobban járnak, mint saját banki átváltásaikkal.