Szomorú, bár mégis mindenki által várt bejelentéssel kezdte első nyilvános megjelenését a Malaysia Airlines májusban kinevezett vezérigazgatója:
Technikailag csődben vagyunk, bár a hanyatlás már jóval a 2014-es tragikus események előtt megindult
- mondta el a sajtónak Christoph Mueller a Reuters tudósítása szerint.
Mint ismert, tavaly márciusban a Malaysia Airlines MH370-es számú járata 239 utassal a fedélzetén nyomtalanul tűnt el a dél-kelet-ázsiai térségben, és azóta sem találják a gép roncsait, számos erőfeszítés ellenére sem. Négy hónappal később az MH17-es számú járatot, mely Amszterdamból tartott Kuala Lumpurba, rakétával lőtték le Ukrajna fölött, mely tragédia 298 halálos áldozatot követelt.
Az újonnan kinevezett Mueller igen nagy feladatot kapott: levezényelni az átalakulást és új irányokat kijelölni a légitársaságnak. A német származású szakember eleve jól csengő név szakmai berkekben, hisz korábban az ír állami légitársaság, az Aer Lingus reorganizációját vezényelte le sikeresen, de a Lufthansa esetén is felbukkan a neve.
Első körben 6 ezer munkavállalójától válik meg a cég az eddigi 20 ezerből, emellett jelentősen hozzányúlnak az útvonalhálózat is: kevesebb európai célpontra repülnek majd, ugyanakkor a fókusz az ázsiai és a regionális működésre terelődik.
Ugyanígy karcsúsítani szeretnék a jelenlegi repülőgépállományt is, vevőt találva néhány nagyobb Airbus gépre is. Továbbá kisebb repülőgépekkel, illetve csökkentett járatsűrűséggel fogják kiszolgálni az utazni vágyó közönséget.
Jól látható, hogy leginkább a költségcsökkentés áll a reorganizáció középpontjában, de új arculaton, úgynevezett rebrandingen is dolgozik a cég. Ezt szeptember 1-jén szeretnék majd bejelenteni, de hogy ez új név, logó vagy egyéb formában zajlana, arról nem árult el részleteket az új vezér - áll a BBC cikkében.
A legutóbbi gyorsjelentés szerint a légitársaság 2011 óta a legnagyobb veszteséget produkálta, köszönhetően a jelentősen megcsappanó utasszámnak is köszönhetően a két tragédia után. A vállalat által közzétett várakozások szerint
2015-ben "meg kell állítani a vérzést", aztán jövőre jöhet a stabilizáció, majd 2017-re újra képbe kerülhet a növekedés.