A Nemzetközi Hamisításellenes Koalíció (IACC) áprilisban hagyta jóvá a kínai Alibaba óriáscég felvételét, röviddel utána pedig a Michael Kors New York-i divatcég ki is lépett. A Kors az Alibabát "a legveszélyesebb és legkártékonyabb ellenfelünk"-nek nevezte.
A Gucci és más Kering Group-márkák, mint a Balenciaga, beperelték a New York-i szövetségi bíróságon a kínai e-kereskedelmi vállalatot, amelyet azzal vádolnak, hogy szándékosan ösztönzi a hamis termékek kereskedelmét, és ebből nem csekély nyereségre tesz szert. Az Alibaba szerint az ügy "felesleges pereskedés". Az Alibaba a szervezeti tagságról azt közölte: a jövőben hatékonyabban tud együtt dolgozni a márkacégekkel, hogy érvényesítse a szellemi tulajdonjogokat.
Az IACC-nek több mint 250 tagja van, köztük például az Apple, az Adidas, a Chanel, vagy éppen a 21st Century Fox. Az Alibaba 2014-ben vitte részvényét tőzsdére a történelem addigi legnagyobb, 25 milliárd dolláros kibocsátásával. A cég Kínában 80 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az online kiskereskedelemben, a világpiacon pedig az Amazon.com legnagyobb konkurensének számít.