London immáron 3-400 éve üzleti csomópont, vagyis a város fontossága nem szűnik meg egy csapásra – nyilatkozta a CNBC-nek a VistaJet alapítója és elnöke, Thomas Flohr.
A brexit-népszavazás komoly és azonnali hatást gyakorolt a légiközlekedési iparágra, ahogy a nagyobb cégek, mint az easyJet, a Lufthansa vagy az IAG kétszámjegyű veszteségeket szenvedtek el a részvénypiacon. Ezt egyrészt a csökkenő brit kereslet indokolta, másrészt az azzal kapcsolatos félelmek, hogy veszélybe kerül az a meglévő egyezmény, amely biztosítja a szabad repülőutakat a kontinens egészén.
Mindazonáltal a magánrepüléssel foglalkozó társaságok is hasonlóképpen aggódhattak, elsősorban a hozzáféréssel, illetve az esetlegesen megemelkedő adókkal és fokozódó bürokráciával kapcsolatban.
A VistaJet, amely több mint 50 Bombardier magángépből álló flottát üzemeltet fix helyárakkal, már korábban igyekezett felkészülni a brit népszavazás minden lehetséges kimenetelére. Flohr jelezte, amennyiben át kell tenniük a székhelyüket a kontinentális Európába, az
semmilyen negatív hatással nem jár majd a vállalat teljesítményére nézve.
„Úgy gondolom, a márka továbbra is ugyanaz marad, függetlenül attól, hogy Párizsban, Frankfurtban, New Yorkban vagy Londonban kötünk ki végül" – tette hozzá.
Ráadásul Flohr jelezte, manapság az üzletük igencsak virágzik, mivel a vállalatok vonakodnak felvenni a mérlegükbe egy 50 millió dolláros repülőgépet.
A legendás befektető, Warren Buffett kezében lévő NetJets volt a szektor másik vállalata, amely beszámolt a CNBC-nek a brexit utáni helyzetről. A cég európai vezérigazgatója, Marine Beveridge úgy nyilatkozott, ezen a ponton még igen nehéz felmérni a hatásokat, ő maga mindenesetre nem aggódik.
Ebben a pillanatban igencsak szép repülési volument tudhat magáénak a cég, mi több, meg is lepte őket, hogy
a június az év eddigi egyik legerősebb hónapja volt.
A vállalatnál tudomásul veszik, hogy London továbbra is a NetJets európai üzletágának egyik legfontosabb helyszíne lesz. A vezérigazgató azonban jelezte, nem a brit főváros az egyetlen kiemelt hely, és Európa más részein is megvannak a növekedési lehetőségeik.
Beveridge hozzátette, a NetJets működéséből adódóan az sem jelent majd komolyabb változást, ha az ügyfeleik egy jelentős része elhagyja Londont. Abban az értelemben kiemelt szereppel bír a brit főváros, hogy számos ügyfelük ott tartózkodik, ami több ezer utat jelent oda és vissza. Mindazonáltal – mondta a vezérigazgató – nem szükségszerűen kell Londonban lenniük, gond nélkül működhetnek Frankfurtban vagy Párizsban is.