Összetett feladatot jelent egy vállalkozást „gyorsreagálású hadtestté" alakítani, azonban figyelembe véve napjaink üzleti környezetét, a gyorsan változó fogyasztói igényeket, nem csak hasznos, de egyre inkább elkerülhetetlen ez a lépés. Persze, mint az élet szinte minden területén, ehhez a feladathoz is segítséget nyújt a technológia, azonban azt is figyelembe kell venni, hogy a változást a fejekben kell kezdeni.
A gyorsaságnak, rugalmasságnak meg kell mutatkoznia a kommunikációban,
hiszen hiába adódik egy nagyon jó lehetőség, ha nem szerzünk róla tudomást, vagy nem tudjuk értesíteni a megfelelő kollégákat arra, hogy csapjanak le a kedvező ajánlatra, esetleg a munkatársak nem érik el a cégvezetőt.
Mobiltelefont ma már mindenki használ, és néhány éve megfigyelhető trend, hogy közép- és nagyvállalati szinten is egyre gyakrabban engedélyezzék a munkatársak számára, hogy a saját, jól ismert készülékeket munkára is bevessék. A BYOD (Bring Your Own Device – hozd a saját készüléked) trend előretörését jelzi egy tavalyi felmérés, amely során a megkérdezett
hazai kisvállalkozások 57 százaléka jelezte, hogy támogatja a saját eszközök irodai használatát.
Skálázhatóság, rugalmasság – a felhőalapú megoldások előnyei között a leggyakrabban emlegetett tulajdonságok ezek, amik szintén kulcsfontosságúak ahhoz, hogy egy cég lépést tudjon tartani a piaci folyamatokkal. Ma már a vállalatirányításhoz kapcsolódó valamennyi funkció elérhető a felhőn keresztül is, és nem csak költségoptimalizálás miatt éri meg igénybe venni ezt a lehetőséget. Hiszen gyorsan bevezethető rendszereket, a szezonális igényekhez igazodó kapacitást kaphatnak a felhasználók, így
a cégeknek tényleg csak azért kell fizetniük, amit használnak is.
Az előrelépés egyébként ezen a területen is érződik itthon, az informatikai eszközöket és megoldásokat használó hazai kkv-k 54 százaléka élt a felhőszámítástechnika kínálta lehetőségekkel egy idei felmérés szerint, míg 2014-ben ez az arány még csak 40 százalék volt.
Ha pedig már adott a gyors kommunikáció, a vállalati szervezetet is gyorsan tudjuk formálni az aktuális piaci igényeknek megfelelően, akkor már csak arról kell gondoskodnunk, hogy
mielőbb érzékeljük az új trendeket.
Ehhez sem kell feltétlenül varázsgömböt beszerezni, a piacon elérhető adatkezelő és üzleti intelligencia rendszerek hasznos segítséget nyújtanak ahhoz, hogy a fogyasztói szokásokat folyamatosan elemezzük, de ahhoz is, hogy a vállalaton belüli esetleges anomáliákat időben kiszúrjuk.
A cikk megjelenését a Magyar Telekom támogatta