A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMárton Anna
15:55VívásOlha Kharlan-Anna Marton
HUNSzűcs Luca
15:55VívásSara Balzer-Luca Szucs
HUNMagyarország
20:05VízilabdaMagyarország-Kanada
HUNMagyarország
21:00KézilabdaArgentína-Magyarország
NyílNyíl

Ez a terv teljesen átalakítja a taxispiacot

Elektromos taxi Nissan Leaf elektromos taxi városi közlekedés környezetvédelem elektromos autó városi közlekedĂ©s környezetvĂ©delem elektromos autĂł Budapest első elektromos taxija, egy Tele5 Rádió Taxi kötelékében közlekedő Nissan Leaf 2014. március 2
Budapest első elektromos taxija, egy Tele5 Rádió Taxi kötelékében közlekedő Nissan Leaf 2014. március 26-án.
Vágólapra másolva!
Zéró emissziós kocsik válthatják pár éven belül a hagyományos hajtású budapesti taxikat – tudta meg a Napi.hu Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettestől.
Vágólapra másolva!

A elektromobilitás terjedésének felgyorsítása érdekében a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) azt javasolta a fővárosi önkormányzatnak, hogy hozzanak olyan szabályozást, amely szerint

Budapesten taxiszolgáltatást egy bizonyos türelmi idő elteltével csak zéró emissziós gépkocsival lehessen végezni.

Ez teljes állománycserével járna a Napi.hu információi szerint.

Nem tiltás, ösztönzés

Az NGM-nél a lap megkeresésére elmondták, hogy a minisztérium semmilyen konkrét tiltás bevezetését nem javasolta hivatalosan a Fővárosi Önkormányzatnak, mivel - az eddig meghozott intézkedésekkel összhangban - a korlátozás helyett az ösztönzés áll a tárca - mint elektromobilitásért felelős intézmény - fókuszában.

Budapest egyik első elektromos taxija, egy Tele5 Rádió Taxi kötelékében közlekedő Nissan Leaf 2014. március 26-án. Fotó: Magócsi Márton - Origo

Az NGM, fővárosnak címzett javaslata két évszámot is említett:

2020-tól már ne lehessen taxiengedélyt kapni

csak elektromos kocsira,

2023-tól pedig az engedéllyel rendelkező hagyományos kocsik engedélyét is bevonnák,

vagyis onnantól csak zéró emissziós autókkal lehetne taxizni Budapesten - közölte a főpolgármester-helyettes a lappal.

Magától is működhet

A főváros vezetése ugyanakkor azzal számol, hogy

az átállás akár gazdasági alapon, vagyis a taxisok saját döntése alapján is felgyorsulhat,

tekintve, hogy egy elektromos autó üzemeltetése lényegesen olcsóbb, mint egy hagyományos hajtásúé. Ráadásul az autógyárak is olyan gyorsan fejlesztenek, hogy 2018-19-re sokkal nagyobb elektromosautó-választék áll majd a fuvarozók rendelkezésére.

Egyeztetés

A főpolgármester-helyettes azt is elmondta a Napi.hu-nak, hogy előzetesen megkérdezték a taxis vállalkozások képviselőit és ők nem jelezték, hogy az elképzelés megvalósíthatatlan lenne. Ennek némiképp ellentmond azonban, hogy a lap által megkérdezett szervezetek és cégek csak a sajtóból értesültek a tervezetről, egyeztetésen egyik szervezeti vezető sem vett rész.

Az NGM nem javasol konkrét tiltást

A Nemzetgazdasági Minisztérium nem javasolta olyan konkrét tiltás bevezetését a Fővárosi Önkormányzatnak, hogy Budapesten taxiszolgáltatást egy bizonyos türelmi idő elteltével csak zéró emissziós gépkocsival lehessen végezni - közölte közleményében a tárca. Hozzátették: a teljes taxiállomány rövidtávú lecserélése elektromos autókra jelenleg nem reális lehetőség. A tárca ugyan támogatja az elektromobilitás elterjedését, ezzel együtt az elektromos taxik térnyerését is, ezért jött létre többek között az elektromobilitási együttműködési megállapodás is az NGM és a főváros között, de a minisztérium ebben semmilyen konkrét tiltás bevezetését nem javasolta, különös tekintettel arra, hogy az elektromobilitás elterjedését célzó intézkedések fókuszában a korlátozás helyett mindig az ösztönzés állt - írták.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!