A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNValter Attila
16:32KerékpározásVerseny
HUNEcseki Nándor | Madarász Dóra
17:35AsztaliteniszChun Ting Wong/Hoi Kem Doo-Nandor Ecseki/Dora Madarasz
HUNMuhari Eszter
19:25VívásAuriane Mallo-Breton-Eszter Muhari
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNMagyarország
21:44ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNPóta Georgina
22:15AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl

A webáruházak már nem akarják átverni a fogyasztót

online vásárlás, e-kereskedelem, hitelkártya, webshop, webáruház
Nagy kérdés, tudnak- e profitálni a webáruházak a vasárnapi zárva tartásból
Vágólapra másolva!
Jelentősen csökkent azon webáruházak aránya, amelyek visszaesőként követtek el fogyasztóvédelmi jogsértést: 14 százakékra a korábbi 54-ről. A javulás az elektronikus kereskedelem fogyasztóvédelmi ellenőrzéseit szigorító, tavaly decemberben elfogadott törvénymódosításnak köszönhető - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Vágólapra másolva!

A kis- és középvállalkozásként működő webáruházak első alkalommal elkövetetett jogsértése esetén továbbra sincs bírság, a vállalkozásnak lehetősége van a feltárt hibák javítására. Az ismételt ellenőrzés során azonban ugyanannak a jogsértésnek az elkövetése miatt 200 ezertől 2 millió forintig terjedő bírságot szabhat ki a fogyasztóvédelmi hatóság.

Az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is az ellenőrzött webáruházak 88 százalékánál talál problémát a hatóság. Ilyenkor a webáruház figyelmeztetést kap, hogy 30 napon belül javítsa a jogsértést. A tapasztalatok szerint a jogsértést elkövető e-kereskedők a fogyasztóvédelmi hatóság figyelmeztetése után pótolják a feltárt hiányosságokat. Nem véletlen, hogy az idén a fogyasztóvédelemben az e-kereskedelemmel kapcsolatos kérdések állnak a középpontban - mondta Keszthelyi Nikoletta, az NFM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára.

Már nem akarnak sunyiskodni Forrás: AFP

Az ellenőrzési tapasztalatok azt mutatják, hogy hatásos volt a fogyasztóvédelmi bírság megemelése, a vállalkozások együttműködőek, a feltárt hibákat gyakran már az eljárás folyamán, a határozat jogerőre emelkedése előtt javítják.

Az NFM és a fogyasztóvédelmi hatóság idén együttesen több mint félezer webáruházat vizsgált. Tipikus hiányosságnak tekinthető a 14 napos elálláshoz kötődő részletes tájékoztatás elmaradása. Sok esetben az elállási jog gyakorlását többletfeltételekhez, például eredeti, bontatlan csomagolás meglétéhez kötik.
Problémák merülnek fel az elérhetőségi adatok közlésével is, ami azért fontos, mert itt láthatja a vásárló, hogy hazai webáruháztól rendel-e, ugyanis a magyar nyelvű honlap és a ".hu" végződés nem garantálja ezt.

Uniós országokból származó webáruházakkal szemben felmerült problémák kezelésében az NFM-en belül működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) tud érdemi és ingyenes segítséget nyújtani.

Az EFK 2017-ben mintegy 4,6 millió forint értékben érvényesítette sikeresen a magyar fogyasztók online vásárlással kapcsolatos, határon átnyúló panaszait.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!