A The New York Times jelentéséhez a lap mintegy 200 oldalnyi anyagot tekintett át, amit a Facebook 2017-ben az automatizált partnerségi adatrögzítői dokumentáltak.
A legrégebbi, 2010-ben indított ügylet még 2017-ben is aktív, sőt, van, ami még most is"
– áll a jelentésben. A lap továbbá kiemelte, hogy egyes partnercégek, mint például a Spotify, a Netflix és a Royal Bank of Canada állítólag képesek voltak elérni a felhasználók személyes üzenetét, beleértve ebbe az elolvasást, a módosítást és a törlést is.
A Spotify és a Netflix is nyilatkozott a jelentésről, és a két cég állítja, nem voltak tisztában azzal, hogy ilyen jellegű hozzáférést kaptak. Továbbá a Royal Bank of Canada vitatja, hogy bármilyen hozzáférése lett volna.
Ezek a vállalatok nem az egyetlenek, amelyek hozzáférhettek a felhasználók adataihoz.
Az Amazon, a Microsoft Bing keresője és a Yahoo is a Facebook adatpartnerei, például az Amazon simán láthatta a felhasználók nevét és elérhetőségi adatait a barátokon keresztül.
A partneri lehetőségeknek köszönhetően növekedhetett jelentősen a Facebook, és bár 2010-től nyilvánosságra került a közösségi média adatpartner politikája, ugyanakkor a partneri megállapodásokat nem szabályozta vagy részletezte a cég adatvédelmi politikája.
A Facebook azzal érvel, hogy partnerei betartják az adatvédelmi beállításokat, és a vállalat nem sérti meg a 2011-es szövetségi kereskedelmi bizottság beleegyezési nyilatkozatát, amely szerint nem lehet adatokat megosztani engedély nélkül.
2018-ban már több alkalommal is kiderült, hogy a Facebook nem kezelte megfelelően a felhasználók adatait.
Az év elején került napvilágra, hogy 87 millió felhasználói adathoz fért hozzá a Cambridge Analytica, anélkül, hogy ebbe a felhasználók beleegyeztek volna. Múlt héten pedig arról számoltak be, hogy egy technikai hiba miatt több millió Facebook felhasználó privát fényképeit osztották meg harmadik féltől származó alkalmazásokon.