A válaszadók átlag 209 percet töltöttek munkahelyi, míg 143 percet személyes e-mail fiókjuk ellenőrzésével, összesen 352 percet vagyis majdnem hat órát.
Az e-mail továbbra is a leggyakoribb módja, ha valaki a munkatársaitól akar gyorsan kérdezni (39 százalék), a projektek helyzetjelentéseinél is gyakori (57 százalék), vagy a visszajelzésekhez is ezt használják (47 százalék) – összegezte Bruce Swann, az Adobe Campaign termékcsoport-marketing menedzsere.
Bár az e-mailek a munkanap nagy részét lefedik, szerintünk ez még nőni fog, és a felmérésben résztvevő válaszadók 26 százaléka is osztja ezt a véleményt van"
– nyilatkozta Swann.
2016-ban, amikor az Adobe megkezdte a felmérést, az e-mailekre fordított idő átlagosan 465 perc volt, ugyanakkor 2017-re csökkent ez a szám 352 percre, míg 2018-ban már 360 perc volt.
„Ugyan az e-mailekre fordított átlagos idő csökkent az elmúlt három évben, fontos megjegyezni, hogy a gyakoriság továbbra is jelentős" – mondta Sarah Kennedy, az Adobe marketing alelnöke.
A válaszadók mindössze 46 százaléka képes törölni a beérkező leveleket.
Az Adobe kutatásából kitűnik, hogy az amerikai tévé nézés közben, étkezéskor, sőt még a fürdőszobában is ellenőrzik e-mail fiókjukat, ugyanakkor egyre többen döntenek úgy, hogy csökkentik a munkahelyi e-mailek olvasására szánt időt munkaidőn kívül.
A megkérdezettek csaknem fele (48 százalék) a munkahelyi leveleket addig nem olvassa el, amíg el nem kezd dolgozni.
A millenniumi generáció tagjai ráadásul átlag feletti arányban ellenőrzik a személyes és a munkahelyi e-mail fiókjaikat, míg a baby boomer generáció tagjai egyáltalán nem nézik meg elektromos postaládájukat nyaralásuk során – szemben a fiatalabb generációkkal, ahol minden negyedik munkavállaló nyaralása alatt naponta többször is ellenőrzi a céges levelezést.