Elkészült a golyórepülőgép, az év egyik legnagyobb légi közlekedési szenzációja
![Man on the airport opening car door Travel Fashion People Traveling Businessman Men Males Back Seat CEO Fashion Model Arrival Corporate Jet Director Politician Working Business Travel Wealth Success Luxury Bright Black Color Business Finance Transportatio](https://cdn.origo.hu/2023/12/G8iZ27kb22B1uVj3JW08wwwQk1Pp1sNqkF2O6odEDG8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY0M2NiMmQ4NjVmYTRkMTNhNzdlNzA5NTE1MmM1YjBj.webp)
Az Otto Aviation nevű vállalat közlése szerint a Celera 500L túl van a 31. sikeres tesztrepülésen, melyek célja az volt, hogy a közben szerzett tapasztalatok révén, javítsák a jármű aerodinamikai hatékonyságát. Az eredmények alapján, a vállalat az állítja, fejlesztésük jelenleg
az üzemanyag felhasználás szempontjából leghatékonyabb, kereskedelmileg elérhetővé váló repülőgép, ami létezik."
Ez pedig különösen figyelemre méltó hír a légi közlekedés világából akkor, amikor az idei év - a koronavírus miatt - eddig a szektor teljesítményének drasztikus csökkenéséről, a gyártás és a futó fejlesztések átszervezéséről szólt.
A 2008-ban alapított vállalat először három éve, 2017-ben mutatta meg működés közben repülőjét. Most pedig, lényegében a fejlesztés végéhez közeledve, az is kiderült, milyen paraméterekkel támasztják alá a hatszemélyes kisgépről tett állításukat.
A magángépnek szánt fejlesztést a hasonló kialakítású üzleti jet-ekkel hasonlítja össze a vállalat.
Eszerint:
A cég vezetőjének közlése szerint nem titkoltan a saját tulajdonban álló, illetve a bérelhető magángépek piacára szeretnének betörni, és a most ismerteknél jóval olcsóbb megoldásokat kínálni különleges formájú gépükkel.
Ebben segítheti őket az, hogy számításaik szerint alig van néhány olyan amerikai város, melyek között gépük - hatékonysága révén - ne tudna leszállás nélkül, folyamatos repüléssel közlekedni.
A vállalatnál azt is elárulták, első körös finanszírozási hátterük és a sikeres tesztrepülések okot adnak a bizakodásra. Ugyanakkor még előttük áll a Szövetségi Légügyi Hivatalnál (FAA) a repülő engedélyeztetési eljárása, és annak a feladata, hogy megtalálják a gyártás helyszínét. Ha ez utóbbi megvan, akkor már elkezdhetik felvenni a rendeléseket a gépekre.
Az Otto Aviationnál úgy számolnak, gépeik első kereskedelmi repülése az FAA leendő engedélye és a gyártás előkészítése függvényében, 2025-ben lehet.