A Netflix újabb gigantikus költekezést jelentett be
![Paris Games Week 2017 : Day Three At Porte De Versailles In Paris](https://cdn.origo.hu/2023/12/BhnS8z18JyZneqbJXePcFub2PKrBS-6WBouIUUrQyqU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2M0Mzg0ZjM4YWI5OTQwZTY4ZTI0NmQ1N2RkNTYzNzMw.webp)
Dél-koreai filmkészítők és sztárok gyűrűjében jelentette be a Netflix Szöulban, hogy összesen 500 millió dollárt költene saját tartalmak gyártására az országban – írja a CNBC. A vállalat emellett hozzátette, a tavalyi év végén 3,8 millió előfizetője volt Dél-Koreában.
A Netflix egyébként 2015 és 2020 között 700 millió dollárt költött arra, hogy megvesse a lábát az egyre fontosabb dél-koreai piacon.
A fizikai beruházások mellett a streaming szolgáltató koreai tartalmak forgalmazási jogát is megszerezte, illetve több mint 80 saját sorozattal és filmmel állt elő – beleértve a nemzetközileg is sikeres Kingdom (A királyság titkai) című sorozatot, melyet Kim Eun-hee készített.
A Netflix tartalomgyártásért felelős vezetője, Ted Sarandos kiemelte, az elmúlt két évben látható volt, hogy a világ egyre jobban megszerette a dél-koreai tartalmakat, melyek globálisan is népszerűek voltak a platformon. Hozzátette, a cég elkötelezett a dél-koreai piaccal kapcsolatban, és folytatni fogják az együttműködést a helyi alkotókkal.
A kaliforniai székhelyű streaming óriás egyébként az elmúlt években kiemelt figyelmet fordított az egész ázsiai térségre.
A régióban ugyanis még bőven tudja növelni az előfizetőinek számát, ami komoly növekedési potenciált jelent a cégnek – elsősorban Dél-Koreában, Indiában, illetve az egész délkelet-ázsiai térségben.
A Netflix 2016 óta több mint 200 ázsiai filmet és sorozatot gyártott. Tavaly decemberben pedig több mint 25 millió előfizetője volt a cégnek az ázsiai csendes-óceáni térségben – a globálisan több mint 200 millió előfizető mellett.