Egy ilyen lépésre az elemzők szerint azért kerülhet sor, mert a cégcsoporton belül nem megfelelően domborodik ki a Porsche márka valódi értéke. Az Equilor Befektetési Zrt. idézi a Bloomberg elemzőinek véleményét, akik szerint
egy esetleges tőzsdei debütálást követően a Porsche árfolyama akár magasabb is lehet, mint a Volkswagen csoport jelenlegi árazása, legalábbis, ha abból indulunk ki, hogy milyen szárnyalásnak indultak a Ferrari papírjai, miután a Fiat-Chrysler csoportból történő kiválás után azokat bevezették a tőzsdére.
A Bloomberg információi szerint most folynak az egyeztetések szakértőkkel a Porsche a cégcsoportról való leválasztásáról és IPO-járól. A Volkswagen részéről ugyanakkor ezeket a híreket egyelőre nem erősítették meg a Business Insidernek.
A gazdaságilag racionálisnak tűnő döntést azonban nehéz meghozni, mert a Volkswagen csoport fő tulajdonosai, a Porsche- és a Piech-család nem biztos, hogy rábólintanak a kiválásra. Amennyiben mégis, a tőzsdére vitelre - megintcsak a Bloomberg szerint - a jövő évben kerülhet sor, és a Volkswagen többségi részesedést fog birtokolni az önállóvá váló Porschéban.
A német autógyártó csoport világszerte 124 üzemet működtet, ebből Európában 72-őt, ezen belül pedig csak Németországban 28-at.