A fiataloké lehet a virtuális valóság

vr virtuális valóság app játék
SAN DIEGO, CA - SEPTEMBER 05: Fans attend Team USAs Virtual Reality Experience Powered by Samsung Gear VR during the 2015 Road to Rio tour at "B" Street Pier on September 5, 2015 in San Diego, California. Jonathan Leibson/Getty Images for Samsung/AFP
Vágólapra másolva!
A cégek egyre nagyobb lendülettel igyekeznek maguk mellé állítani a következő generáció fogyasztóit. A virtuális valóságban utazó vállalatok például célirányosan a Z generáció tagjaira számítanak, és hosszú távon tőlük várják az iparág felfutását.
Vágólapra másolva!

A virtuális valóság (VR) az egyik olyan terület, amely kiemelkedően népszerű lehet a Z generáció (az 1997 és 2010 között születettek) körében – mondta a CNBC-nek Rudy Lee, a dél-koreai Zepeto stratégiai vezetője. A cég VR-avatárokat fejleszt, és azzal számol, hogy a területen érdemes hosszú távon gondolkodni, illetve elsősorban a fiatalabb fogyasztókra számítani.

Ráadásul a virtuális valóság egy olyan széleskörű terület, amely számos különböző iparág számára vonzó lehet.

Ha ugyanis a felhasználók találkozhatnak egymással egy virtuális térben (metaverzumban), az szervesen bevonhat olyan szektorokat, mint az élelmiszeripar, a kiskereskedelem vagy a zeneipar – tette hozzá Lee.

Hosszú távra terveznek a virtuális valóságban utazó cégek Forrás: AFP/Robyn Beck

Ehhez azonban arra van szükség, hogy a vállalatok hosszú távban gondolkodjanak. A Zepeto (amely mögött a Naver nevű dél-koreai internetszolgáltató áll) például folyamatosan növelte idén a vállalati partnereinek számát. Jelenleg mintegy 100 cég használja a Zepeto platformját, hogy reklámozza a saját márkáit a nagyjából 200 milliós felhasználói bázis számára.

Lee kiemelte, ha valaki a metaverzumban szeretne beruházni, akkor nem hat hónapos vagy egyéves távra tervez, sokkal inkább arra számít, hogy hosszú távon jelen lesz a virtuális térben. Az pedig világosan látszik, hogy a legnagyobb fogyasztói kört a Z generáció adja.

Közülük kerül ki ugyanis a Zepeto felhasználóinak több mint 80 százaléka, tehát ők azok, akik személyre szabott karaktereket hoznak létre, és aztán virtuális tokenekkel fizetnek a platformon.

Lee hozzátette, a mobiltechnológia és az 5G elterjedése csak felgyorsítja a jelenlegi technológiai trendeket, de a koronavírus-járvány szintén megerősítette a folyamatokat. Ahogy ugyanis sokan kényszerültek otthonról, online kapcsolatot tartani a szeretteikkel és barátaikkal, világszerte egyre elfogadottabbá váltak a virtuális világ kapcsolattartási formái.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!