A virtuális valóság (VR) az egyik olyan terület, amely kiemelkedően népszerű lehet a Z generáció (az 1997 és 2010 között születettek) körében – mondta a CNBC-nek Rudy Lee, a dél-koreai Zepeto stratégiai vezetője. A cég VR-avatárokat fejleszt, és azzal számol, hogy a területen érdemes hosszú távon gondolkodni, illetve elsősorban a fiatalabb fogyasztókra számítani.
Ráadásul a virtuális valóság egy olyan széleskörű terület, amely számos különböző iparág számára vonzó lehet.
Ha ugyanis a felhasználók találkozhatnak egymással egy virtuális térben (metaverzumban), az szervesen bevonhat olyan szektorokat, mint az élelmiszeripar, a kiskereskedelem vagy a zeneipar – tette hozzá Lee.
Ehhez azonban arra van szükség, hogy a vállalatok hosszú távban gondolkodjanak. A Zepeto (amely mögött a Naver nevű dél-koreai internetszolgáltató áll) például folyamatosan növelte idén a vállalati partnereinek számát. Jelenleg mintegy 100 cég használja a Zepeto platformját, hogy reklámozza a saját márkáit a nagyjából 200 milliós felhasználói bázis számára.
Lee kiemelte, ha valaki a metaverzumban szeretne beruházni, akkor nem hat hónapos vagy egyéves távra tervez, sokkal inkább arra számít, hogy hosszú távon jelen lesz a virtuális térben. Az pedig világosan látszik, hogy a legnagyobb fogyasztói kört a Z generáció adja.
Közülük kerül ki ugyanis a Zepeto felhasználóinak több mint 80 százaléka, tehát ők azok, akik személyre szabott karaktereket hoznak létre, és aztán virtuális tokenekkel fizetnek a platformon.
Lee hozzátette, a mobiltechnológia és az 5G elterjedése csak felgyorsítja a jelenlegi technológiai trendeket, de a koronavírus-járvány szintén megerősítette a folyamatokat. Ahogy ugyanis sokan kényszerültek otthonról, online kapcsolatot tartani a szeretteikkel és barátaikkal, világszerte egyre elfogadottabbá váltak a virtuális világ kapcsolattartási formái.