A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Látványos képeken a Duna felett átvezető új budapesti vasúti híd - galéria

Déli összekötő vasúti híd
Vágólapra másolva!
Átjárható a déli körvasút fejlesztésének első ütemében megvalósuló új hídszerkezet, amely a déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik vágányának ad helyet - tájékoztatott a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.
Vágólapra másolva!

A közlemény szerint ezzel mintegy hetven év után először új vasúti vágányon nyílik majd átkelési lehetőség a Duna felett.

Az első vonatok még idén tavasszal áthaladhatnak az új hídszerkezeten.

A beruházó felidézte: a Duna magas vízállása miatt csaknem egy hónapot voltak kénytelenek várakozni az utolsó hídelemmel a pesti oldalon, a Petőfi híd és a Rákóczi híd között. Február 18-án azonban megkezdhették a beemelést, amely mostanra befejeződött és így

teljesen átjárhatóvá vált az új vasúti vágányt hordozó hídszerkezet.

Hozzátették: a még hátralévő munkálatok - a hídtartozékok szerelése, a korrózióvédelem tökéletesítése, a vasúti szakági munkák - az utolsó simítások ahhoz, hogy az új vasúti híd teljes értékűen hozzájáruljon a dunai látképhez is.

Ezzel párhuzamosan megkezdődött a középső hídszerkezet egyes tartozékainak bontása. Egyelőre csak az üzemi járdát és az ahhoz tartozó korlátot bontották el, de hamarosan indul az acélszerkezet darabolása és elszállítása is, ezt - akárcsak az építést - a vízről végzik. A Clark Ádám és a Hebo lift-8 úszódarut mostantól gyakrabban lehet majd mozgásban látni az összekötő vasúti híd környékén, ugyanis ezek az építés mellett a bontásban is főszerepet játszanak.

A képre kattintva tekintse meg az új hídszakaszról készült látványos felvételeket:

Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
Déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd
déli összekötő vasúti híd

A déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából történik. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi nettó 35 921 393 827 forint értékben.

Az összekötő vasúti hidat a déli körvasút fejlesztése részeként korszerűsítik.

A déli körvasút fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat járjon az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé váljon és nagyobb szerephez jusson a főváros közlekedésében. Ilyen nagyságú és jelentőségű vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint száz éve nem történt.

A NIF tájékoztatása szerint a beruházás részeként bővül kettőről háromvágányosra a déli összekötő vasúti híd kapacitása, ennek első eleme a most elkészült új hídszerkezet, a következő ütemben történik meg a meglévő két hídszerkezet cseréje.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!