Munkálatok lesznek az M1-es, az M15-ös, az M3-as, az M30-as, az M35-ös, az M4-es, az M7-es és az M8-as gyorsforgalmi utakon.
Idén 297 kilométer hosszan, 2 millió négyzetméteren cserélik a régi, elöregedett, javításra szoruló burkolatot új aszfaltra,
a felső kopó-, és ahol szükséges, az alatta lévő kötőréteget is. Ha indokolt, a mélyebb szerkezeti részeket is javítják. A tervek szerint, csak idén több mint 330 ezer tonna új aszfaltot terítenek le.
A teljes szintrehozás három évig, 2025-ig tart. Országszerte 200 híd, felüljáró újul meg, köztük négy nagyobb híd: a Rába (M1), az Oszlári Tisza híd (M3), a Köröshegyi völgyhíd (M7) és a Pentele híd (M8). 50-60 csomópontnál a vízelvezető rendszereket és az esetleges rézsűcsúszásokat is javítják. Emellett 30 pihenőt is felújítanak. Javítják az épületek, mosdók tetőszerkezetét, cserélik, javítják a gépészetet - ezekkel a felújításokkal
növelik az üzembiztonságot és egyszerűsítik az üzemeltetést is.
Ezekbe a pihenőkbe új bútorokat is tesznek, az elöregedett fa utcabútorok helyett. Fákat ültetnek és szelektív hulladékgyűjtőket is kihelyeznek a pihenőkbe. Ahol szükséges, cserélik a vadvédő kerítést is az autópályák mindkét oldalán.
Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása természetesen terelésekkel, forgalomkorlátozásokkal jár.
Igyekeznek a munkálatokat időben és térben úgy szervezni, hogy a lehető legkevesebb kellemetlenséggel járjanak. Az egész felújítás húsvét után indul, az M7-en pedig a vakáció ideje alatt, a főváros és a Balaton között előre tervezett munkálatok nem lesznek. Minden terelésről időben és folyamatosan tájékoztatást adnak a honlapukon, Facebook-oldalukon és az ÚTINFORM-on keresztül.
Ahhoz, hogy jó minőségű úton közlekedhessenek az utazók, szükség van a munkálatokra. Kérnek mindenkit, hogy kövesse oldalukat, indulás előtt pedig mindig tájékozódjon az aktuális forgalmi helyzetről és a felújítások ideje alatt tervezze utazását hosszabb menetidővel.