A halloweeni ünnephez számos jelkép kötődik: a faragott töklámpás, az ijesztő dekorációk, a rémisztő jelmezek és a halloweeni édességek. A legnépszerűbb árucikkek közülük - a csontvázat, szellemalakot vagy éppen drakulafogat mintázó - édességek, amiket a kültéri dekorációk követnek.
Az Egyesült Államokban a nagymértékű édességfogyasztás jellemző ebben az időszakban: a csokoládé és a cukorka központi eleme az amerikaiak körében az ünneplésnek.
Az amerikai édesipari szövetség friss felmérése szerint az amerikaiak 94 százaléka vásárol édességet a halloweenhez kapcsolódóan, ami páratlanul magas fogyasztói keresletről árulkodik.
A szövetség tanulmánya azt is megállapította, hogy az amerikaiaknak több mint a fele már október 31-e előtt eszik ilyen édességet. Vagyis a szezon már nem az október 31. körüli napokra korlátozódik, hanem korábban megkezdődik, ráadásul az ünnepnap után is jóval meghosszabbodik.
Nem csoda, ha ez a szezon kulcsfontosságú a 48 milliárd dolláros édesipari ágazat és kiskereskedelmi partnerei számára az Egyesült Államokban. 2023-ban a halloween 6,4 milliárd dollárral növelte az édességek kiskereskedelmi eladásait, és ez a szám 2024-ben várhatóan három-öt százalékkal nő.
A halloween ma már a világ számos táján kiemelt kiskereskedelmi eseménynek számít, egyre nagyobb üzleti lehetőséget jelent, az Egyesült Államokban pedig teljes iparág épült az ünnep köré.
Számos érdekességgel szolgál egy másik tanulmány is, amely az online keresések és vásárlások adatai alapján készült, és rávilágít arra, hogy az USA sok államában a hagyományos halloweeni cukorka a legnagyobb kedvenc ebben az időszakban. A klasszikus csokoládék, mint a Snickers, a Kit Kat és a Milky Way szintén sok államban népszerűek, ezeket pedig szorosan követik a gyümölcsös, színes gumicukorkák.
A Martha Stewart által közzétett részletes listából kiderül, hogy a nálunk is közismert édesipari márkák halloweenre készített változatai egyebek között az alábbi államokban népszerűek az USA-ban:
A halloween nem mindig volt olyan ünnep, amely ekkora kiskereskedelmi forgalmat generált volna. Észak-Amerikában az ősi kelta hitvilágban gyökerező halloween az ír és skót bevándorlók érkezését követően vált népszerűvé a 19. században. Az 1900-as évek elejére egy kifejezetten felnőtteknek szóló ünnep lett, akik fogadásokat és partikat rendeztek ebből az alkalomból.
Ahogy teltek az évek, a halloween kezdett megváltozni Amerikában, és az 1930-as évekre, de különösen a második világháború után, egyre hangsúlyosabban gyerekeknek szóló ünnep lett. A szülők már nem egymásnak, hanem a gyerekeiknek rendeztek halloweeni partikat, sőt, az iskolák is tematikus rendezvényeket szerveztek.
Ennek eredményeként a dekorációk is változni kezdtek. Korábban a felnőtteknek szóló, félelmetesebb elemek határozták meg a halloween vizualitását, ám a gyerekek bevonásával egyre inkább teret nyertek a barátságosabb formák. Ezt a változást a popkultúra is elősegítette, ahogy a képregényekben és a filmek világában sorra jelentek meg a kedves és barátságos boszorkány- vagy szellemábrázolások.
Idővel a halloweeni dekorációk már olyan elterjedtek és közkedveltek lettek, hogy 1958-ban az akkori first lady, Mamie Eisenhower az ünnep alkalmából még a Fehér Házat is feldíszítette.
A következő nagy fordulat az 1980-as és 90-es években jött el. Ekkor váltak széles körben elterjedtekké a halloweeni kültéri dekorációk az Egyesült Államokban.
Ezzel együtt pedig a populáris kultúra hatására a stílus is megváltozott. Az olyan slasher- és horrorfilmek hatására, mint a Halloween, a Péntek 13 vagy a Rémálom az Elm utcában, a dekorációk egyre rémisztőbbek, esetenként erőszakosabbak lettek.
Időközben a kiskereskedelem számára is kiemelt fontosságú ünnep lett a halloween, és - továbbra is az Egyesült Államoknál maradva - ma már nincs olyan nagy áruházlánc, amely ne több száz termékkel készülne erre az időszakra.
A világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózatának számító Walmart pedig több ezer halloweeni témájú árucikket is kínál ilyenkor.