A férfi a lengyelországi Torunból indult el 13 tonna áruval Romániába egy kamionnal, amelyet kollégája egy hasonlóval követett. A második kamion azonban Debrecenben lemaradt, így a férfi a városból kiérve megállt.
Körbejárta a kamiont, és észrevette, hogy mozog a jobb hátsó dupla kerék külső kereke. Mivel már besötétedett, úgy döntött, meghúzza a csavarokat, és egy megvilágított helyen alaposabban megvizsgálja.
Egy derecskei benzinkútnál állt meg és éppen hozzálátott a pótkerék leszereléséhez, amikor megérkezett a kollégája. A szerelést jórészt a férfi végezte, társa csak kisebb dolgokban segített. A szerelés után folytatták útjukat.
Negyedórával később a pótkocsi jobb hátsó dupla kereke levált.
A külső kerék jobbra, a szántóföldre gurult, a belső kerék viszont belevágódott egy szemből érkező autóba. A sofőr, fékezés közben átment a másik sávba és nekiütközött a második kamionnak. Az autó sofőrje és két utasa azonnal meghalt.
Az autó negyedik utasát súlyos, életveszélyes sérülésekkel vitték kórházba, az ő sérülései maradandóak.
Az ítélet indoklása szerint
a férfi hibás csavarokkal rögzítette a kerekeket, az egyik szárán például 2 centiméter hosszan nem volt menet, és a menet mélysége is csak a szükséges mélység egyharmada volt.
Az ítélet nem jogerős.