Negyedórás járatindulás csúcsidőben, heringeffektus a 144-es buszon, írta meg tapasztalatait egy utas a BKK közösségimédia-oldalán.
10 centiméterre álltak egymástól az emberek reggel 5 órakor az 55-ös buszon,
délután 2-kor pedig nem lehetett felférni,
írta egy másik utas.
Egy nő arról számolt be, hogy a nagyon forgalmas 133E busz volt, hogy 42 perces követési távolsággal indult reggel, erről pedig képet is készített.
Ugyanerre a buszra panaszkodott egy másik utas is, aki megerősítette, hogy több mint 20 percenként érkeztek a buszok. Azt írta, az embernek az az érzése hogy ezekkel a posztokkal szándékosan provokálják azokat, akik kénytelenek utazni...
A rendkívül sok utast szállító 7-es buszról azt írta egy utas, hogy reggel 5 óra környékén az Újpalotáról a belváros felé járó
buszok mindegyike tömve volt, Zugló vasútállomásnál már inkább nem is szálltak fel az emberek.
Hozzátette, most az lenne a lényeg, hogy minél kevesebben tömörüljenek, „erre ezek a nagyeszűek még ritkítják is! Hát gratulálok a vezetés alkalmatlanságához!”
Az 5-ös buszon ma reggel 7:10-kor is sokan voltak,
kb. 20 cm-re álltunk egymástól
- számolt be egy utas.
Hasonló volt a helyzet a 2-es metrón is, egyvalaki azt írta, hogy 6-7 percenként indul az Örs vezér teréről, reggel már ott
tömeg van, mindenhol sokan szállnak fel, 10-20 centire vannak az utasok egymástól.
Kérem, sűrítsék a metrójáratokat csúcsidőben - kéri.
Van, aki bocsánatkérést vár a hibás menetrend miatt.
Másokat pedig az háborított fel, hogy a hétfőtől életbe lépő új menetrendről szóló hírt kora reggeli, üres buszokkal illusztráltak, miközben sok utasnak egészen más volt a tapasztalata.
A BKK azt ígéri a hatalmas felháborodás miatt, hogy április 6-tól, hétfőtől újra a tanszüneti menetrend szerint indulnak a közösségi közlekedési járatok Budapesten. Az Origo ezután is figyelemmel kíséri, hogy
a veszélyes járványhelyzetben biztonságosan tudnak-e majd újra utazni a budapesti emberek.