A fővárosban és 50 kilométeres körzetében olyan nagy mennyiségű eső esett le, amelyet a vasúti vízelvezető-rendszerek nem tudtak azonnal elnyelni,
helyenként a pálya is víz alá került.
Bicskénél a sínek fölé ért a víz, levonulásáig állt a forgalom, nem működött a biztosítóberendezés, Tatabánya és Szárliget között leszakadt a felsővezeték, ezért 60-90 percet késtek a vonatok. A viharos erejű szél fákat döntött a vasúti pályákra, illetve felsővezetékeket szakított le például Pestszentlőrincnél, Vácnál, Kőbányánál is.
A ceglédi, debreceni, szegedi, lajosmizsei, újszászi, békéscsabai vonalakon 30-60 perccel, esetenként másfél órával nőtt a délutáni vonatok menetideje. A Budapest-Hatvan-Miskolc és a Hatvan-Szolnok vonalon a biztosítóberendezés lett zárlatos az esőzés miatt, ez utóbbin estére helyreállt a menetrend.
A Budapest-Vác-Szob vonal Vác és Verőce közötti szakaszán még dolgoznak a felsővezeték javításán.
Az egyik vágány felett várhatóan vasárnap éjszaka tudják helyreállítani a leszakadt vezetéket, míg a másik vágányon hajnalig, reggelig tarthat a munka. A forgalom megindításáig pótlóbuszok szállítják az utasokat Vác és Verőce között.
A hatvani vonalon, Rákosliget és Pécel között a biztosítóberendezés kábele lett zárlatos, a szakemberek még keresik a helyét, a kábelek javítása hétfőn reggel kezdődhet meg, és várhatóan délig tart. Emiatt esetenként 10-20 perces késésekre lehet számítani a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon. A gödöllői elővárosi vonatok nem közlekednek a helyreállítás végéig, a távolsági járatokkal tudnak eljutni az utasok célállomásukra.
A vasúttársaság közlése szerint vidéken nem okozott nagyobb fennakadásokat a vihar, néhány vonalon volt késés, de vasárnap estére helyreállt a menetrend.