Korábban már beszámoltunk róla, hogy világszerte informatikai hiba akadályozza repülőterek, vasutak, bankok és más rendszerek működését.
Járatkésésekre, torlódásra és jelentősen megnövekedett várakozási időre kell számítani a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is.
A probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti.
Több légitársaság megkezdte az utasfelvétel manuális elvégzését. A Budapest Airport a földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít.
A Budapest Airport arra kéri az induló utasokat, hogy amennyiben rendelkeznek vonalkóddal vagy QR-kóddal ellátott beszállókártyával, illetve elvégezték a poggyászfeladást vagy csak kézipoggyásszal utaznak, közvetlenül a 2A Terminálra lépjenek be és fáradjanak az utasbiztonsági ellenőrzéséhez.
A további torlódások elkerülése érdekében kérik, hogy kísérő nélkül lépjenek be a terminálépületbe.
A járatindulással kapcsolatos információkat ezen az oldalon követhetik figyelemmel.
Korábban már beszámoltunk róla, hogy tömeges Microsoft-kiesés okozott káoszt világszerte. Járatokat állítottak le, tévécsatornák, repülőterek és bankok függesztették fel működésüket.
A hiba miatt az American Airlines is leállította járatait, egyes németországi kórházakban pedig műtéteket is törölni kellett az informatikai káosz miatt.
A londoni Luton repülőtér is arra kéri az utazókat, vegyék fel a légitársaságukkal a kapcsolatot utazás előtt.