Elektronikus kapcsolattartás esetén a biztosítást kötni kívánó fél vagy az általa megjelölt email címen vagy a biztosító által üzemeltetett ügyfélportálon való kapcsolattartáshoz járul hozzá.
Fontos kiemelni, hogy ezekben az esetekben a biztosítottat terheli annak kötelezettsége, hogy rendszeres időközönként ellenőrizze a privát e-mail címét, vagy a biztosító által üzemeltett ügyfélportálos fiókját, hogy érkezett-e megkeresés a biztosítója részéről.
A biztosító az elektronikus kapcsolattartás során az elektronikus levél megküldésével eleget tett tájékoztatási és együttműködési kötelezettségének, még abban az esetben is, ha a megkeresésére hónapokig nem érkezik válasz a biztosított részéről.
Ilyen esetben sem köteles egyéb módon felvenni a kapcsolatot a biztosítottal, tehát nem köteles telefonon vagy postai úton értesíteni az ügyfelét a korábbi megkeresésről.
Fentiek okán fontos, hogy ne feledkezzünk meg az elektronikus kapcsolattartás tényéről, és bizonyos időközönként ellenőrizzük az e-mail fiókunkat vagy az ügyfélportált.
Végezetül egy hasznos tanácsra hívjuk fel kedves Olvasóink figyelmét, miszerint fokozott figyelemmel szíveskedjenek megadni e-mail címüket az elektronikus kapcsolattartás jóváhagyás során.
Az esetleges elírásokért ugyanis minden esetben a biztosított felel, hibásan megadott e-mail címből eredő eredménytelen kapcsolatfelvételért nem tehető felelőssé a biztosítótársaság – hangsúlyozták végezetül a D.A.S. JogSzerviz szakértői.