Negyed évszázada borzolja a kedélyeket a Porsche 911 GT3

Fotó: Porsche
Vágólapra másolva!
1999. márciusában a Genfi Autószalonon debütált az első Porsche 911 GT3, most a 4. generációnál tartanak.
Vágólapra másolva!
Fotó: Porsche

Az egykori RS-modellek örökébe lépő GT3 változat az a Porsche 911-es, amelyet a Motorsport-részleg mérnökei akarnak: megszabadulnak a felesleges extráktól, élesebb futóműhangolást és látványosabb légterelőket használnak. Ez a recept immár 25 éve garanciája a sikernek, hiszen az 1999-es Genfi Autószalonon való bemutatkozás óta töretlenül népszerű változata ez a farmotoros sportkocsi-sorozatnak.

Fotó: Porsche

A Porsche 911 (996) GT3 farában a 911 GT1-es versenyautóéval rokon, 3,6 literes 360 lóerős boxermotor dolgozik, aminek jóvoltából Walter Röhrl 7:56,3 alatt hajt végig a Nürburgringen – ez volt az első eset, hogy szériaautó 8 percnél fürgébb volt. „A GT3 nagyon pontosan fordul. Ez azt jelenti, hogy minden kanyart nagyon gyorsan lehet venni – ilyen felfüggesztést csak a motorsportból ismerek” – nyilatkozta a kétszeres rali-világbajnok. A motor 7200/perces fordulaton adja le maximális teljesítményét, a leszabályozási fordulat 7800/perc. A 4 évvel később esedékes frissítésnél további 21 lóerőt csalogattak elő a blokkból.

Fotó: Porsche

A Porsche 911 (997) GT3 esetén már 415 lóerőnek és 8400/perces leszabályozási fordulatnak örülhetnek a sofőrök, a növekedés a szívósor magas fordulatszámra való optimalizálásának köszönhető. Az élményt növeli még a Porsche Active Suspension Management (PASM) elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás. A 2009-es frissítésnél 3,8 literre növelik a lökettérfogatot, a teljesítmény 435 lóerőre emelkedik, ezzel párhuzamosan javítanak az aerodinamikán. Az új hátsó szárny és a teljesen burkolt padlólemez jóvoltából kétszeresére emelkedik a leszorító-erő.

Fotó: Porsche

A modellsorozat 50. születésnapján, a 2013-as Genfi Autószalonon debütált a Porsche 911 (991) GT3, a 3,8 literes boxermotor már 475 lóerőt szállít, és bevezetik a duplakuplungos váltót, összkerék-kormányzás és aerodinamikai finomítások teszik gyorsabbá az autót, a Nürburgringen kevesebb, mint 7 és fél perc alatt száguld körbe. Négy évvel később érkezik a frissítés, az immár 4,0 literes szívómotor 500 lóerőt tud, a PDK mellett 6 fokozatú kézi kapcsolású váltó kérhető, és megjelenik a Touring-csomag az extrák között.

Fotó: Porsche

A Porsche 911 (992) GT3 2021-ben debütált, itt már 510 lóerőt tud a boxer, elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztést használnak, és tovább tökéletesítették az aerodinamikát.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!