Real Levasseur, a kanadai közlekedésbiztonsági testület vezető nyomozója megerősítette, hogy kedden gondok voltak a leszállással. A repülőgép a szokásosnál távolabb ért földet a pályán - mondta.
Egyes szemtanúk szerint az utasszállító gép majdnem a leszállópálya felénél landolt.
A szakértő hozzátette, hogy ezt a radarok nem észlelték, de ha valóban ott ért földet az Airbus 340-es, ahol a szemtanúk állítják, akkor meg kell vizsgálni, hogy megállhatott volna-e még a pálya vége előtt. Vizsgálni kell egyben a gép állapotát, az időjárási körülményeket, a leszállópálya állapotát, valamint, hogy mennyi esővíz volt a pályán.
A baleset szerencsére nem követelt halálos áldozatot. A kanadai nagyvárosban uralkodó rossz időjárási viszonyok miatt a vörös fokozatú készültség volt érvényben a repülőtéren; ez annyit jelent, hogy a zivataros időjárás alapján villámcsapás veszélyére kell számítani, amely a repülőgépekben is kárt okozhat. A francia társaság A340-es légibuszát azonban nem érte villámcsapás, és kisodródását a leszállópályáról nem a heves szél okozta - állítják szakértők.
A repülőgépen 309 utas, köztük két magyar és 12 fős legénység tartózkodott.