Szijjártó: Magyarország az „autóipar európai zászlóshajója”
![Szijjártó Péter; JUN Bjung Sze Szöul, 2014. november 27.
A Miniszterelnöki Sajtóiroda által közreadott képen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (b) és Jun Bjung Sze dél-koreai külügyminiszter találkozója Szöulban 2014. november 27-én.
MTI Fot](https://cdn.origo.hu/2023/12/tScAWQI8mU2O2gieDeGm6CVDuQCQN5oe8HrnwUYTEbQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzIwYzliNDU1ZmM5MTQxYTBhMjdhNDMwM2RhZDNlODcy.webp)
Szijjártó Péter – aki az Orbán Viktor miniszterelnök vezette delegáció tagjaként látogatott az ázsiai országba – a magyar-dél-koreai gazdasági együttműködésről szólva kifejtette: a két ország céljai egybevágnak, hiszen a szöuli kormány gazdaságfejlesztési terve alapján a közepes méretű koreai vállalkozások külföldi beruházásait nagymértékben próbálják ösztönözni.
„Nekünk pedig érdekünk, hogy ezek a vállalatok minél nagyobb számban Magyarországra jöjjenek”, hiszen csúcstechnológiát képviselnek mind az autóiparban, mind az elektronikában – mondta a miniszter, aki fontosnak tartja, hogy ezek a beszállító vállalatok Magyarországot válasszák befektetésük helyszínéül, hiszen Magyarország az „autóipar európai zászlóshajója”.
Ahhoz pedig, hogy a magyar autóipar tovább növekedhessen, arra van szükség, hogy a beszállítói bázis kiszélesedjen. Szerinte a koreai közepes méretű vállalatok kifejezetten hasznosak ebből a szempontból, és több beruházásról is folyamatosak a tárgyalások.
Szijjártó Péter néhány héttel ezelőtt is tárgyalt dél-koreai kollégájával. Októberi milánói találkozójukon is elhangzott, hogy a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatok gyors növekedésnek indultak, a magyar export tavaly kis híján elérte a 300 millió dollárt, a magyar export pedig idén júliusig újabb 23 százalékkal bővült, ami elsősorban az autóipari kivitel növekedésének köszönhető.
A magyar Nemzeti Befektetési Ügynökség adatai szerint a gépek és gépi berendezések a leginkább meghatározóak a Magyarország és Dél-Korea közötti kétoldalú áruforgalomban. További jelentős árufőcsoportok a magyar exportban a feldolgozott termékek, valamint a nyersanyagok.