A combinho lesz az új vuvuzela
![Combinho, foci-vb 2014, hangszer,](https://cdn.origo.hu/2023/12/eTYn64t8a5fuVmF03BGLP5Oa-GgFIGwO4fz4O80dMvQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50Lzg2YTBmZjBkMzFlODQyMmY5MmIwMzg2YTgxYWQ1ZmVh.webp)
A Monheimben található BRANDiVISION cég négy éve hétmillió eurós forgalmat bonyolított le azzal, hogy már 2009-ben gyártási jogot szerzett Európában, és vuvuzelagyártásba fogott. Idén ennél is nagyobb bevételt remél, három tervező agyában ugyanis összeállt egy új hangszer, a combinho.
Frank Urbas, Gerd Kehrberg és Dirk Zimmermann ötlete nyomán egy olyan zajkeltő eszköz került piacra, ami a dobot, a sípot, a kereplőt és a csörgőt egyesíti. A nagyszabású PR-kampányba beszállt a brazil válogatott és a Bayern csillaga, Dante is.
A combinho 9,90 euróért kapható - ez jóval drágább, mint a vuvuzela -, így a cég vezetői nagyobb profitban is reménykednek. "Egy labdarúgó-világbajnokság kereskedelmi szempontból olyan csúcsszezon, mint a karácsony vagy a húsvét. A piac telített, így csak az innovatív termékekkel lehet berobbanni" - idézte Zimmermannt a Spiegel.