Alonso nyerte az első tesztnapot Mugellóban
2012. május 01. 20:31
Üdvözöljük kedves olvasóinkat az idény közbeni, Mugellóban rendezett Forma-1-es tesztről készített élő tudósításunkban! A teszt háromnapos lesz. Legutóbb 2008-ban volt módjuk a csapatoknak szezon közben is pályára vinni az autót hagyományos gyakorlás céljából.
Esett az eső az olaszországi helyszínen, de már elállt. Az aszfalt ugyanakkor még mindig nedves.
Azok a csapatok, amelyek tesztpilótájuknak is lehetőséget adnak a vezetésre a hivatalos versenyzőik mellett, ma teszik ezt. A teljes lista: Webber (Red Bull), Turvey és Paffett (McLaren), Alonso (Ferrari), Rosberg és Schumacher (Mercedes), d'Ambrosio (Lotus), Bianchi (Force India), Kobajasi (Sauber), Vergne (Toro Rosso), Bottas (Williams), Rodolfo González (Caterham), Pic (Marussia). A HRT nem utazott el Mugellóba, mert új madridi központjuk berendezésével vannak elfoglalva.
Szokás szerint megnézik a versenyzők, hogy autójukkal minden rendben van-e. A komolyabb menetekre később kerül sor, feltehetően akkor, ha elkezd száradni az aszfalt.
Nem igazán kedvezők a feltételek, 16 Celsius fok van. A Lotus készített egy fényképet a látványról.
A pálya Maranello közelében található, hossza 5245 méter, 292 méteres tengerszint feletti magasságon fekszik. 15 kanyarból áll, 9 jobbosból és 6 balosból, a célegyenes pedig 1141 méter hosszú. Utoljára 2009-ben vezettek rajta az aktuális évben bajnokságban szereplő F1-es autót. A pálya szélessége 9,6 és 14 méter között változik. A legnagyobb emelkedő 6,85 százalékos, a legnagyobb lejtő 6,21 százalékos.
Rajta kívül mindenki más teljesítette az installációs kört. A Lotusnál azt írják, elvégeznek pár módosítást az E20-as autón, melyet d'Ambrosio vezet ma.
McLarenjével a Bazilika és a Parlament közötti útszakaszon fog többször végigszáguldani délután 1 órától. Az origo.hu élőben tudósít majd az eseményről és a kiegészítő programokról, délutántól élő videoközvetítés is lesz. Budapesten szerencsére sokkal szebb idő van, mint Mugellóban.
Kobajasi, Rosberg, Vergne, Pic és Bottas egyaránt megkezdte a gyakorlást.
Matt Morris technikai igazgató elárulta az Auto Motor und Sportnak, hogy a következő versenyre szánt felszerelés 90 százaléka már az autón van. "Később folyamatosan fogjuk cserélgetni az elemeket, hogy összehasonlítsuk őket" - tette hozzá. Kobajasi egyenletes sebességgel végzett aerodinamikai mérésekkel kezdte a napot.
A Caterhamnél azt írják Twitteren, hogy kezd megjelenni a száraz ív, ahogy egyre többet mennek rajta az autók, illetve kezd kisütni a nap. A csapat hosszú programot tervez a 25 éves venezuelai pilótával, a GP2-ben szereplő Rodolfo Gonzálezzel. Az autó átalakított karosszériáját és kipufogóját, a fékek működését, valamint az új hátsó szárnyakat vizsgálják.
A Williams finn tesztpilótája 1:38.363-mal áll az élen, utána Vergne (1:40.824) következik. Vergne és Pic 1:50-es idővel áll a tabellán. F1-es autóval Rubens Barrichello tartja a pályarekordot 2004. február 9-ről, 1:18.704-et futott akkor.
Pic az intermediate abroncsokon 7 kör után tért vissza a bokszba. A Marussia szerint "nagyon gyorsan szárad a pálya."
A 4-es kanyarnál (a Materassi kijáratánál) rekedt a sóderágyban a Toro Rosso fiatalja. Piros zászló!
Legalábbis ami a Bahreini Nagydíj pénteki edzésnapját illeti. Vergne autóját lassan elszállítja a tréler. Bár úgy tűnik, nem sérült a Toro Rosso, a csapat értékes időt veszít a kényszerszünettel. Vergne később még visszaülhet az autóba, a gyakorlás ma 18 óráig tart.
Folytatódhat az edzés. A téli barcelonai tesztekhez hasonlóan Mugellóban is lesz hivatalos ebédszünet.
Szakértőkre hivatkozva az Auto Motor und Sport azt írja, száraz körülmények között ideális esetben 1:24-es köridőket lehet futni a 2012-es autókkal. Emlékeztetőül: a pályacsúcs 1:18.704.
Tovább próbálkoznak, hogy erősebbé tegyék az F2012-t, amely becslésük szerint körönként nyolc tizeddel lassabb az élmezőnynél.
Név szerint Alonso, d'Ambrosio, Gonzalez és Kobajasi. A levegő már 17, az aszfalt 23 fokos.
Ideje 1:37.670. Már d'Ambrosiónak, Kobajasinak és Rosbergnek is van mért köre.
Emiatt is megszakították az edzést. Az Auto Motor und Sport azt gyanítja, hogy baj van a váltóval, a szerkezet ugyanis a jelek szerint nem veszi be a magasabb fokozatokat.
Ő az Arrabiata 1-ben állt meg, Rosberg pedig a Materassinál. Egyelőre sok a fennakadás, nemrég Vergne csúszott ki.
Amíg áll az edzés, itt van némi érdekes történelmi háttéradalék a mugellói pályához: régen, 1914 és 1968 között 66,2 kilométer volt a hossza, és a hegyek között futott. 1974 óta használják a mostani pályát.
A legtöbbször természetesen a Ferrari gyakorolt Mugellóban, de az elmúlt évtizedben a Toro Rosso, a McLaren és a Sauber is megfordult itt - utóbbi két csapat 2003-ban. A már megszűnt vagy átalakult Minardi, BAR és Jaguar szintén vendégeskedett Mugellóban.
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca kijáratánál, d'Ambrosio és Pic hajtott elsőként pályára. Változatlanul az intermediate gumikat használják.
1:37.539-es időt jegyzett Lotusával. Közben Kobajasi és Bottas is csatlakozott a pályán tartózkodókhoz.
Noha a belga 1:36.980-ra javított, Bottas 1:36.521-gyel átvette a vezetést.
Igaz, csak egyetlen kört tett meg korábban. Előtte segített a szerelőknek, hogy felhelyezzék Red Bulljára az oszlopos mérőeszközt. Az ausztrál azt mondta, bár tetszik neki a pálya, szerinte "túl gyors a teszteléshez."
1:35.904-gyel áll az élen, jelenleg Rosberget (1:36.255) előzi meg.
A sorrend két óra után:
1. Bottas (Williams FW34) 1:35.904 - 14 kör
2. Rosberg (Mercedes W02) 1:36.255 - 15 kör
3. D'Ambrosio (Lotus E20) 1:36.980 - 16 kör
4. Alonso (Ferrari F2012) 1:37.670 - 8 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:38.745 - 9 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:41.572 - 12 kör
7. Pic (Marussia MVR-02) 1:41.971 - 18 kör
8. González (Caterham CT01) 1:42.540 - 7 kör
Máris elavult az előbbi lista, Pic ugyanis 1:40.258-gyal átvette a 6. helyet Kobajasitól. A Marussia Twitteren közölte, hogy örülnek a kilométerek gyűjtésének.
Továbbra sem elég jók a feltételek ahhoz, hogy felkerüljenek az autókra a száraz pályás gumik. A Pirelli ugyanazokat a gumikeverékeket hozta el Mugellóba, amelyeket a szezon közben használnak. A csapatok maguk döntik el, hogy az összes tesztre autónként kiadott száz garnitúra gumiból mennyit használnak Mugellóban.
A japán versenyző ideje 1:35.392 a száradó pályán.
A Ferrari megjavította az autót, és visszatérése után Alonso 1:34.905-öt repesztett vele.
Negyedórán belül indul élő szöveges tudósításunk a Vodafone Belvárosi Nagydíj programjáról. Addig is, ha van kedvük, tegyék fel kérdéseiket Michelisz Norbertnek és Wéber Gábornak!
Az ausztrál 1:40.305-ös idővel ért körbe először a pályán. Következő körében 1:37.012-re javított, ezzel pillanatnyilag hetedik.
Kipördülését követően újra autóba ült, és 1:34.524-gyel most ő vezeti a tabellát. Alonso, Kobajasi, Bottas, Rosberg követi őt. Turvey (McLaren) és Bianchi (Force India) még nem jegyzett mért kört, és alighanem bosszúsak, mert tesztpilótaként általában nem sok lehetőségük van F1-es autó vezetésére.
Elkezdett szemerkélni az eső. Így még tovább kell várni, hogy megkezdődjön a normális tesztelés.
1:34.178-cal az élre állt, úgy tűnik, nem vészes az eső intenzitása. Rosberg (1:35.190) közben megelőzte Bottast.
A kemény keverékű abroncsokon tett meg egy tapogatózó kört, de rögtön utána visszament a garázsba.
Turveyt végre kiengedték, a 25 éves brit már 10 kört tett meg. A legszorgalmasabb eddig a 30-30 kört megtevő Kobajasi és Rosberg volt.
Ezzel ütik el az időt, amíg nem javulnak a körülmények. A Williams korábban a beállításokat tesztelte Bottasszal, és úgy tervezték, hogy miután felszárad a pálya, hozzálátnak az aerodinamikai munkához is. Erre még várniuk kell.
Rosberg 1:25.270-et repesztett, Vergne szintén sokat javult és feljött a 2. helyre. Javul a pálya, felrakták a slick gumikat.
1:24.497-tel válaszolt a németnek. Turvey egy rövid ideig 3. volt, de szinte azonnal megelőzte őt Alonso. A Force India Twitteren jelentette, hogy kivárnak, amíg felszárad az aszfalt, mert addig nem látják értelmét a körözésnek. Gonzálezt már slick gumikon küldte ki a Caterham, továbbá mechanikus változtatásokat is eszközöltek az autón.
A spanyol 1:23.497-et ment a Ferrarival.
Jelenleg így fest:
1. Alonso (Ferrari F2012) 1:23.947 - 26 kör
2. Webber (Red Bull RB8) 1:24.463 - 16 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:24.497 - 22 kör
4. Rosberg (Mercedes W02) 1:24.465 - 41 kör
5. D'Ambrosio (Lotus E20) 1:25.258 - 30 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:25.352 - 36 kör
7. Turvey (McLaren MP4-27) 1:27.217 - 19 kör
8. González (Caterham CT01) 1:28.405 - 23 kör
9. Bottas (Williams FW34) 1:35.904 - 17 kör
10. Pic (Marussia MVR-02) 1:36.419 - 35 kör
Javított időeredményén, az előbb 1:24.100-as kört futott. Másfél tizedre van az élen álló Alonsótól. Közben Webber 1:23.998-ra tornázta le idejét, maradt 2.
Néhány versenyzőt a kemény, más versenyzőket a közepes és a lágy slick abroncsokon küldtek ki eddig.
A McLaren az egyetlen csapat a mezőnyben, amely egyik hivatalos versenyzőjét sem nevezte a mugellói tréningre. Button ezt nem bánta, és talán jobban is járt, hiszen Budapesten szép időben körözhet a McLarennel. Az eseményről itt olvashatnak részletes, folyamatosan frissülő tudósítást, és nemsokára élő videoközvetítéssel is jelentkezünk.
13 és 14 óra között elcsendesül a pálya, hogy a csapatok nyugodtan megebédelhessenek. A teszt 18 óráig tart utána.
Még lentebb, 1:23.392-re szorította le az etalont. Eddig 31 kört tett meg.
A Lotus újabb fényképpel szolgált az időjárásról, melyen látható, hogy egész elviselhető az időjárás, és sok néző figyeli az eseményeket.
Mindenki feliratkozott a tabellára, akit neveztek mára. A Force India tesztpilótája 1:25.475-nél jár. González Caterhamjén növelték az első szárny leszorítóerejét, továbbá változtattak autója hasmagasságán.
Folyamatosan javít az abszolút legjobb köridőn, már 1:22.444-ig vitte le a kemény gumikon. Webbert már több mint egy másodperccel előzi meg.
Az utolsó perceket mindenki kihasználta, mielőtt a mezőny elvonult ebédszünetre. Az állás a teszt felénél:
1. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.444 - 38 kör
2. Webber (Red Bull RB8) 1:23.648 - 24 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.891 - 32 kör
4. D'Ambrosio (Lotus E20) 1:24.048 - 40 kör
5. Rosberg (Mercedes W02) 1:24.100 - 49 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:24.736 - 43 kör
7. Turvey (McLaren MP4-27) 1:25.303 - 30 kör
8. Bianchi (Force India VJM-05) 1:25.475 - 18 kör
9. González (Caterham CT01) 1:27.197 - 33 kör
10. Pic (Marussia MVR-02) 1:27.359 - 45 kör
11. Bottas (Williams FW34) 1:29.179 - 23 kör
Hamarosan mi is folytatjuk a közvetítést.
A háromszoros Forma-1-es világbajnok 1994. május 1-jén szenvedett halálos balesetet Imolában a San Marinó-i Nagydíjon, amikor a futam elején Williamse máig tisztázatlan körülmények között kisodródott a gyors Tamburello kanyarban, majd a falnak csapódott. Sennát az ölte meg, hogy a felfüggesztés egyik darabja a sisakját átdöfve a fejébe fúródott.
Az Auto Motor und Sport megtudta, hogy a csapat hosszabb ebédszünetet tervez, tehát nem rögtön 14 órától folytatják a gyakorlást. A Scuderia egyébként csak csütörtökön veti be legfrissebb csomagjának egészét, addig nem kísérleteznek az összes elemmel.
Turveyt a tervek szerint Paffett, Rosberget Schumacher fogja váltani délután. Vélhetően a most autóba ülők örülnek, mert többet tudnak száraz pályán vezetni.
Amíg tart az ebédszünet, kövessék figyelemmel online a McLaren budapesti bemutatóját, vagy olvassák el mai híreinket: megtudhatják, Räikkönennek mi a fontos a Forma-1-ben, Massa miért járt az IndyCar brazíliai futamán, vagy hogy miképp fajulhat politikai üggyé a visszatérni kívánó Francia Nagydíj.
Nem sokáig volt jó időjárás, megint esik Mugellóban. Kérdés, hogy maradhatnak-e a slick gumik az autókon, vagy újra le kell cserélni őket intermediate abroncsokra.
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca kijáratánál. Egyelőre senki sem merészkedett ki a pályára.
A csapadék arra kényszeríti a csapatokat, hogy a garázsban töltsék az időt. Holnap és holnapután még lesz alkalmuk kísérletezni. Télen egyébként kevés tesztet mosott el az eső.
A McLarennél Gary Paffett ült volna autóba délután Oliver Turvey helyére, de kevés az esély arra, hogy ma vezethet, mivel továbbra is szakad az eső. Michael Schumacher hasonlóan járhat.
Gary Paffett a mérnökével beszélget a bokszban. Talán épp a hétvégi győzelmét meséli el, Paffett ugyanis megnyerte a DTM szezonnyitóját múlt vasárnap Hockenheimben egy Mercedes C-osztály kupéval.
Fernando Alonso a Twitteren elárulta, hogy eddig 150 kávét ivott meg a csapat a mai napon, és a vendégek még további ötvenet.
Természetesen a Ferrari rajongói vannak többségben a mugellói lelátókon, amint az az alábbi képen is látszik.
Gary Paffett kiment a pályára, egyelőre még nem tudni, hogy esőre való vagy intermediate gumikon van-e a McLarenje.
A McLarennel Paffett 1:50.898-as kört futott, ez szűk fél perccel lassabb a száraz pályán futott délelőtti időknél. Az eső még tart, a hőmérséklet 19 fok Toszkánában, a Mugello versenypályán.
A Caterham tette ki a Twitterre. Látszik, hogy a nézők nem adják fel.
Nem várható változás délután az élmezőnyben a pálya állapota miatt.
1. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.444 - 38 kör
2. Webber (Red Bull RB8) 1:23.648 - 24 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.891 - 32 kör
4. D'Ambrosio (Lotus E20) 1:24.048 - 40 kör
5. Rosberg (Mercedes W02) 1:24.100 - 49 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:24.736 - 45 kör
7. Turvey (McLaren MP4-27) 1:25.303 - 30 kör
8. Bianchi (Force India VJM-05) 1:25.475 - 18 kör
9. González (Caterham CT01) 1:27.197 - 33 kör
10. Pic (Marussia MVR-02) 1:27.359 - 45 kör
11. Bottas (Williams FW34) 1:29.179 - 23 kör
12. Paffett (McLaren MP4-27)1:50.898 - 4 kör
A Sauber japán versenyzője esőgumikkal hajtott ki.
Az Auto Motor und Sport kiderítette, hogy Gary Paffett 2008-ban, amikor utoljára járt a DTM mezőnye Mugellóban, 1:44,9-es kört futott az időmérőn, most viszont az F1-es autóval öt másodperccel lassabb volt. Persze akkor száraz pályán futott, most viszont hatalmas vízben.
Legjobb ideje 15 másodperccel volt rosszabb a délelőtti, 1:24,736-os körénél.
A Caterham venezuelai teszpilótája kiment esőgumikon, aztán a második körében jelentette, hogy ismért keményen esik az eső. A csapat azonnal visszahívta a bokszba.
Az időjárás és a rendelkezésre álló gumik korlátozott száma miatt a Ferrari szerint senkitől sem lehet sok körre számítani ma délután Mugellóban.
Pirosan ég a lámpa a bokszutca végében, mert olyan rosszak a látási körülmények. Senki sem mehet ki a pályára. A Caterham szerint olyan sötét felhők vannak az égen, hogy a mentőhelikopter nem tud felszállni.
Paffett és Kobajasi mellett Valtteri Bottas volt a harmadik versenyző, aki mért kört ment az esőben, természetesen még a piros lámpa előtt. A Williams finn tesztpilótájának az ideje 1:45,432 volt.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója a Twitteren megírta, hogy épp Angliából érkezett Mugellóba, az eső valószínűleg idáig követte. Hogy érzékeltesse az eső erősségét, egy képet is feltöltött a paddockról:
1. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.444 - 38 kör
2. Webber (Red Bull RB8) 1:23.648 - 24 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.891 - 32 kör
4. D'Ambrosio (Lotus E20) 1:24.048 - 40 kör
5. Rosberg (Mercedes W02) 1:24.100 - 49 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:24.736 - 48 kör
7. Turvey (McLaren MP4-27) 1:25.303 - 30 kör
8. Bianchi (Force India VJM-05) 1:25.475 - 18 kör
9. González (Caterham CT01) 1:27.197 - 35 kör
10. Pic (Marussia MVR-02) 1:27.359 - 45 kör
11. Bottas (Williams FW34) 1:29.179 - 28 kör
12. Paffett (McLaren MP4-27)1:50.898 - 4 kör
Pár csapat már melegíti a motort, az eső intenzitása gyengült. Hamarosan talán újra kimehetnek a pályára.
A McLaren tesztpilótája azt írta a Twitteren, hogy holnapra már száraz időjárást várnak. A mai napnak annyi szerinte.
A versenyirányítás alkalmasnak találta a pálya állapotát a körözésre, újra zölden világítanak a lámpák a bokszutca végén.
A Ferrari rajongói úgy üdvözölték a pályára kihajtó hétszeres világbajnokot, mint amikor még a vörösöknél versenyzett.
A hétszeres világbajnok kétszer játszotta el, hogy egy ellenőrző kör után visszajött a bokszba a Mercedesszel.
Négy kört ment Schumacher, de egyik sem volt mért kör. A körülmények még számára is túl nedvesek voltak, nem látta értelmét tovább kint maradni.
1. Alonso (Ferrari F2012) 1:22.444 - 38 kör
2. Webber (Red Bull RB8) 1:23.648 - 24 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:23.891 - 32 kör
4. D'Ambrosio (Lotus E20) 1:24.048 - 40 kör
5. Rosberg (Mercedes W02) 1:24.100 - 49 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:24.736 - 48 kör
7. Turvey (McLaren MP4-27) 1:25.303 - 30 kör
8. Bianchi (Force India VJM-05) 1:25.475 - 18 kör
9. González (Caterham CT01) 1:27.197 - 35 kör
10. Pic (Marussia MVR-02) 1:27.359 - 45 kör
11. Bottas (Williams FW34) 1:29.179 - 28 kör
12. Paffett (McLaren MP4-27)1:50.898 - 4 kör
13. Schumacher (Mercedes W03) - 4 kör
Talán csak a lelkes szurkolók miatt, de megtett három kört a Ferrarival. Ezek egyike sem volt mért kör. A rajtot is gyakorolta a nedves bokszutcában.
A német pilóta kihajtott a Mercedesszel.
Csak egy kört tett meg a német a rendkívül csúszós pályán, és bejött. Alonso ismét kihajtott.
Sokszor gyakorolta a rajtolást a bokszutcában a még mindig igen szép számban kint lévő rajongók szeme előtt. Fél órával az első mugellói tesztnap vége előtt még mindig majdnem tele a legnagyobb lelátó a célegyenesnél.
A kétszeres világbajnok kiszállt a Ferrariból, és a garázs előtt integetve búcsút vett a rajongóktól a mai napra.
A Force India tesztpilótája valószínűleg az utolsó, aki kedden kihajtott a mugellói pályára. Mért kört ő sem tett meg, csak ellenőrizte a tapadási viszonyokat.
Holnapra száraz időt jósolnak, így akkor remélhetőleg nem az eső lesz a főszereplő, mint ma délután. Holnap Michael Schumacher, Kimi Räikkönen és Sebastien Vettel is autóba ül majd.
Hamarosan jelentkezünk a részletes eredménytáblázattal és a szöveges összefoglalóval.
Egyedül a HRT nem vesz részt a háromnapos olaszországi teszten. Egy esős tesztnaphoz képest szokatlanul sok, 15 ezer szurkoló nézte végig a helyszínen a gyakorlást kedden, a legtöbben természetesen Fernando Alonso és a Ferrari miatt jöttek ki, és sokan maradtak a délután hat órai leintésig is.
Reggel a száradó pályán a pilóták intermediate és slick gumikkal fokozatosan javítottak az időeredményeken, de aztán az ebéd alatt megjöttek az esőfelhők a toszkán pálya föle. A délutáni tesztprogramokat teljesen keresztülhúzta a rossz időjárás, volt időszak, amikor annyira esett, hogy 40 percig le is zárták a pályát. Ekkor a fényviszonyok is olyan rosszak voltak, hogy a mentőhelikopter sem tudott felszállni. Az erős esőzés miatt a legtöbb csapat ki sem engedte az autóit délután, inkább gumit spóroltak a további három tesztnapra. "Esőben úgysem tudtak volna hasznos adatokat gyűjteni az autófejlesztéshez" - mondta a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery.
Fernando Alonso reggel futott 1:22,444-es köre bizonyult a legjobbnak a mugellói első tesztnapon. A kétszeres világbajnok új alkatrészeket is kipróbált, és a gumikat is megpróbálta jobban kiismerni a csapat tájékoztatása szerint. "Kár az esőért, mert nehézzé tette az első napi futásunkat, és kár volt a nézők miatt is, akik megérdemelték volna, hogy több show-t lássanak - nyilatkozta a nap végén Alonso. "Elég sűrű programunk volt, de csak egy részével végeztünk. Ezért lehetetlen komoly értékelést adni, különösen azért, mert olyan keveset mentünk szárazon. Ezért csak azt mondhatom, hogy öröm volt újra ezen a pályán vezetni: eddig csak egyszer voltam itt, 2001-ben, amikor a Minardinak teszteltem. Ez egy látványos pálya, jó lenne, ha versenyezhetnénk rajta" - tette hozzá a spanyol versenyző.
Fernando Alonso
Alonso legjobb körénél több mint egy másodperccel ment rosszabbat a tabellán másodikként végző Mark Webber. Az ausztrál Red Bulljának hátuljára több érzékelőt is felszerelt a csapata, hogy információkat gyűjtsenek a Bahreinben már bevetett új oldaldobozról. Emellett sok új mechanikai és aerodinamikai alkatrészt is hozott a csapat Milton-Keynes-ből. "Az eső nyilvánvalóan nem jött jól, nem tudtunk túl sokat száraz pályán menni. Igazából csak egy gyors körünk volt a slick gumikkal. Aztán ebéd után újra esett, és mivel korlátozott a rendelkezésre álló esőgumik száma, nem tehettünk túl sokat"- nyilatkozta Webber. "Ez egy fontos teszt. Sok információt kell gyűjtenünk, remélem a hátralévő napokon megszerezzük, amire szükségünk van" - tette hozzá az ausztrál, akinek egyébként nagyon tetszett a pálya vonalvezetése.
Mark Webber
Harmadikként Jean-Eric Vergne végzett a Toro Rossóval. A francia autója egyszer megállt a pályán, ami miatt a piros zászlók is előkerültek a pályabírók fülkéiből. Negyedik lett a tavaly még Virginnél versenyző Jerome D'Ambrosio a Lotusszal.
A másik piros zászlós jelzést az ötödikként végző Nico Rosberg idézte elő délelőtt, amikor Mercedese megállt a 4-es kanyarban, de vele szinte egyszerre a Ferrari is megállt Alonso alatt a 8-as kanyarban. Műszaki problémája ellenére 49 körével Rosberg tette meg a legtöbb kilométert kedden. "Ez egy jó gyakorlás volt nekem ma délelőtt, és egy pozitív kezedet a tesztprogramunkhoz. Jó látni, hogy vannak új alkatrészek az autóban, jól haladnak a szezon közbeni fejlesztéseink" - nyilatkozta a Kínai Nagydíj nyertese. "Mugello egy igazán vonzó pálya, nagyon gyors és jó rajta vezetni. Jó felkészülés Barcelonára, ahol szintén sok a gyors kanyar - tette hozzá Rosberg.
Nico Rosberg
A német mögött Kamui Kobajasi (Sauber) és a McLaren 25 éves brit tesztpilótája, Oliver Turvey végzett. A Force Indiával Jules Bianchi lett a nyolcadik, a francia csak 18 kört tett meg délelőtt. "Volt esélyünk, hogy elvégezzünk némi aero-tesztelést, és gyűjtöttünk is hasznos aero-adatokat, de nagyon nehéz lett volna minden fejlesztést tesztelni, azt a munkát a hét hátralévő részén kell majd elvégeznünk" - nyilatkozta Bianchi. A francia mögött a Marussia versenyzője, Charles Pic, és a Williams finn tesztpilótája, Valtteri Bottas végzett.
Jules Bianchi
Délután Gary Paffett (McLaren) és Michael Schumacher (Mercedes) is lehetőséget kapott, de a heves esőzések miatt előbbi csak négy lassú mért kört futott, utóbbi pedig egy mértet sem, inkább csak megnézte a pályát, és hamar visszajött a bokszutcába, hogy a rajtokat gyakorolja. "Sajnos az időjárás miatt csaknem lehetetlen volt vezetni" - nyilatkozta a hétszeres világbajnok. "Ma délután szó szerint csak arra voltam képes, hogy megnézzem, van-e értelme kimenni, és nem volt. Legalább mutathattam az esőben álló nézőknek egy mozgó autót pár rövid pillanat erejéig. Még így is remek volt visszajönni Mugellóba annyi év után, és azt is el kell mondanom, nagyon jól esett, hogy a tifosik olyan melegen üdvözöltek" - tette hozzá Schumacher.
Michael Schumacher
Paffetten és Schumacheren kívül csak Alonso, Gonzalez és Kobajasi jött ki délután, de egyikük sem tudott javítani, a spanyol ferraris viszont a lelkes olasz közönséget kiszolgálta néhány bokszutcás rajtpróbával. Holnapra száraz időt jósolnak a meteorológusok, ami jó hír többek között az autóba ülő Romain Grosjeannak, Sebastian Vettelnek, Michael Schumachernek, és Felipe Massának.
Az élő közvetítés az eredménytáblázat alatt található.