A Red Bullok felvették Hamilton iramát
2012. július 28. 12:14
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Magyar Nagydíj harmadik szabadedzéséről élőben készülő tudósításunkban! A McLaren nagy reményekkel várja a hétvége további részét, miután tegnap mindkét szabadedzésen Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. A délutáni, félig esős gyakorláson Kimi Räikkönen és Bruno Senna követték őt. A tegnapi eredményeket itt olvashatják.
Péntekhez hasonlóan ma is meleg, napsütéses idő fogadta a mezőnyt a Hungaroringen, a levegő hőmérséklete 26 fok, a pálya 38 fokos. Ezúttal délután sem várható eső, bár kisebb záporok nem zárhatók ki.
Bár a McLaren tarolt a pénteki edzéseken, nem érezhetik magukat nyeregben, hiszen múlt héten is az időmérőn is esett vissza a tempójuk. A Ferrari is versenyképesnek tűnik, a Red Bull tempójáról pedig egyelőre nem sokat tudunk, de őket sem szabad leírni.
Kovalainen hajtott először a pályára, őt további nyolc versenyző követi, hogy megtegyék első ellenőrző körüket.
Kovalainen ezt közölte rádión a csapatával. A versenyzők többsége csak egy ellenőrző kört tett meg, és visszatért a bokszba, de többen belekezdtek a második körükbe is.
Ma nem kellett sokáig várni rájuk, már hét versenyző is futott mért kört. Vettel a leggyorsabb 1:24.537-es idővel, őt Ricciardo és Button követik.
Vettelt a két Toro Rosso és Hülkenberg is megelőzte. Schumacherrel közölték, hogy a hátsó gumijai 101 fokosak, a közepes keverékű abroncsok esetében 115 fok az ideális.
Legalábbis a Red Bull és a Force India ezt gyanítja, rádión közölték ezt Webberrel, illetve Hülkenberggel. Rosberget figyelmeztették, hogy a jobb oldali gumijai túlmelegedtek.
1:22.718-as idővel, ez még nyolc tizeddel marad el Hamilton tegnapi legjobbjától. A finnt a két Red Bull, majd Hülkenberg és Vergne követi.
Alonso és Massa az első ellenőrző körük óta nem hajtottak ki a pályára. Hamilton viszont megtette első mért körét, ami a 6. helyre volt elég.
De hamarosan válthatnak, a Marussia például csak öt körre tervezett a közepes Pirellikkel. Hamilton megközelítette Räikkönent, 55 ezred a hátránya a második helyen.
Rádión szóltak neki, hogy változtasson önállóan a differenciálmű beállításain a kanyarok bejáratánál, ha ezt szükségesnek érzi, és ne várja meg, míg a csapat figyelmezteti erre.
1:21.706-os idejével több mint fél másodpercet vert Räikkönenre. Ez a hétvége eddigi legjobb ideje.
Vettel 35 ezreddel gyorsabb is volt Hamiltonnál, így most 1:21.671 a legjobb idő. Webber pontosan két tizeddel marad el csapattársától.
Majdnem fél órát kellett várni Alonso első mért körére, egyelőre a 8. helyre fért be, Massa első köre pedig a 14. helyre volt elég. Schumachernek szóltak rádión, hogy az utolsó kanyarban azért veszít időt csapattársához képest, mert Rosberg gyorsabb a kigyorsításoknál.
Hamilton és a két Red Bull folyamatosan váltják egymást a tabella élén, ezúttal az ausztrál tudott riválisainál jobb kört futni, 1:21.550 az új mérce.
A két Marussia mellett a Williamsek és Ricciardo is. Senna rögtön fel is jött a 4. helyre, a két Red Bull és Hamilton mögé. A Ferrarik visszatértek a bokszba, Alonso eddigi legjobb ideje a 6. helyre elég, lemaradása kilenc tized.
Megtankolt autójával magyarázható, hogy 16 kör megtétele után csak a 15. helyre elég a legjobb körideje.
Pérez a lágy gumikra váltott, Kobajasi viszont a közepeseken folytatja a körözést. A japán egyelőre küszködik, bár az autót "jobbnak érzi", mint tegnap, arra panaszkodik, hogy nem tud gyorsabb köridőt futni. Mérnöke arra tippel, hogy a használt hátsó gumikban túl kicsi lehet a nyomás.
Eddig ő tette meg a legtöbb kört, 21-et, de a legjobb körideje így is 6,7 másodperccel elmarad Webberétől. Az autójára most rakták fel a lágy gumikat, vélhetően mostantól törekszik a jó köridők elérésére.
Rosberg a 15., Schumacher a 16., az ő lemaradása két másodperc. Alonso az ötödik helyre jött fel a lágy gumikon.
A lágy keveréken közelebb került Webberhez, lemaradása már kevesebb mint egy tized. A középső szektorban ő volt a leggyorsabb, az utolsóban viszont időt vesztett.
Ahogy azt a szombati edzéseken megszokhattuk, mindenki az utolsó percekben törekszik a legjobb köridő elérésére, pillanatnyilag csak a két Caterham és de la Rosa tartózkodik a bokszban. A Mercedes nem tud elmozdulni a 16-17. helyről, Button csak a 18.
Alonso azonban visszatért a bokszba, az ötödik helynél nem tudott előrébb lépni. Hamilton is befejezte, a negyedik körében már nem volt versenyképes a lágy gumi.
Az élmezőnyből senki nem tudott javítani az utolsó percekben, Webber maradt az élen a hétvége legjobb köridejével, 1:21.550-nel. A további sorrend: Hamilton, Vettel, Senna, Alonso, Räikkönen, Grosjean, Massa, di Resta, Button.
A Mercedesek feltűnően lassúak voltak, és az edzés nagy részében Button autója is nehéznek tűnt. Így az időmérő előtt még mindig nehéz megjósolni, hogyan alakulnak az erőviszonyok, a Red Bull és a McLaren azonban mindenképpen harcban lehet a pole pozícióért.
A Red Bull és a McLaren küzdelmét hozta a Magyar Nagydíj utolsó szabadedzése, az időmérő edzés előtt rendkívül kiélezettnek tűnnek az erőviszonyok. Ezúttal Mark Webber futotta a leggyorsabb kört, őt azonban szorosan követte a pénteki edzések legjobbja, Lewis Hamilton, és a másik Red Bull-lal Sebastian Vettel.
Az időjárás ezúttal nem akadályozta a csapatok munkáját, meleg, napsütéses időben körözhettek a versenyzők. Az első tíz percben a két Red Bull diktálta a tempót, majd Kimi Räikkönen vette át a vezetést, de nem sokáig élvezhette az első helyet: először Hamilton, majd Vettel is gyorsabb kört futott. Az edzés felénél pedig Mark Webber futotta meg a hétvége legjobb körét, 1:21.550-es idejét szokatlan módon a gyakorlás végén, lágy gumikkal sem tudták felülmúlni.
A Red Bull és a McLaren nagyon hasonló időeredményekre volt képes - Hamilton 93 ezreddel, Vettel alig több mint egy tizeddel maradt el Webbertől -, de a Ferrarit sem szabad leírni az időmérő előtt, Fernando Alonso háromtizedes távolságból követte őket. Így is csak az ötödik helyet tudta megszerezni, Bruno Senna ugyanis a lágy gumikon befért elé a Williamsszel. A Hungaroringre nagy reményekkel érkező Lotus ismét az élmezőny közelében maradt, a hatodik és a hetedik helyet szerezték meg.
Nehéz megítélni a Mercedes esélyeit, Michael Schumacher és Nico Rosberg ugyanis az egész edzés során lassú köröket futott, végül a 17., illetve 18. helyen végeztek. Valószínűsíthető, hogy Jenson Buttonhoz hasonlóan alaposan megtankolt autóval köröztek, a rádióbeszélgetésből azonban kiderült, hogy a gumikkal sincs minden rendben: Rosberg autójának jobb oldalán már az edzés elején túlmelegedtek a közepes Pirellik, és később is közölték vele, hogy még nem sikerült elérniük az optimális hőfokot.