Hamilton utolérhetetlen volt a hungaroringi időmérőn
2012. július 28. 13:52
Üdvözöljük kedves olvasóinkat! 14 órakor kezdetét veszi a Magyar Nagydíj időmérője, amely mindig különösen fontos, ugyanis ezen a kanyargós pályán roppant nehéz előzni.
Nas: You wouldn't understand című számát hallgatta nemrég. Hamilton péntekene mindkét edzésen a leggyorsabb volt, de ma utolérték őt a Red Bullok, és mint a McLaren közölte egy-két tizedet még gyorsulnia kell.
Ma kedvezők az időjárási körülmények, a levegő 30, az aszfalt 46 fokos. A célegyenesben oldalszél fúj. Holnap ugyanakkor lehet eső, mint a péntek délutáni edzésen, a BBC azt írja, a csapadék valószínűsége 45 és 65 százalék között van, és inkább a verseny végén eshet.
Grosjean érkezik elsőként a pályára, egyelőre nem követik őt mások. A hétvégén a lágy és a közepes keménységű gumikeveréket használhatják a csapatok.
Már tíz autó van rajta, köztük Alonsóé és Räikkönené. Petrovot arra utasította a Caterham, hogy az első Safety Car-vonalnál használja a biztonsági autó jelenléténél használt kijelző-üzemmódot a kötelező limitidőről, hogy ellenőrizzék, megfelelően működik-e.
A finn 1:23.273-mal vezeti a rangsort, őt di Resta, Grosjean és Hülkenberg követi.
A 4-es kanyarnál, a domb tetején lévő cseles balkanyarban fordult szélesen, a bukótérben. Räikkönen javított 1:22.689-re, mögé Button zárkózott fel. Az élmezőny a közepes keménységű abroncsokat használja.
1:22.371, ez az első helyet jelenti most a britnek, három tizedet vert Räikkönenre. Grosjean harmadik, Button negyedik e pillanatban, utóbbinak szóltak, hogy változtasson az üzemanyag keverékén. Button ugyanakkor alulkormányzottságra panaszkodik.
Hét perccel a Q1 vége előtt Ricciardo csak 19., Vergne 20., míg Kovalainen a Caterhammel a továbbjutást jelentő 17. pozíciót foglalja el. A marussiás Pic-et a HRT mindkét pilótája megelőzi.
De muszáj, mert most csak a 17. helyen áll. A Toro Rosso párosa is felrakta a puhább keveréket, a segítségével kiléptek a kieső zónából.
A Red Bull mindkét versenyzője megkapta a lágy Pirelliket. Alonso rajtuk feljön a második helyre, a nemrég 1:21.714-et repesztő Hamilton mögé. A Lotusok viszont a keményebb gumikon köröznek.
Mivel folyamatosan javítanak a pilóták a lágy gumikon, ahogy nő a tapadás a pályán. Vettelt visszahívják a bokszba, a Red Bull úgy érzi, nincs szükség még egy körre.
Ezzel a Toro Rosso versenyzője az, aki a hat szokásos kieső mellé csatlakozik. Bár Vettel visszacsúszott a 17. helyre, továbbjutott, ellenben Ricciardóval, Kovalainennel, Petrovval, Pickel, Glockkal, de la Rosával és Karthikeyannal. A leggyorsabb Hamilton volt di Resta és Button előtt.
Nem tudja, milyenre állítsák a balanszot. Szemmel láthatóan szenved a McLarennel, sokat csúszkál. Pedig a Q1-ben harmadik lett.
Rosberg és Massa is pályára hajtott, miután megkezdődött az időmérő második szakasza.
1:21.951 a braziltól, de Hülkenberg egy hajszállal jobbat tud, 1:21.906. Schumacher szélesre vette a 4-es kanyart, a hibája után visszavett a tempóból. A versenyzők most már egyértelműen a lágy gumikat preferálják.
A Lotusszal 1:21.854-et futott. Button második, majd következik Hülkenberg, Massa, Vettel és Alonso.
1:21.060-ra szorította le a lécet, ez a hétvége eddigi legjobbja. Jelenleg Räikkönen a második, Webber a harmadik.
A Red Bull szólt neki, hogy akár ki is eshet, noha övé a harmadik hely. Ezért csakúgy, mint más pilótákat, kiküldték őt egy újabb etapra.
Másfél perccel a vége előtt Massa már második, Alonso harmadik, igaz, fél másodpercet kaptak Hamiltontól. Räikkönen első szárnyán állított a Lotus a következő menetre. Vettelt fenyegette a kiesés, de egy jó idővel (1:21.407) átvette a 2. helyet.
Mindössze a 17. helyen végzett, mentségére legyen mondva, hogy utolsó körében pont előtte porolt Maldonado, ezért lassítania kellett.
A leggyorsabb Hamilton volt a Q2-ben Vettelt és Maldonadót megelőzve. A kiesők: Webber, di Resta, Rosberg, Pérez, Kobajasi, Vergne, Schumacher.
A Ferrari szerint ő a pole pozíció esélyese, ráadásul csak neki maradt két garnitúra friss lágy gumija. Hamilton tényleg szokatlan fölénnyel diadalmaskodott a Q2-ben. 2007-ben és 2008-ban már megszerezte a pole-t a Hungaroringen (előbbi évben Alonso hátrasorolása után).
Ő feltehetően nem a legjobb pozíciókért küzd majd, csak azért megy mért kört, hogy biztosan legyen neki. A McLarenek a lágy keverékkel mentek ki.
Hamilton lecsúszott a 8-as kanyarnál, ezért lelassított. Button is elkövetett egy hibát, szintén elvette a gázt.
1:21.260-at futott, ezzel megelőzi Grosjeant és Buttont. A Q2-ben jobb idővel zárt Hamilton. Räikkönen köre nem erős, Maldonado pedig megszakítja saját próbálkozását.
Két szektor után még gyorsabb volt nála, de az utolsó részen három tizedet kapott tőle. Csak második a német. Senna elrontotta a féktávot az 1-es kanyarnál, a bukótérbe csúszott.
A végén bement 1:21 alá, 1:20.953. Grosjean négy tizedes hátránnyal bejött másodiknak, megelőzve Vettelt és Buttont.
Alonso csak hatodik, Massa hetedik lett, kettejüket egy tizedmásodperc választotta el. Maldonado, Senna, Hülkenberg a további sorrend a Q3-ban.
Valóban ígéretes volt Lewis Hamilton tempója a Magyar Nagydíj szabadedzésein, ugyanis a brit versenyző ellentmondást nem tűrő módon szerezte meg az első rajtkockát a vasárnapi futamra. A Q2-ben és a Q3-ban több tizeddel utasította maga mögé a mezőnyt, az utolsó percben 1:20.953-ig szorította le a mércét. Fölényére jellemző, hogy egyedül neki maradt két szett friss gumija a kvalifikáció utolsó harmadára, miközben ellenfelei már korábban felélték készletük javát.
"Nagyszerű látni, hogy végre működnek a fejlesztések, nekem pedig a hétvégén sikerült olyanra állítom az autót, amilyenre akartam" - közölte. "Ugyanakkor nem állítom, hogy nyugodtak vagyunk, mert még sok munka vár ránk." Hamilton legutóbb Barcelonában bizonyult a leggyorsabbnak az időmérőn, de ott később elvették tőle a pole-t, ahonnan ténylegesen Malajziában rajtolt utoljára. A másik McLarent vezető Jenson Button örül, hogy viszonylag jó pozíciót ért el. "Az időmérőn sokkal elégedettebb voltam az autóval (mint az edzéseken)" - mondta a Sky Sportsnak. "A végén elvették tőlem a harmadik helyet, amely egyébként kedvezőbb lett volna a rajtrács tisztább oldala miatt, de a negyedik hely sem rossz."
Kattintson a képre további képekért!
Romain Grosjean második lett, s bár hátránya 413 ezredre rúgott Hamilton mögött, boldogan nyilatkozott F1-es pályafutásának legjobb időmérőjét követően, mivel a Lotus tempója általában kiváló a versenyen. Csapattársa, Kimi Räikkönen az ötödik helyen végzett.
A legutóbbi három száraz időmérőt a Red Bull uralta, de a csapat jobban szereplő versenyzőjének ezúttal meg kellett elégednie a harmadik hellyel. Sebastian Vettel elismerte, voltak nehézségeik. "Nehéz elérni, hogy minden tökéletesen működjön. Adott a gyorsaságunk, de szenvedünk a balansszal" - mondta. Emiatt Mark Webber járt igazán pórul, aki kiesett a Q2-ben. A Sky Sportsnak azt mondta, nem volt baja az autóval, egyszerűen ennyit tudott vele.
Kattintson a képre további képekért!
Nem muzsikáltak jól a Ferrariknak sem, a bajnokság éllovasa, Fernando Alonso csupán hatodik lett. "Nem vagyunk olyan helyzetben, hogy olyan gyorsak legyünk, mint az élboly" - nyilatkozta. "Zavarra, vizes körülményekre vagy ilyesmire van szükségünk a versenyen, hogy legyen esélyünk." Csapattársát, Felipe Massát fél tizedmásodperccel verte meg.
Jól szerepelt a Williams, idén először mindkét autójuk jelent volt a Q3-ban, ahol Pastor Maldonado a nyolcadik, Bruno Senna kilencedik lett. Utóbbi azt mondta, erős az FW34, a hosszú etapokon is megállja a helyét, ezért csapattársával együtt a pontokért akarnak harcolni. A Mercedes viszont pocsék napot zárt, Michael Schumacher és Nico Rosberg ugyanis a Q2-ből sem volt képes továbbjutni.
Az időmérő edzésről készült élő tudósítás a táblázat alatt olvasható.