A Marussia volt a leggyorsabb az értelmetlen edzésen
2012. augusztus 31. 13:53
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Belga Nagydíj második szabadedzéséről készített élő tudósításunkban! A délelőtti gyakorlást Kamui Kobajasi nyerte, de ennek nincs sok jelentősége, hiszen végig zuhogott az eső. A második edzésen is hasonló körülményekre lehet számítani, jelenleg is intenzíven esik.
Bár az eső rendületlenül esik, délután vélhetően több kört tesznek meg a versenyzők. A Lotus a Twitteren jelentette ki, hogy szeretnék végre elkezdeni a hasznos munkát, bár a dupla DRS-t ilyen időben nehéz tesztelni.
Az elmúlt hetekben lángrakapott híresztelések dacára. A Lotus viszont várhatóan élesben is beveti a sajátját, ha a szabadedzéseken ismét beválik. Az eső persze nem igazán alkalmas a tesztelésre sem.
A levegő csak 11, az aszfalt 12 fokos. A Sauber azon mereng a Twitteren, hogy milyen jó lenne guminak lenni - azokat legalább melegen tartják!
De nem túl meglepő módon senki nem sietett ki az esőáztatta pályára. A körülmények nem javultak délelőtt óta. A csapatok így a kétféle slicket sem tudták kipróbálni. Még szerencse, hogy a Pirelli óvatosan választott, a két legkeményebb keveréket hozta ide.
Az első edzés végén elszenvedett műszaki hibája után. Ez nem befolyásolja majd a versenyhétvégéjét, a motor valószínűleg már egyébként is az élettartama vége felé járhatott.
A csapatok azért nem törik magukat, mert a hétvége további részében nem várnak esőt, így most nincs értelme gyakorolniuk. A Meteo France szerint van rá "némi esély", hogy az edzés végéig csillapodik az eső.
Mivel ma semmilyen információt nem tudnak szerezni, a csapatok kénytelenek lesznek holnapra koncentrálni a munkát. Ez viszont az időmérőn összekeverheti a paklit, akár váratlan sorrendet eredményezve.
Pedig ők délelőtt nem vezettek, mert a Williams illetve a HRT tesztpilótája ült az autójukban.
De a Lotuson még gumik sincsenek. Mark Webber zsebre dugott kézzel beszélget a garázsban, Senna a telefonjával fotózgat a garázsban, Christian Horner interjút ad. Úgy tűnik, régen járt fodrásznál, a szünetben nem igazán volt ideje rá.
A Sky-nak épp azt nyilatkozta, hogy a vb-győzelemhez nem lesz elég következetesen szállítani a pontocskákat, kiugró eredményekre is szükség lett hozzá. A Red Bull garázsában a két autó motorját melegítették, nehogy riporter értse, amit Horner mond.
Szegények, hiába áznak itt az Ardennek mélyén, senki nem veszi a fáradságot, hogy szórakoztassa őket. Kovalainennek az előbb azt mondta a mérnöke, hogy az edzésen végig ilyen fog maradni az idő. Pech.
Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója elmagyarázta, hogy az a toldalékszárnnyal, ami nagyon érdekesen simul rá az oldaldoboz elejére, a hátraáramló levegőt próbálják irányítani. Hamilton közben a garázs hátuljában Twittelget, aztán a McLaren motorját is beindítják, hogy elzavarják a TV-stábot.
Az utóbbi évek legunalmasabb szabadedzését rendezték a belgiumi Spa-Francorchamps-ban, ahol a végig zuhogó eső miatt a csapatok együtt is csupán 57 kört tettek meg.
Az első 48 percet mindenki a garázsban töltötte, a versenyzők közül némelyek a kollégáikkal beszélgettek, mások a telefonjukkal készített fotókat töltögették fel az internetre, miközben a nézők kint áztak a pálya mellett. Elsőként Nico Rosberg törte meg csendet, de ő is csak azért tett meg néhány kört, mert a bokszkijáratnál gyakorolnia kellett a rajtolást, hogy a mérnökök beállíthassák a Mercedes kuplungjának fogáspontját.
Rosberg után Heikki Kovalainen és Michael Schumacher merészkedett ki a bokszból, aztán többen követték őket, teljes kört azonban senki nem tett meg, így a tabellán időeredmény egyáltalán nem volt. Egészen az utolsó percig, amikor valószínűleg abban a reményben, hogy könnyedén megszerezhetik az első helyet, tízen is a pályán maradtak, de közülük meglepetésre a sereghajtó Marussia francia versenyzője, Charles Pic lett a leggyorsabb - 2:49.354-es körideje azonban 38 másodperccel elmaradt még attól is, amivel Kamui Kobajasi délelőtt az élen végzett.
Kattintson a képre a galériához!
A körülmények most még az első edzésen tapasztaltnál is rosszabbak voltak, Schumacher egy alkalommal még a bokszbejáratot is csak az utolsó pillanatban vette észre. A csapatok nem is erőltették meg magukat, mert szombatra és vasárnapra száraz időt ígérnek, ezért ma nem volt értelme az autóik épségét kockáztatniuk. Mivel azonban így nem tudták elvégezni a betervezett tesztelést, szombat délelőtt rengeteg dolguk lesz, és az időmérőn is születhet váratlan eredmény.
Alonso a versenymérnökével, Andrea Stellával, valamint a Ferrari sajtófőnökével, Luca Colajannival nevetgél a garázsban. Neki is eléggé megnőtt a haja, elvégre a vakáció nem arra való, hogy az ember fodrászhoz mászkáljon.
A csaptnál találóan így nevezik az új toldalékszárnyat. Csak már kezdődne a Csillagok háborúja! Most olyan, mintha egy szappanopera szereplőinek a partiját kellene néznünk háromnegyed órája.
A Meteo France lehangoló jelentése szerint. Nico Rosberg ennek ellenére sisakot húzott, és beült az autójába. Talán még a pályára is kimegy? Á, az túlzás lenne...
És igen: Rosberg az első, aki 47 perc után megunta a tétlenséget, és kihajtott a garázsból. Már Schumacher is az autójában ücsörög, rajta a jubileumi, ezüstszínű sisak. Rosberget figyelmeztetik a rádión, hogy legyen óvatos. Mintha magától nem tudná! A pályán annyi a víz, hogy még az egyenesben is el kellett vennie a gázt.
Az egyetlen, esőgumikon teljesített bemelegítő kör után visszatért a bokszba, de aztán újra nekiindult - kizárólag azért, hogy gyakorolja a rajtot a kijáratnál! Onnan viszont nem fordulhat vissza, úgyhogy meg kell tennie a pálya 7 kilométerét.
Hirtelen három autó is van a pályán: Rosberg mellett Schumacher és Kovalainen. Mért köre persze még senkinek nincs.
A Les Combes-nál megforgott a HRT-vel, miután egyszerűen túl nagy lendülettel érkezett a kanyarba.
Látványos farolással fordítja a Mercedest a bokszbejárat felé, így a változatosság kedvéért ismét üres a pálya - de csak addig, amíg Schumacher neki nem vág egy újabb rajtgyakorlásnak, s ezzel egy újabb körnek.
A Marussia ügyvezető igazgatója, Graeme Lowdon elárulta, hogy a csapat a délelőtti edzés elején leszerelte az újításokat az autójáról, mert az esőben nem volt értelme tesztelni őket. A második edzés végére vissza szeretnék szerelni ezeket. Lowdon úgy véli, ha lenne KERS az autójukban, jobb lenne a versenytempójuk a Caterhaménél.
A visszajátszásból kiderül, hogy legutóbb csak az utolsó pillanatban kanyarodott a bokszbejárat felé, mert a felverődő vízben még azt sem látta, mi van az orra előtt.
Most ők merészkedtek ki a bokszból, és Nico Hülkenberg is csatlakozott hozzájuk. Mért köre továbbra sincs senkinek, Schumacher a sorozatos rajtgyakorlás után visszamenekült a garázsba.
Az első körében 6 másodperccel gyorsabb volt a pálya elején, mint korábban Rosberg. Aki persze csak cirkált. Hamilton utána a Les Combes-nál lekorcsolyázott a pályáról.
Egy ellenőrző kör után ő is visszatért a bokszba, a Ferrari hátsó szárnya be van kenve a zöld áramlásjelző festékkel. Hülkenberg a rádión azt mondta az előbb, hogy borzaztóak a körülmények, a pályán "hihetetlenül sok" víz van. A gumik hőmérséklete folyamatosan csökkent. Hamilton már kiszállt az autójából, és visszavette az esőkabátját.
Most azonban épp senki nincs kint.
Egyszerre ennyi eddig nem volt: Senna, Maldonado, Glock, Pérez, Kobajasi, Pic. Még 4 perc van hátra az edzésből, a tabellán egyáltalán nincs köridő.
...hogy senki ne érjen el időereményt egy szabadedzésen. Ez legutóbb szintén itt, Belgiumban történt meg 2005-ben, ugyancsak péntek délután.
Az utolsó percekre a mezőny fele kirobogott a pályára. Túl kevés, túl későn!
Az utolsó pillanatban többen futottak egy teljes kört, Pic volt a leggyorsabb. Mekkora poén! Most többen felállnak a rajtrácsra, mert a versenyigazgató engedélyezte, hogy gyakorolják a startolást. Az edzésnek vége.