Alonso Räikkönent előzte meg az időmérő előtt
2012. szeptember 01. 10:59
Olyan, mintha a tegnapi özönvíz meg sem történt volna. Ragyogó napsütésben, igaz, kissé hűvös, 16 fokos hőmérséklet mellett kezdődik majd meg a Belga Nagydíj harmadik szabadedzése.
Mark Webber ismért peches, Németország után itt is váltót cseréltek az autójában, ezért a vasárnapi futamon az edzésen megszerzett helyénél öt hellyel hátrébbról fog majd indulni. A Red Bullban már a Hungaroringen elromlott a differenciálmű, és ez rongálta meg a váltót is. Már régóta tudta, hogy váltócsere lesz.
Mivel tegnap az eső miatt alig mentek ki a csapatok a pályára, ma minden percet ki akarnak majd használni a harmadik szabadedzésen, hogy megfelelőjen felkészüljenek az időmérő edzésre.
Az egész szezonben itt van a legtöbb ideig tartó padlógázas szakasz. az elsőtől az ötös kanyarig mennek így, beleértve az Eau Rouge- t is: 23 másodpercig nem emelik fel a jobb lábukat a pedálról.
Úgy sakkoztak a csapatok, hogy Belgiumban minden pilóta új motort használhasson, mivel itt nagy szükség van az extra teljesítményre.
Szinte minden versenyző azonnal kivágtatott a pályára, hogy végre szárazon is kipróbálhassák rajta au autókat.
Azt mondták neki rádión, hogy a gumijai elöl-hátul 109 fokosak, a fékei pedig elöl 250, hátul 200 fokosak.
A brazil ideje 1:53.647, mögötte Webber, Maldonado, Ricciardo, Vettel a sorrend.
A jelenlegi sorrend: Senna, Hülkenberg, Vettel, Maldonado, Webber, Grosjean, di Resta, Pérez, Ricciardo, Räikkönen.
A német Mercedesében elment a hajtás, leparkolt a fűre. Nagy pechje van, így nem tudják majd jól beállítani az autóját a hétvége további részére.
A kiscsapat megtáltosodott a tegnapi edzéselsőségtől: Glock a második, Pic a harmadik jelenleg. Igaz, Sennától bő két és fél másodperc a hátrányuk.
Massa a második 0,144 másodperc hátrányban, Alonso a harmadik, de ő már 1,7 másodperccel van lemaradva.
1:50,936-os idővel vette át a spanyol a vezetést közepes gumin, közben Vettel elrontotta a buszmegálló féktávját. Massa kemény gumival csak másfél tizedet kapott Alonsótól.
Vagy nem feszik az autónak a pálya (amit sok szakértő megjósolt), vagy sok üzemanyaggal megy a hétszeres vilgábajnok. A legvalószínűbb, hogy a két körülmény egyszerre áll fenn, mivel több mint hat másodperc a lemaradása. Később kiderült, hogy egy HRT is feltartotta.
A 2009-es világbajnoknál ez visszatérő probléma idén. Jelenleg csak a 20. helyen áll.
A finn arrra panaszkodik, hogy zárás után nem mindig tudja újra kinyitni az állítható hátsó szárnyat.
A német gumijai szemcsésednek, és az autó is rosszul vezethető szerinte a nyolcas kanyar kijáratánál.
Az ausztrál ideje 1:49,164, mögötte Grosjean, Kobajasi és Pérez az élbolyban.
De továbbra is Webber vezet, Vettel és Alonso hátránya 0,13, ileltve 0,31 másodperc.
17-es vannak 1,3 másodpercen belül, pedig hét kilométeres hosszával Spa az egész szezon leghosszabb pályája.
A Ferrarik az első és az utolsó szektorban brillíroznak.
Azt mondja, a kemény gumival elvesztette az első tengely tapadásának jó részét.
A hátránya nyolc tized Webberhez képest, ebből ötöt a kanyargós középső szektorban szedett össze.
Pérez vezet 1:48,650-es idővel, mindössze 13 ezredet adott Kobajasinak. Webber már csak a harmadik.
A világbajnok az első futómű beállításán változtatna, de azt mondja neki a csapat, hogy erre már nincs idő.
Három tizeddel verte meg Pérezt a spanyol, közben befurakodott kettejük közé Räikkönen, 14 százados hátránnyal.
A végső sorrend: Alonso, Räikkönen, Pérez, Kobajasi, Button, Massa, Webber, Grosjean, Vettel, di Resta, Maldonado, Hamilton, Schumacher, Hülkenberg, Vergne, Ricciardo, Senna, Kovalainen, Pic, Glock, Petrov, de la Rosa, Karthikeyan, Rosberg.
A tegnapi özönvíz után végre száraz időben, ragyogó napsütésben mehettek ki a pályára a versenyzők Belgiumban. A harmadik szabadedzésen az első helyet végül Fernando Alonso szerezte meg, de az egy óra alatt rengetegszer változott az élen a sorrend. A spanyol Ferrari pilóta a gyors első és harmadik szektorban szedett össze annyi előnyt, hogy a lassabb második szektor ellenére is megelőzte Kimi Räikkönent.
Másodikként tehát a végül dupla DRS nélkül autózó finn végzett, igazolva sokak sejtését, hogy ő lehet a Belga Nagydíj egyik legnagyobb esélyese. Ezt részben a jó formájára, részben a Lotus erősségére, részben pedig arra alapozzák a szakértők, hogy korábban már négy alkalommal győzött itt. Az új csodafegyvert, a dupla DRS-t nem tudják ezen a hétvégén bevetni, mert tegnap az eső miatt nem tudtak elég adatot gyűjteni a viselkedéséről.
Az edzés talán legnagyobb meglepetését a Sauberek okozták, Sergio Pérez és Kamui Kobajasi nagyon kis különbséggel végzett a harmadik-negyedik helyen, de voltak időszakok, amikor az első-második helyen álltak.
Mivel tegnap alig mentek ki a pályára, a beállítások nagy részét ebben az egy órában kellett elvégezniük a csapatoknak. Egyesek az időmérős felkészülésre, mások jól megtankolva a versenytempó javítására koncentráltak az edzés első felében, ezért fordulhatott elő, hogy volt olyan időszak, amikor a két Marussia is a legjobb három között volt, a McLarenek pedig csak a 20. hely környékén tanyáztak.
Végül ötödikként végzett a beállításokkal bajlódó, sokáig alulkormányzottsággal küzdő Jenson Button, fél másodpercet adva csapattársának. Lewis Hamilton csak a 12. helyen végzett, egy hellyel megelőzve az egyetlen állva maradt mercedesest, Michael Schumachert. Nico Rosberg autója ugyanis az edzés 13. percében megállt hajtásproblémák miatt, így a csapat ezután kizárólag Schumacherrel tudott adatokat gyűjteni. A hétszeres világbajnok az autó sajátosságai miatt lassú volt a kanyargós középső szektorban, és a gumijai is szemcsésedtek.
Az edzésen csak a Red Bullok (és a hamar kiesett Rosberg) futották kemény gumival a leggyorsabb körüket, a többiek a közepes keveréken voltak gyorsabbak. A sokáig vezető Mark Webber - akire váltócseréje miatt ismét öt rajthelyes büntetés vár - végül a hetedik, az első futómű beállítására panaszkodó Sebastian Vettel a kilencedik helyen végzett, de az igazi tempójuk valószínűleg nem derült ki.