Alonso az élen, Räikkönen ki sem ment a pályára
2014. április 18. 03:53
Köszöntjük kedves olvasóinkat a Kínai Nagydíj szabadedzéséről készülő összeállításunkban, hamarosan kezdődik az akció a sanghaji pályán, ahol jelenleg hűvös van, de nem esik az eső.
Tavaly Nico Rosberg 1:36.717-es idővel bizonyult a legjobbnak az első szabadedzésen, vajon idén mennyivel lesznek lassabbak az autók a szabályváltozásoknak köszönhetően?
Marco Mattiaccinak, a Ferrari volt észak-amerikai főnökének ez lesz az első fellépése, mint a Forma-1-es istálló új csapatfőnöke. A vezetőváltásról írt cikkünk itt olvasható, ebben Luca di Montezemolo kifejti, hogy "nem akart zsoldost a Ferrari élére".
Kevin Magnussen (McLaren) az első versenyző, aki kiment a pályára.
A Ferrari bejelentette, hogy Kimi Räikkönen kihagyja a délelőtti szabadedzést, mert az autójában ki kell cserélni a kormányösszekötőt.
Pastor Maldonando megpördült a Lotussal az ellenőrző körében, a visszajátszás alapján elmondható, hogy jobban koncentrált a kormánykeréken lévő gombok nyomkodására, mint a kanyar bejáratára.
Esteban Gutiérrez Sauberjében a kuplung, Jules Bianchi Marussiájában az üzemanyagrendszer romlott el az ellenőrző körben.
Alig észrevehetően, de elkezdett szemerkélni az eső Sanghajban, a pálya 18, a levegő 13 fokos. Nem számítanak tartós csapadékra a csapatok.
1:41.063-as idejével Nico Rosberg vezet egyelőre, a második helyen 4 tizedes hátrányban Fernando Alonso.
A versenyzők kihasználják azt az új szabályt, hogy az első szabadedzés első fél órájában használhatnak egy extra szett elsődleges keverékű (prime) gumiszettet. Közben Rosberg tovább javított, ideje 1:40.840.
A finn versenyző felvette a bukósisakját, ami azt jelenti, hogy hamarosan láthatjuk majd a pályán. Räikkönen új kasztnit használ, mert Bahreinben az egyik kerékvetőn annyira megsérült a régi (repedés keletkezett rajta), hogy le kellett cserélni.
1 Rosberg, 1:40.840
2 Alonso +0.464s
3 Hamilton, +0.720s
4 Hülkenberg, +1.025s
5 Massa, +1.136s
6 Button, +1.199s
7 Ricciardo, +1.425s
8 Magnussen, +1.855s
9 Vettel, +2.418s
10 Vergne, +2.429s
11 Perez, +2.805s
12 Grosjean, +2.841s
13 Nasr, +3.059s
14 Van der Garde, +3.063s
15 Maldonado, +3.162s
16 Kobajasi, +4.471s
17 Kvyat, +4.819s
18 Chilton, +5.415s
19 Ericsson, +6.829s
Valtteri Bottast az első szabadedzésen a GP2 tavalyi bajnoka, a brazil Felipa Nasr helyettesíti.
"Vannak új alkatrészek az autónkban. Kipróbáljuk őket az első szabadedzésen, hogy adatokat gyűjtsünk róluk, így kiderülhet, hogy működnek-e, vagy sem. A második szabadedzés lesz a fontosabb, amikor adatokat gyűjtübk majd a versenyre, attól kezdve elkezdhetünk gondolkodni a stratégián" - nyilatkozott az első szabadedzést kihagyó Valtteri Bottas (Williams) a BBC-nek.
A spanyol 1:39.783-as idővel állt a tabella élére, egy másodperccel van Ricciardo előtt, a harmadik helyen Rosberg áll.
Rosberg Mercedesének is valami baj van az első futóművével a Sky televízió információi szerint. Räikkönen kijövetelét ismét elhalasztotta a Ferrari, még pár rendszert ellenőrizni az új kasztnival rendelkező F14 T-n.
A pálya 16, a levegő 15 fokos Sanghajban. A hétvégén ilyen marad az időjárás, és akár eső is lehet szombaton és vasárnap is.
1 Alonso 1:39.783s
2 Ricciardo +0.989s
3 Rosberg +1.057s
4 Button +1.187s
5 Hulkenberg +1.392s
6 Magnussen +1.583s
7 Vergne +1.722s
8 Hamilton +1.777s
9 Vettel +1.846s
10 Massa +2.193s
11 Kvyat +2.194s
12 Grosjean +2.307s
13 van der Garde +2.832s
14 Pérez +2.950s
15 Maldonado +3.948s
16 Nasr +4.116s
17 Kobajasi +4.255s
18 Ericsson +5.290s
19 Chilton +5.352s
20 Gutiérrez +5.797s
Button Ben Andersonnak, az Autosport újságírójának nyilatkozott a szabadedzés előtt arról, hogy idén eddig Daniel Ricciardo teljesítménye nyűgözte le a legjobban.
"Nem a legversenyképesebb az autójuk idén, elmaradnak az egyenesekben, de akkor is jó munkát végez" - nyilatkozta Button az ausztrálról. "Nehéz helyzet egy négyszeres világbajnoknak, ha nem nem erős az autója. Sokkal könnyebb egy olyan srácnak, aki most lett a négyszeres világbajnok csapattársa. Ő fel van pörögve, csak arra koncentrál, hogy megverje a csapattársát, míg Sebastiant biztosan az zavarja, hogy nem tud a győzelem közelébe kerülni. Biztos, hogy különböző nézetek uralkodnak a csapaton belül, de az akkor is látható, hogy Daniel agresszív és erős a versenyeken. Jó munkát végez" - tette hozzá a brit.
Daniil Kvyat rádión panaszkodott, hogy a váltója túl nyersen működik. A csapattól elmondták neki, hogy próbálja megszokni, mert így gyorsabban kapcsol.
A mercedeses német feljött a második helyre, hátránya 4 tized Alonsóhoz képest. Lewis Hamiltont azért nem láthatjuk már egy ideje, mert az autójáról le van szerelve a padlólemez, és éppen dolgoznak a Mercedesen.
Vettel és Rosberg is lecsúszott a pályáról, Vettel a 10-es kanyarban hibázott, a német az 1-es kanyar előtti féktávot nézte be.
A Marussi szerelőinek sikerült megjavítania az üzemanyagrendszert a francia versenyző autójában, így Bianchi pár percet mégis mehet a pályán.
A Toro Rosso 19 éves orosz versenyzője nagyon elfékezte magát a hajtű előtt, ami után elvesztette a kocsi hátulja fölött az irányítást, Megpördült, de könnyen folytatni tudta, mivel le sem csúszott a pályáról.
Fernando Alonso maradt az élen, 4 tizeddel előzte meg Nico Rosberget, és egy másodperccel Daniel Ricciardót.
Az első hat sorrendje:
1 Alonso 1:39.783s
2 Rosberg +0.398s
3 Ricciardo +0.989s
4 Button +1.187s
5 Hülkenberg +1.392s
6 Magnussen +1.583
Kisebb meglepetésre nem a Mercedesek nyerték a Kínai Nagydíj első szabadedzését, pedig a pálya hosszú egyenesei miatt sokan arra számítottak, hogy a világbajnokságot vezető istálló pilótái dominálnak majd Sanghajban is. A legjobb időt Fernando Alonso autózta a Ferrarival, akinek ez egy jó bemutatkozás a frissen kinevezett csapatfőnök, Marco Mattiacci előtt. A pálya minden szektorában ő volt a leggyorsabb.
Érdekes, hogy az első öt helyen csupa különböző csapat végzett. Második lett az edzés elején még az élen álló Nico Rosberg, harmadikként, már egy másodperces hátrányban pedig Daniel Ricciardo fejezte be az edzést, aki csak a középső, kanyargós részen tudott gyorsabb lenni Rosbergnél. A képzeletbeli dobogóról éppen lemaradt Jenson Button a McLarennel, mögötte ötödikként Nico Hülkenberg végzett a Force Indiával.
Lewis Hamilton csak a nyolcadik lett, a rádión azt jelentette, hogy nincs rendben a Mercedes balansza. Miután bement a bokszba, már nem is küldték ki a pályára, inkább leszerelték az autójáról a padlólemezt, és nekiálltak a javításnak. Meg kell említeni, hogy így is a két Mercedes volt a leggyorsabb az egyenesekben.
Kimi Räikkönen még rosszabbul járt, mint Hamilton, mivel ő csak egyetlen ellenőrző kört tudott megtenni a Ferrarival, az autóján ugyanis az első futómű nem működött megfelelően. Esteban Gutiérrez kuplunghibával küszködött miatt, Jules Bianchinak pedig csak pár perc jutott a pályán, mert a Marussia szerelői csak az edzés végére javították meg az autójában az üzemanyagrendszert.
A poros pályán sok versenyző fékezte el magát, illetve csúszott le az aszfaltról. Pastor Maldonado azonban nem emiatt pördült meg a 9-es kanyarban az edzés elején a Lotussal, hanem azért, mert a kormánnyal babrált ahelyett, hogy a vezetésre koncentrált volna.
A Mercedes, a Williams és a Force India is hozott új alkatrészeket a Kínai Nagydíjra, előbbi egy új első szárnnyal, utóbbi új oldaldobozokkal érkezett. Az első szabadedzésen a Williamsnél Valtteri Bottas helyett Felipe Nasr, a Saubernél Adrian Sutil helyett Giedo van der Garde vezetett.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!