Maldonado száguldott, a McLaren szenvedett Barcelonában
2015. február 21. 08:35
Másodszor – a héten várhatóan utoljára – ült Barcelonában a Lotus volánja mögé Pastor Maldonado, és újra ő zárt a legjobb idővel az előszezoni tesztelés szombati napján. A venezuelai pilóta 1:24.348-as ideje ráadásul eddig a leggyorsabb is az idén ezen a pályán, bár ehhez a szuperlágy gumira is szükség volt.
„Sokkal magabiztosabb vagyok az E23-ban, minden egyes körrel tanulunk róla valamit. Amikor kell, taposhatom a gázt, az egész csomag sokkal kiforrottabb a tavalyinál, különösen, ha figyelembe vesszük, hol tartottunk 2014-ben az előszezoni tesztek során a megbízhatóság és a teljesítmény terén” – lelkesedett a venezuelai pilóta.
Váratlan fordulattal indult a nap, hiszen a Barcelonában ma kezdő Sebastian Vettel már rögtön az első felvezető körén, nem sokkal 9 óra után a kavicságyba csúszott a csütörtöki Susie Wolff-Felipe Nasr ütközés helyszínétől nem messze. Egy nedves folton csúszott meg a hideg gumikkal, de elismerte, hogy elbambult, és segített a szerelőknek kitakarítani a kavicsot a Ferrariból.
Vettel később látható problémák nélkül futott összesen 105 kört. Bár ma csak az 5. lett, a Ferrari továbbra is meggyőző formát mutat, Vettel azonban még mindig óvatosan fogalmaz az esélyekkel kapcsolatban. „Ahogy korábban is elmondtuk, lehetetlen bármit kiolvasni az eredményekből. Az üzemanyagszintek meg a motorfejlesztések is befolyásolhatják a képet, és azt sem tudjuk, hogy a többiek miket fognak bevetni a második, harmadik, negyedik futamon” – ködösített a kicsúszás után is mosolygó német.
Vettel malőrje idején néhány percig ráijesztett az eső a mezőnyre, de az ebédszünetig nem okozott további fejtörést a csapatoknak. Sokáig a még mindig nem teljesen egészséges Lewis Hamilton állt a tabella élén, de a közepes keverékű gumikkal futott idejénél szuperlággyal lehetett jobbat futni.
Hamilton a teszt végén panaszkodott, hogy a 2015-ös gumikat túl nehéz felmelegíteni, túl kemények, és könnyen kiesnek az optimális működési tartományból - pedig a Pirelli a szuperlágyat leszámítva elvileg csak a szerkezetükön változtatott. ugyanakkor reményét fejezte ki, hogy a futamokon, melegben jobb lesz a helyzet. A Mercedesnek fontos a megbízhatóság is, amit százalékban mérnek, és a tavalyi, körülbelül 80%-os értéket 90 fölé szeretnék vinni.
„Nem igazán figyeltem senki másra, de úgy tűnik, a Ferrari talán javított a tempóján, és a Red Bull is nagyjából ugyanolyan gyors, ők talán a motoron javítottak. A Williams is jó lesz” – mondta Hamilton. „Úgy hiszem, hogy előreléptek, de mi is. Majd az idő eldönti, hogyan szerepelnek hozzánk képest.”
Max Verstappen, a nap legszorgalmasabb versenyzője pont dél előtt vette át a Mercedes pilótájától a vezetést egy lágy gumis körrel. A holland később 129 körig menetelt, majd körülbelül negyedórával a nap vége előtt a harmadik piros zászlót okozta, amikor Toro Rossója lerobbant az 1-es kanyarnál.
„Rengeteg kört megtettünk ma, ami most a legfontosabb számomra. Az egész tervünket végig tudtuk vinni, ez számomra igen jó jel” – jelentette ki, és dicsérte a Renault motort is. „Egyelőre egészen rendben van. Még nem futtatjuk teljes erővel, de senki más sem teszi ezt. Szerintem a legkomolyabb fejlesztések a jövő héten jönnek.”
Váltóproblémák miatt csak közvetlenül az ebédszünet előtt tudott pályára gördülni Marcus Ericsson a Sauberrel. Ő sokáig a lista végén rostokolt, mert első köreit már a 12:30 körül érkező záporban kellett megtennie, de a délután során felszáradt a pálya, és Maldonadóhoz hasonlóan javítani tudott, egészen a negyedik helyig. Ericsson ennek ellenére elismerte, hogy küszködtek a beállításokkal, és néha nem úgy reagált az autójuk, ahogy azt elvárták tőle.
A svédnél viszont sokkal rosszabbul járt a mai napot nagy reményekkel megkezdő McLaren. A wokingi alakulat a Honda erőforrás kinetikus energiavisszanyerő-rendszerében talált hibás tömítést már pénteken egy új változatra tudta volna cserélni, de akkor úgy döntöttek, időt spórolnak azzal, hogy Alonso inkább csökkentett módban használja az autót, motorcsere helyett.
Az új alkatrészt ma már bevetették, de Button csupán bő egy órát tudott menni vele. A lerobbanó McLaren miatt jött a nap második piros zászlója, és a későbbiekben nem is jutottak sokra a megbízhatatlan autóval. Bár Button 16:30-kor ismét ki tudott hajtani a pályára, újabb mért köröket már nem futhatott. Ráadásul közben a McLaren elismerte, hogy ismét visszafogott teljesítményt kell használniuk, mert a Honda újratervezett tömítése is csődöt mondott. Vasárnapra egy további változattal készülnek.
„Örülnék, ha én is mehettem volna 59 kört” – utalt csapattársa pénteki napjára. „Ma viszont nem jött el az én időm. Nem nagyon vezettem még az autót élesben. Egy etapom volt új gumival a délelőtt, ami megrövidült, és egyet futottam csütörtökön” – panaszkodott a brit. „Voltak pozitívumok, amelyekkel Melbourne kapcsán előreléphetünk, de nekem nem jött össze, hogy köröket tegyek az autóba, és megnézzem, hogy igazán mire képes.”
Másfél tucat kört is megtett a pályán Danyiil Kvjat, mire az első mért körére sor került, és hasonló volt a helyzet a délután autóba ülő Valtteri Bottas esetében is: ő csupán az utolsó percekben iratkozott fel a tabellára. Mindketten bokszkiállások gyakorlásával voltak elfoglalva, de Kvjat később átlépte a 100 körös határt, sőt délután egy versenyszimulációval is megpróbálkozott. A lágy gumikon 10 körös etapokat tudott csak megtenni, de a közepes keverékkel jó teljesítményt nyújtott.
„Daniel (Ricciardo) tegnapi távjához hasonlóan jó volt ma is sok kört menni. Ez a fajta kiegyensúlyozott teljesítmény nagyon hasznos számunkra, és önbizalomra is okot ad. Azt nehéz megmondani, hogy hol állunk. Túl korai jóslatokba bocsátkozni, még akkor is, ha közeleg az első verseny” – nyilatkozta az orosz.
A délután folyamán nagyrészt bokszutcától bokszutcáig autózó Bottasnak így is összejött 49 kör, de a köridővel egyáltalán nem volt ideje foglalkozni, ahogy Felipe Massa sem ezzel törődött a délelőtti 55 köre alatt. A Williams nem is nyújtott fényes teljesítményt, meglehetősen szokatlan programot futottak, ami megmagyarázza az eredményüket. Az elvégzett 40 kerékcserét és a megtett összesen 104 kört viszont nagyra értékelték a csapatnál.
Szintén beleszürkült a mezőnybe Pascal Wehrlein, aki a 2014-es Force Indiával csak Buttonnál futott több kört. Ennek ellenére csapata elégedett volt a munkájával, már napközben azt írták a Twitteren, hogy az ifjú német teljesíti a neki előírt programot.
Bár Wehrlein nem ment túl sokat, és nem is volt kifejezetten gyors, semmilyen feltűnő hibát nem vétett a számára szinte ismeretlen autóval, ami mindössze negyedik F1-es tesztnapján fontos szempont volt. A silverstone-i csapatnál egyelőre vége a vendégszereplésének.
A tesztelés Barcelonában vasárnap ér véget.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Jó reggelt mindenkinek! A csütörtökön kezdődött barcelonai tesztnek a mai a harmadik napja lesz, és a tavalyi Spanyol Nagydíj hétvégéjén született köridők már most megdőltek. Igyekezni fogunk egész nap érdekes háttérinformációkkal, képekkel és időeredményekkel szolgálni a pályán (és azon kívül) zajló eseményekről.
A Milton Keynes-i csapat sokat panaszkodott a Renault motorra, de tegnap kibújt a szög a zsákból: úgy tűnik, a baj mégsem olyan nagy, hiszen Daniel Ricciardo érte el a legjobb, 1:24.574-es időt, sőt ő tette meg a legtöbb, 143 kört is, ami két versenytávnak felel meg. Ugyanakkor folytatódott a Ferrari remeklése is, Kimi Räikkönen ugyanis csak 1 századdal bizonyult lassabbnak Ricciardónál, sőt Felipe Massa szintén 1 tizeden belül maradt hozzá képest a Williamsszel.
Barcelonában ma is zord időjárás fogadta a korán reggel a pályára érkező csapatokat. Az előző napokhoz hasonlóan köd van, és természetesen a szezon során megszokott hőmérsékleteknél alacsonyabb értékeket mérnek.
Hajnali kerékcserékkel kezdték a napot a Williamsnél. A hosszú téli szünet után a csapatok felkészülésének szerves része a bokszkiállások gyakorlása is, több istálló napközben is foglalkozik ezzel. A Red Bull még egy plusz autót is elvitt erre a célra Barcelonába, ami nem a látványos, zebra mintát viseli.
Az idei első, jerezi teszt hétvégi napjaira meglepően sokan kilátogattak Spanyolországban, többen távolabbról is elutaztak, hogy láthassák a helyi hőst, a McLarenhez szerződött Fernando Alonsót. A kétszeres világbajnok ma nem, de holnap várhatóan ismét pályára lép, a barcelonai teszt zárónapján.
A levegő hőmérséklete 7, a pályáé 9 Celsius fok Barcelonában. A csapatok tegnap azzal viccelődtek, hogy a belgiumi Spában ez már nyári időjárásnak is megfelel.
Elindult a barcelonai teszt harmadik napja, Pascal Wehrlein már beszállt a Force Indiába, de egyelőre még senki sem hajtott ki a bokszból.
Ez gyors volt: Sebastian Vettel már a felvezető körén a kavicságyba csúszott az 5-ös kanyarban. Lewis Hamilton is pályára lépett, de így kénytelen visszatérni a bokszba.
A pálya ipari kameráinak képe alapján Vettel autója mélyen a kavicságyba süppedt az 5-ös kanyarban. Menteni kell a Ferrarit, a németnek mindössze egy fél kört sikerült megtenni.
Csütörtökön egy bizarr baleset borzolta a kedélyeket, Felipe Nasr ment neki a felvezető körén lévő Susie Wolffnak pont ott, ahol most Vettel kicsúszott, a 4-es kanyar után, az 5-ös bejáratánál. Az újjáépített Williamsszel ma délelőtt Felipe Massa megy, de a német hibája miatt egyelőre még nem hagyhatta el a bokszutcát.
A Mercedes és a Renault tweetjei szerint is szemerkélni kezdett az eső Barcelonában, elképzelhető, hogy ez lepte meg az elsőként pályára hajtó Sebastian Vettelt.
Danyiil Kvjat Red Bullja máris felbőgött a bokszban, Vettel látszólag sértetlen Ferrariját elszállították a kavicságyból.
Hamilton, Massa, Maldonado, Kvjat és Wehrlein hajtott a pályára, valószínűleg egyelőre csak rendszerellenőrző körökre.
A többiekkel ellentétben Lewis Hamilton a pályán maradt, és egy tapogatózó 1:33.246-tal nyitotta a szombatot. Wehrlein visszaállt a bokszba, Maldonado csak áthajtott a bokszutcán, és ismét a pályán van, Max Verstappenhez hasonlóan.
1:30.544-re javított a bajnoki címvédő. A helyszíni beszámolók szerint eső fenyeget, ezért délelőtt a szokásosnál nagyobb forgalom várható. Ennek ellenére jelenleg csak a brit címvédő, és Verstappen van a pályán.
Megkezdte a munkát a McLaren csapata is Jenson Buttonnal az MP4-30 volánjánál. A wokingiak tegnap teljesítették az idei első értékelhető tesztnapjukat, de Fernando Alonso azt mondta, hogy 50%-kal le vannak maradva a tervezett programjukhoz képest, és nem biztos abban, hogy felkészülten érkeznek Ausztráliába.
"Nem vagyok korán kelő típus, szóljatok, ha készen vagyunk" - tweetelte a Sauber svéd pilótája, miközben a csapata a tegnapi váltóhiba után azon dolgozik, hogy a C34 ismét pályára léphessen.
A Toro Rosso holland tinédzsere 1:31.253-nál tart második gyorsköre után, a Force Indiánál vendégeskedő Mercedes-tesztpilóta 1:36.599-cel nyitott. Vettel közben mosolyogva visszasétált a bokszba.
Faragni kezdett a köridején Lewis Hamilton, már 1:26.796-nál tart, ami természetesen elmarad az eddigi legjobb, 24-es időktől. A körülmények sem ideálisak, egy fokot csökkent a levegő hőmérséklete.
A Williams hajnali gyakorlatához hasonlóan bokszkiállásokat szimulálnak a Red Bullnál. Az Autosport beszámolója szerint az egyik alkalommal Danyiil Kvjat kormánykereket is cserélt. Hamilton közben szorgalmasan rója a köröket, már 1:26.142-nél jár közepes keverékű gumikon.
Közben Hamilton visszavett a tempóból, és egy kényelmes, 1:34-es kört futott. A McLaren rendszerellenőrzéseket végez a pályán.
Egy ellenőrző kör erejéig újra pályára lépett Sebastian Vettel, miután a mai teszt kezdetén rögtön a kavicságyban kötött ki. Fél órát vesztett ezzel az apró malőrrel.
A Williams pilótája több installációs kör után 1:27.544-gyel, Hamilton mögött egyelőre a második helyen áll.
A 2009-es világbajnok 1:27.544-et ért el az első próbálkozása végén, közben Massa is hasonló időket fut a Williamsszel.
Már a 14. körét kezdi Lewis Hamilton, miközben Max Verstappen átvette Buttontól a harmadik helyet, de még így is jó 2,4 másodperccel a listavezető Mercedes mögött jár.
Német újságírók beszámolójára hivatkozva az Autosport azt írja, hogy Maurizio Arrivabene szerint Vettel azonnal elismerte, hogy rosszul mérte fel a tapadási viszonyokat a hideg abroncsokkal, ez vezetett a kora reggeli kicsúszáshoz. Feltett kézzel kért elnézést a Ferrari szerelőitől.
Vettel meglepő kicsúszásával indult a szombat, utána Hamilton vette át a kezdeményezést és a vezetést is. Ericsson váltóhiba miatt még nem lépett pályára.
1. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.142 - 17 kör
2. Massa (Williams FW37) 1:27.544 - 9 kör
3. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:28.566 - 14 kör
4. Button (McLaren MP4-30) 1:29.151 - 5 kör
5. Wehrlein (Force India VJM07) 1:36.599 - 6 kör
6. Kvjat (Red Bull RB11) idő nélkül - 6 kör
7. Maldonado (Lotus E23) idő nélkül - 5 kör
8. Vettel (Ferrari SF15-T)idő nélkül - 2 kör
9. Ericsson (Sauber C34)idő nélkül - 0 kör
Felipe Massa megerősíti második helyét, és 1:26.912-re javít, de még mindig bő hét tizeddel lassabb Hamiltonnál. Vettel az ötödik helyen kezdett, 1:30.116-tal, de Maldonado gyorsan felugrott a 3. pozícióba,1:28.257-tel.
Az ötödik helyen tartózkodik jelenleg Sebastian Vettel, de körről körre javít egy kicsit az idején. Jelenleg 1:28.933-nál tart.
Kicsit hasonló a napja az idei első fellépéséhez, amikor Jerezben egész nap első vezetőszárny nélkül autózott. Most nem hallani ilyen problémáról, de folyamatosan kihajt a bokszból, majd visszatér, általában kerékcsere gyakorlásra. Vajon technikai gondjaik vannak a háttérben?
Azt viszont egyelőre még nem tudni, hogy kivel, mi történt Barcelonában. Nem sokkal a leintés előtt Wehrlein feljött az ötödik helyre 1:28.630-cal.
Button alatt megállt a McLaren a 7-es kanyarnál. A Honda csütörtökön az MGU-K egyik hibás tömítése miatt további műszaki hibákra számított, de akkor azt mondták, hogy mára új alkatrészt szerelnek az erőforrásba. Talán más lehet a baj.
A Ferrari tökéletesen időzítette a piros színt előtérbe helyező Vettel portrét a Twitteren.
A tegnapi bíztató 59 kör után a McLarennél valószínűleg ismét egy hatékony tesztnapban bíztak, de az MP4-30 újabb lerobbanása nem jó jel számukra. Csupán 4 és fél napnyi tesztlehetőség maradt Ausztráliáig.
Miután csütörtökön egy tömítés felmondta a szolgálatot a Honda erőforrás részeként üzemelő MGU-K-ban, a japánok már péntekre leszállították az újratervezett alkatrészt, számolt be az Autosport. A McLaren viszont csak ma reggel szerelte be azt, egy új motorral együtt, mert nem akartak további időt veszteni. Ettől függetlenül bámulatos, hogy a Hondánál - és általában az F1-ben is - milyen iszonyú gyors munka folyik.
Úgyhogy, addig következzen néhány kép a csapatok motorhome-jairól, amelyek kevésbé rongyrázósak a futamokra vitt épületekhez képest, de így is kényelmesnek tűnnek.
Váratlanul leállt Button alatt a McLaren, a brit pilóta ezért úgy döntött, hogy kikapcsolja a rendszereket, számolt be az Autosport tudósítója, Ben Anderson.
Hat és lassan fél tesztnap után a Red Bull-Renault és a McLaren-Honda úgy tűnik, hogy a szükségesnél több problémával küszködik. Daniel Ricciardo ugyan tegnap a leggyorsabb tudott lenni, de Danyiil Kvjat ma még csak 12 körnél tart, mért idő nélkül. A McLaren a tegnapi 59 forduló után ma már 7 kört követően lerobbant.
Maldonado közben a bokszban várakozik arra, hogy ismét kihajthasson a barcelonai aszfaltcsíkra. ú
A többiek közepes keverékű abroncsokkal köröznek. Verstappen 1:27.417-tel a harmadik, Vettel 1:27.823-mal a negyedik helyen van jelenleg.
Nem olyan vészesen hideg az időjárás Barcelonában, hogy téli gumira kelljen váltani, de az igaz, hogy F1-es léptékekkel a 9 fokos levegő, és a 13 fokos aszfalt meglehetősen hűvös. A helyzet így is sokkal jobb, mint tegnap ilyenkor.
Lassan két óra eltelt a mai tesztből, de Marcus Ericsson még nem tudott autóba ülni. A Saubernél azt mondták az Autosport tudósítójának, hogy mostanra már végezni akartak a sebességváltóval kapcsolatos problémák elhárításával, de ez még nem sikerült.
A Red Bull orosz versenyzője viszont csak a középső szektorban tudott jobb időt futni a saját korábbi eredményénél, mert az összes mai köréhez hasonlóan ismét a bokszba hajtott, és kerékcserét gyakoroltak.
A 17 esztendős holland pilóta 1:30-as köröket fut közepes keverékű gumikon.
Már csak Ericssonnak és Kvjatnak nincs mért köre a szombati tesztnapon, a McLaren viszont egyelőre újabb műszaki hibával szembesült. Eredmények két óra után.
1. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.142 - 28 kör
2. Massa (Williams FW37) 1:26.912 - 26 kör
3. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:27.417 - 39 kör
4. Wehrlein (Force India VJM07) 1:27.699 - 21 kör
5. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:27.823 - 21 kör
6. Maldonado (Lotus E23) 1:28.257 - 24 kör
7. Button (McLaren MP4-30) 1:29.151 - 7 kör
8. Kvjat (Red Bull RB11) idő nélkül - 16 kör
9. Ericsson (Sauber C34) idő nélkül - 0 kör
Elfelejtett megállni a Williams bokszánál, pedig a szerelők felkészülten várták kerékcserére.
A wokingi istálló még nem tudja, hogy mitől "vesztette el az erejét" a Honda motor Button alatt, vizsgálják a hiba okát. Közben Hamilton, Massa, Vettel és Maldonado is a pályán van.
Kezdi megközelíteni Lewis Hamilton mai legjobb idejét Sebastian Vettel. A Ferrari versenyzője 1:26.407-nél jár, ami 0,26 másodperccel marad el a Mercedes pilótájának eredményétől. Vettel kicsúszással, majd meglehetősen visszafogott körökkel kezdte a napot.
Másfél tucat kör és két és fél óra után végre ideje mért ideje is van Danyiil Kvjatnak, sőt rögtön kettő is: 1:30.663-mal kezdett, majd 1:28.976-tal már a bokszban álló Button elé ugrott.
1:28.445 a legfrissebb eredménye. Közepes gumin megy, akárcsak a szintén pályán lévő Maldonado. Massa nemrég tért vissza a bokszba, ő Hamiltonhoz hasonlóan kipróbálta a téli kemény keverékű abroncsokat.
Eközben a Ferrari német versenyzője egymás után több kört is megtett az 1:27-es tartományban. Kvjat egyéni legjobb első szektor után lelassított, és csak 1:36-ot futott, Maldonado pedig visszatért a bokszba.
A korábbi trendeknek megfelelően lágy gumikkal futotta meg az eddigi legjobb időt szombaton is. A A Toro Rosso 17 esztendős pilótája 1:25.417-et ért el.
Az 1:28.375-nél tartó Danyiil Kvjat, és a listavezető Max Verstappen sem tudja egymás után a legjobb részidőit futni, így többször előfordul, hogy egyéni legjobb időket érnek el 1-1 szektorban, de a kör végén mégsem javítanak. Kvjat vissza is ment a bokszba.
Közben a Williamsnél is kerékcsere-gyakorlat folyik.
Egyelőre csak egy tapogatózó körre futotta Buttontól, aki ma mindössze 9 alkalommal ment körbe a barcelonai pályán. Max Verstappen is visszatért a szerelőihez.
Az átlagéletkor jelenleg 18,5 év a barcelonai pályán. Ez éppen több, mint a 2016-tól érvényes minimum korhatár az F1-ben.
A helyszíni beszámolók szerint Sergio Marchionne, a Ferrari is kilátogatott a barcelonai F1-es tesztre. Sebastian Vettel egyelőre nem tudja üdvözölni, mert éppen a pályán száguld az SF15-T-vel.
Ezt ígéri Marcus Ericsson a Twitteren. A svájci csapat és a svéd versenyző eddig csaknem három órát vesztettek a ma rendelkezésre álló nyolcból.
Nem a leggyorsabb, hanem a legkiegyensúlyozottabb körökre törekedhet Sebastian Vettel, aki stabilan 1:27-eket fut a Ferrarival. Legutóbb Kvjat csak 0,02 másodperccel volt lassabb nála.
Zöld foltok jelölik a légáramlatok útját Kvjat álcázott Red Bullján, számol be az Autosport. Az elszíneződő festéket a csapatok gyakran használják, ha látni szeretnék, merre halad a levegő a karosszériaelemek felületén.
Marcus Ericsson továbbra is csak nézi, ahogy a többiek gyűjtik a köröket. Három óra után Verstappen a leggyorsabb, lágy gumival.
1. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:25.268 - 52 kör
2. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.142 - 35 kör
3. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:26.407 - 40 kör
4. Kvjat (Red Bull RB11) 1:26.589 - 31 kör
5. Massa (Williams FW37) 1:26.912 - 36 kör
6. Wehrlein (Force India VJM07) 1:27.699 - 33 kör
7. Maldonado (Lotus E23) 1:27.966 - 40 kör
8. Button (McLaren MP4-30) 1:29.151 - 12 kör
9. Ericsson (Sauber C34) idő nélkül - 0 kör
Szuperlágy gumival 1:24.739-re javított a Toro Rosso holland versenyzője. Tegnap Daniel Ricciardo két tizeddel gyorsabb volt, lágy gumival, és szintén Renault motorral.
Nem a levegőbe beszélt Andy Cowell, a Mercedes motorfőnöke, amikor néhány napja azt nyilatkozta, hogy megéri motort szállítani partnercsapatoknak. Eddig ma is messze a Mercedes erőforrások tették meg a legtöbb kört, egyelőre 151-et, ami még akkor is sokkal több az ellenfeleknél, ha a Force India 36, tavalyi változattal megtett körét kivonjuk.
A Renault eddig 86-nál jár, de ebből Kvjat 18 esetben a bokszból hajtott ki, és oda is tért vissza, a Ferrari megérzi, hogy a Sauber ma még nem tudott pályára lépni, és csak 41 körnél tart, a Honda pedig összesen 12-re volt képes. Tegnap Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 főnöke is utalt arra, hogy két csapat kevés a franciáknak, miután a Lotus elpártolt, a Caterham pedig csődbe ment.
Másra nagyon nem is jó, hogy Pascal Wehrlein személyében egy újonc vezeti a tavalyi autót. A csapat szerint a beállításokat is próbálják finomítani, bizonyára a 2015-ös gumik viselkedéséből tanultak alapján.
Lewis Hamilton ismét pályára lépett a Mercedes színeiben, ennek örömére a csapat ki is tett egy fényképet, amelyen Hamilton autójába belelóg egy bója. A Williams tweetben válaszolt: "Talán van hozzá valami közünk, bocs!"
Federico Gastaldi csapatfőnök-helyettes gondolatait az Efpluszegy blogon olvashatják!
Fél órával az ebédszünet előtt folyamatosan szemerkélni kezdett az eső Barcelonában. A közönség is a fedett lelátókra kezdett behúzódni. Lehetséges, hogy a tegnaphoz hasonlóan ma is már délelőtt megszületett a napi legjobb köridő?
A venezuelai versenyző gyorsan megtett egy kört a nedves aszfalton, intermediate gumival, de nem erőltette az autózást az esőben, inkább a mezőny többi tagjához hasonlóan visszatért a bokszba.
Kisétált a bokszutcába a helyi hős, Fernando Alonso, a közönség pedig örömmel fogadta őt, írja az Autosport. A lap szerint több néző látogatott ki a pályára, mint az előző napok során, de a fotók alapján a közönség így is jóval csekélyebbnek tűnik a Jerezben látottaknál. Igaz, ott csak hideg volt, de sütött a nap.
A Túraautó Világbajnokságban szereplő Tom Coronel posztolt fényképet arról, ahogy Ausztriában megelőzte a Zengő Motorsport kamionját az autópályán. A WTCC mezőnye a napokban pakol össze, az autók hamarosan elrepülnek az első futam helyszínére, Argentínába.
Pastor Maldonado után Felipe Massa is megnézi, hogyan boldogul a nedves barcelonai pályán. A Sauber is azt ígérte, hogy most már tényleg nem kell sokáig várni, hogy a C34 ma először kigördüljön a bokszból. 14 percük van az ebédidőig.
Több kört is megtesz egymás után Sebastian Vettel az intermediate gumikkal szerelt Ferrariban, egy kör erejéig csatlakozott hozzá Marcus Ericsson is a megjavított Sauberrel, és Verstappen, valamint Massa is újra kilátogatott a pályára.
Verstappen visszatért a bokszba, Massa is beállt, de folytatja a körözést, miközben Sebastian Vettel 1:41-es időket tud autózni a vizes aszfalton.
A harmadik körét kezdi meg a svéd pilóta, mivel még nincs mért ideje, minden szektorban zöld szín bukkan fel a neve mellett.
Igaz, hogy az eső miatt síkos pályán nincs túl nagy jelentősége, de Marcus Ericsson is feliratkozott az időtáblázatra, természetesen az utolsó, 9. helyen. Első eredménye 1:42.931. Most csak ő és Sebastian Vettel van a pályán.
Arra viszont nem kell számítani, hogy megjavítja az idejét, hiszen megérkezett az eső Barcelonába. A brazil pilóta az ötödik helyen zárja a délelőttöt.
A délelőtt utolsó fél órájára megérkezett az eső Barcelonába, előtte viszont Max Verstappen szuperlágy gumival futott körének köszönhetően átvette a vezetést. Megmutatta magát Marcus Ericsson is, de ő már csak a nedves pályán tudott menni, így nyilvánvaló, hogy egyelőre csak az utolsó lehet. Vettel '41-eket futott az esőben.
1. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.739 - 60 kör
2. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.142 - 41 kör
3. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:26.407 - 54 kör
4. Kvjat (Red Bull RB11) 1:26.589 - 34 kör
5. Massa (Williams FW37) 1:26.912 - 55 kör
6. Wehrlein (Force India VJM07) 1:27.699 - 36 kör
7. Maldonado (Lotus E23) 1:27.966 - 42 kör
8. Button (McLaren MP4-30) 1:29.151 - 12 kör
9. Ericsson (Sauber C34) 1:42.179 - 6 kör
A McLaren és a Ferrari korábbi tesztpilótája, Fernando Alonso jó barátja, Pedro de la Rosa járt látogatóban a wokingi istálló bokszában. A spanyolt nem sokkal Alonso távozása után küldték el Maranellóból. Bár nagyon tapasztalt, a McLarennél most aligha jut munka neki.
Eddig még nem igazán láthattuk Sebastian Vettel új, minimalista sisakjának hátulját, de a Ferrari legfrissebb fotóján jól látható, hogy az ágaskodó paripa mellett a végigfutó német zászló az egyetlen motívum rajta. A német pilóta sisakja felett összecsaptak a hullámok, mert a német sajtó szerint a mintázatot Michael Schumacher egy régi bukósisakjáról vették át, de ezt Vettel asszisztense, és a sisakot festő művész - aki korábban a hétszeres világbajnoknak is dolgozott - cáfolta.
Az idén márciustól a szezon során tilos módosítani a sisakfestéseken, korábban pont Vettel volt az egyik leggyakrabban váltogató pilóta, F1-es pályafutása során eddig több, mint 60 alkalommal cserélte sisakdizájnját.
Az eddig sikeres tesztek fényében sem változtatnak a 2015-re kitűzött célokon. Maurizio Arrivabene, a Ferrari novemberben kinevezett csapatfőnöke szerint az eddigi eredmények nem sokat számítanak.
"Soha sem hittem a téli világbajnokságban, és hasonló dolgokban" - utalt a tesztekre az olasz menedzser a Motorsport.comnak. "Két lábban állunk a földön, és már decemberben is azt mondtam, hogy két győzelem siker lenne, három már tökéletes, és ha nyerünk négyszer, akkor mezítláb fogok futkosni a maranellói hegyeken" - jelentette ki.
"Leszögezném, hogy a legfontosabb most az összetartás, közös célok meghatározásával, és azzal elkötelezettséggel, amit azok szemében láttam, akik december 24-én és 31-én is dolgoztak a mechanikai és kompozit részlegeken a motorzajt hallgatva a 'Kis karácsony' helyett."
Továbbra is a Mercedes tűnik a 2015-ös szezon favoritjának, de a közvélemény egyre több figyelmet fordít a Ferrari eredményeire. Így tesznek a világbajnoki címvédőnél is, Nico Rosberg elismerte, hogy az olaszok nagy lépést tettek előre.
"Nyilvánvaló, hogy a többiek nagyobb fokozatra kapcsoltak" - jelentette ki a német még pénteken. "A köridők meglepőek számunkra, jelenleg úgy tűnik, hogy a Ferrari lépett a legnagyobbat."
A tavalyi világbajnoki második helyezett komolyan is veszi a maranellói autók eredményeit, mert úgy érzi, fenyegetést is jelenthetnek számukra. "Minden bizonnyal, igen. Tágra nyílt szemekkel figyelünk."
Továbbra is optimistán tekint a jövőbe Fernando Alonso, aki az előző szezon után szerződött ismét a McLarenhez, miután öt évig nem sikerült világbajnoki címet nyerni a Ferrarival. A spanyol úgy véli, ez a McLaren-Hondával meg fog történni.
"Boldog vagyok, a csapat pedig nagyon összpontosít, a srácok teljes gőzzel dolgoznak, és mindannyian egy világos cél, a győzelem iránt elkötelezettek. Nincs annyi tapasztalatunk, mint az ellenfeleinknek, de akkor is ez a hely, ahol most lenni kell. Nem tudom, hogy nyerünk-e az idén, vagy a második és a harmadik évben, de ez mindenképpen az a hely, ahol inkább előbb, mint utóbb győzni fogunk" - jelentette ki a Sky Sports-nak.
Nem tudni, hogy mennyire terhelték, de a videó alapján Button nem bánt finoman a gázpedállal.
Meglepő formatanulmányról közölt grafikákat a héten a Ferrari, amelyek a közönség elismerése mellett a gyakran konzervatív véleményű Sebastian Vettel tetszését is elnyerték. "Nagyon király" - mondta a tervekről Vettel a RAI-nak. "Szerintem, ha a képhez hozzáadunk sok lóerőt, akkor jól visszavisz minket oda, ahol 10 éve voltunk" - utalt a jóval erősebb, V10-es motorokra.
Csapatfőnökéhez hasonlóan a négyszeres világbajnok is óvatosan fogalmazott az idei esélyekkel kapcsolatban. "Jó autónk van, de ennél többre egyelőre nem gondolhatunk" - figyelmeztetett a német, és kiemelte, hogy komoly ellenfelek mellett kell helytállniuk. "Ha az ember nyerni akar, olyan helyzetbe kell kerülnie, hogy legyőzhesse a Mercedest, de szerintem abban mindenképpen reménykedhetünk, hogy hamarosan visszatérünk a dobogóra."
Elállt az eső, így van esély arra, hogy délután is érdemi munka zajlik majd Barcelonában. Az eső megérkezésekor a köridők jelentősen leromlottak, Sebastian Vettel esős körei a következő eredményeket hozták: 1:42.2, 1:41.1, 1:41.9, 1:43.9, 1:44.3. Maldonado rögtön ki is hajt a bokszból.
A Lotus arról számolt be a Twitteren, hogy még mindig esik az eső Barcelonában, Maldonado vissza is tért a bokszba, Hamilton viszont gyors kört is megkezdett. A Red Bull versenyszimulációra készülhet a délután folyamán.
Az 1988-as MP4/4 soha sem versenyzett az 1991-ben átadott barcelonai pályán, de a McLaren elszállította a teszt helyszínére. Ayrton Senna egy ilyen modellel nyerte első bajnoki címét.
A brit pilóta 1:36-os időket teljesít a Mercedesszel, az Autosport szerint száraz, közepes keverékű gumikon. A pálya feltehetőleg még nedves, mert az idő több, mint 10 másodperccel elmarad a mai legjobbaktól.
A motorfejlesztést végző Renault Sport F1 ügyvezetője, Cyril Abiteboul pénteken az Autosportnak elismerte, hogy a francia gyár elégedetlen az F1-es megjelenésével, mert a Red Bull a marketing terén túlsúlyban van a Renault erőforrások ellenében, ezért nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy a jövőben ismét gyári csapattal lépjenek pályára.
Az Auto Motor und Sport ma egy lépéssel tovább ment, az iparági körökben megbízhatónak tartott Michael Schmidt azt írja, hogy a Renault eladó csapatot keres. Ezek között a Red Bull kivételével gyakorlatilag az összes privát csapat szóba jöhet, így a franciák gondolkodnak azon, hogy visszavegyék korábbi csapatukat, ami most Lotus néven működik, vagy megvásárolják a Force Indiát, a Toro Rossót vagy a Saubert.
Ezek közül a Toro Rosso tűnik a leginkább kézen fekvőnek, mert ez az egyetlen a felsoroltak közül, aminek jelenleg nincsenek anyagi gondjai, ráadásul a Red Bull nemsokára egy új, "ultramodern" részleg építését is befejezi Faenzában. Az energiaital-gyártónak nincs feltétlenül szüksége két csapatra, viszont a Toro Rosso esetleges megvásárlásával nem nőne a Renault partnercsapatainak a száma. Az elmúlt 20 év során a Ferrarin kívül csak a Toro Rosso, és a BMW Sauber tudott 1-1 futamot nyerni úgy, hogy a bázisuk nem Angliában működik.
Az Autosport szerint L65 szerepel Danyiil Kvjat bokszfalnál mutatott tábláján, ez alapján elképzelhető, hogy egy hosszabb etapot futnak. Hamilton, Wehrlein és Verstappen is kimerészkedett, 1:34 körüli időket érnek el. A többiek számára valószínűleg még túl nedves az aszfalt.
A jóslat nem nyert igazolást, Kvjat visszatért a bokszba. Intermediate abroncsok voltak az autóján, talán ők is túl vizesnek tartották a barcelonai pályát.
A Spanyol Nagydíj Barcelonában 66 kör, azaz 307,104 kilométer hosszú, ezt tavaly Lewis Hamilton teljesítette a leggyorsabban, akkor 1 óra 41 percre volt szüksége ehhez. A 2014-es futam viszont napos, száraz körülmények között zajlott, de Kvjatnak még így is lenne ideje teljesíteni a távot.
Az ebédszünetnek vége, jelentette a Sauber a Twitteren, és közölték, hogy Ericsson ismét a pályára lépett, még mindig intermediate gumikon, mert a pálya továbbra is nedvesnek tűnik.
Ismét útnak indult a Red Bull orosz pilótája, ezúttal lágy gumikon. A hideg és nedves aszfalton akár ezzel is lehet menni egy hosszabb etapot.
Javul, de még mindig nem ideális a pálya állapota a köridők tanúsága szerint. Danyiil Kvjat egymás után egy 1:30.9-es, majd egy 1:30.7-es kört tudott futni a Red Bull-lal. Eközben Pascal Wehrlein öveit megint becsatolták a Force Indiában, így elképzelhető, hogy a német pilóta hamarosan visszatér a pályára.
Lehetséges, hogy tényleg egy teljes versenytávot próbál lefutni, a tábláján már csak 61 kör látható. A két 1:30-as köre után 31.2-t és 31.8-at ért el. A tábla szerint továbbra is az első helyen (P1) áll, de ez persze nem nem igaz.
Javul a pálya állapota, kimerészkedik Sebastian Vettel és Pascal Wehrlein is. A német pilóta ma még csupán 39 kört ment, ennél kevesebbet csak a műszaki hibákkal küzdő McLaren és Sauber versenyzői tettek meg.
A grove-i csapat tartja magát a mai napra módosított tervénél, és Felipe Massát a délután folyamán Valtteri Bottas válthatja. A Williams finn pilótáját mérlegelés közben örökítették meg az istálló Twitter csatornája számára. Massa délelőtt nagyrészt bokszkiállásokat gyakorolt.
"Értetek hajtok" - írta szelfijéhez Lewis Hamilton, aki azt is megjegyezte, hogy még mindig rossz a közérzete a csütörtöki láz után.
Vettel először egy 1:28.829-es, majd egy 4 ezredmásodperccel jobb kört futott a száradó pályán. Kvjat közben közepes keverékű gumikra váltott a lágyakról, ő 1:29.8-cal kezdett, majd egy tizedet lefaragott. Verstappen 1:30 közepét tudja, Ericsson egy felvezető kör végén visszatért a bokszba.
Az eső után száradó pályán egyelőre nem fenyeget a veszély, hogy megdőlnek a köridők, de legalább újra gyorsulni kezdett a mezőny az elmúlt óra során. Ericsson közelít Buttonhoz, Bottas egyelőre még nem mutatta meg magát
1. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.739 - 78 kör
2. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.142 - 48 kör
3. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:26.407 - 61 kör
4. Kvjat (Red Bull RB11) 1:26.589 - 53 kör
5. Massa (Williams FW37) 1:26.912 - 55 kör
6. Wehrlein (Force India VJM07) 1:27.699 - 41 kör
7. Maldonado (Lotus E23) 1:27.966 - 43 kör
8. Button (McLaren MP4-30) 1:29.151 - 12 kör
9. Ericsson (Sauber C34) 1:30.213 - 15 kör
A Mercedes újra pályára küldte Lewis Hamiltont, vagy ahogy ők hívják, "a Szelfikirályt". Közepes keménységű abroncsok vannak az autóján, közben Wehrlein 1:27.564-re tudta javítani eddigi legjobb idejét, szuperlágy abroncsokon. A Sky Sports szerint a Kvjat autójáról leszerelt lágy abroncsok a rövid, 10 körös etap végén is "borzalmasan" néztek ki.
Wehrleinhez hasonlóan Pastor Maldonado is javított eddigi legjobbján, lágy gumikkal futott 1:26.208-at, ami jelenleg a harmadik helyre jó. Valtteri Bottas közben kihajtott a pályára, bő 2 és háromnegyed órája marad a mai napból.
Jól működik a Red Bull a közepes keveréken, ellentétben a hamar levetett lágy abroncsokkal Kvjat számára még 40 kör van előírva a tábláján, amelyen továbbra is a P1 szerepel. Maldonado visszatért a bokszba.
Az ebédidő óta nem hallani semmit a McLaren háza tája felől, pedig a délelőtti műszaki hiba óta egy rendszerellenőrző kört már megtettek, még a szünet előtt. Lehetséges, hogy ez nem végződött az elvárásoknak megfelelően, mert Button azóta sem hagyta el a bokszot, pedig ma még csak 12 kört ment. Lassan már csak 2 és fél óra marad a mai napból.
A Williams pilótája már 6 körnél jár, de mért ideje még nincs, folyamatosan a bokszba hajt kerékcsere gyakorlatot végezni. Úgy tűnik, a grove-i csapat nem sajnálja az időt egy olyan feladatra, amit a gyár udvarán is tökéletesíthetnének. Wehrlein közben tovább faragta az idejét 1:27.333-ra, közepes gumikon.
A Lotus pilótája 1:24.917 alatt ért körbe a barcelonai pályán, csupán 178 ezreddel lassabb Verstappen délelőtti legjobb idejénél. A venezuelai ráadásul nem is a szuperlágy, hanem a lágy abroncson fut.
Tegnap a csapattársa, Daniel Ricciardo is így járt, őt egy piros zászló állította meg, amit Carlos Sainz kicsúszása csalt elő. Az orosz pilóta autóját betolták a bokszba, miután a tempója az 1:32-es tartományba esett vissza.
A Mercedes versenyzője 1:28-as köröket fut, miközben Vettel a Ferrariban csak 1:30-akra képes, legutóbbi köre 1:30.5 volt. Mire viszont ezt befejezném, Hamilton már vissza is tért a bokszba, ezzel alátámasztva, hogy Vettel etapja hosszabb az övénél.
A gyakran szatirikus, olykor megbotránkoztató tweetjeiről ismert korábbi versenyző, Taki Inoue szerint "Pascal Wehrlein a Force India 2015-ös versenyzőjének tűnik." Az valószínű, hogy Wehrlein a Mercedes anyagi támogatásának köszönheti, hogy tesztelhet a pénz szűkében lévő kiscsapatnál, de meglepő lenne, ha a silverstone-i alakulat lecserélné valamelyik pilótáját. Sergio Pérez esetében ez szinte kizárt, mert jelentős mexikói tőke csoportosul mögötte is. Nico Hülkenbergről ugyanez nem mondható el, de ő is érvényes szerződéssel rendelkezik.
Nem jár jutalom azért, ha kitaláljuk, a 15 esztendős Victoria Jane Verstappen is gokartozik, de egyelőre nem tervez versenyzői karriert.
Max Verstappenhez hasonlóan ő is a szuperlágy abroncsokat tette fel, 1:24.348-as köre jobb Ricciardo tegnapi, első helyet érő körénél, de ez nem mond most túl sokat, mert akkor ideálisabb volt a pálya állapota, és az ausztrál lágy abroncsokat használt.
A McLaren jelenleg csak a köridő tekintetében nem utolsó a mai teszten, hiszen a szintén majdnem fél napot kihagyó, és csak száradó pályán autózó Marcus Ericsson egyelőre még 2 századmásodperccel Jenson Button mögött áll. A brit pilótát több, mint 3 órája láttuk utoljára.
Az Autosport tudósítói is "vadásszák" az információkat, de ők sem tudnak többet egyelőre. Jenson Button mindössze 12 kört tudott megtenni a délelőtt, és már csak 2 óra van hátra.
Szuperlágy gumikkal már lehetett jobb időt futni, mint a délelőtt során, de az összehasonlíthatatlan körülmények miatt nem lehet sok tanulságot leszűrni az eredményekből. A McLaren jelenlegi, és a Sauber délelőtti problémáitól eltekintve ma egyelőre megbízhatóan mennek az autók.
1. Maldonado (Lotus E23) 1:24.348 - 63 kör
2. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.739 - 97 kör
3. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.076 - 68 kör
4. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:26.407 - 88 kör
5. Kvjat (Red Bull RB11) 1:26.589 - 77 kör
6. Massa (Williams FW37) 1:26.912 - 55 kör
7. Wehrlein (Force India VJM07) 1:27.333 - 57 kör
8. Ericsson (Sauber C34) 1:28.858 - 30 kör
9. Button (McLaren MP4-30) 1:29.151 - 12 kör
10. Bottas (Williams FW37) idő nélkül - 21 kör
Nem árulják el, hogy mi a probléma a Honda motorral, de 16:30 körül ismét pályára lépne a McLaren Barcelonában, számolt be a Sky Sports. A wokingiak már fél 4 tájékán szerettek volna visszatérni, de ez nem jött össze. Másfél órájuk maradhat a mai nap során.
Zsinórban a 15. körét teljesíti Vettel a Ferrarival és Kvjat is a Red Bull volánja mögött, de egyikük tempója sem mutat jelentős visszaesést, mutat rá az Autosport. Az orosz kicsit lassabb volt az előző körökben, de ez nem mutatkozott tartósnak, és most Vettelnél is jobb köröket megy.
Max Verstappen ülhetett ma a Toro Rossóba, de nem múlik el eseménytelenül csapattársa, Carlos Sainz napja sem. A fotók alapján leginkább a sajtó köti le a szombati napját.
Vettel néhány perce visszatért a bokszba, de Kvjat továbbra is rója a köröket. Maldonado, Ericsson, Verstappen és Bottas is csatlakozott hozzá.
A McLaren csapatfőnöke, Eric Boullier és a Honda F1-es programját irányító Jaszuhisza Arai is figyelemmel követi, ahogy a szerelők befejezik az MP4-30 javítását, számolt be az Autosport. Közben Kvjat is a bokszban járt egy gyors kerékcserére.
Délutánra felpörgött a kilométerszámláló a Renault motorokat használó csapatoknál, Verstappen elérte a 100. kört, és Kvjat sincs sokkal mögötte. Közben ismét felbőgött a McLaren-Honda motorja.
Három perccel az előre megígért "határidő" előtt Jenson Button ismét kihajtott a bokszból a McLaren-Hondával. Ebéd előtt láttuk utoljára, ma még csak 12 kört tett meg.
A korábbi próbálkozása nem volt túl sikeres, most jóval könnyebb autóra rakták fel a Red Bull szerelői a lágy gumikat. Az orosz pilóta első három köre az alábbi eredményekkel zárult:
1:28.0
1:27.5
1:27.8
Lágy gumikat szereltek az autójára, az idején nem javított, de több órás vesztegelés után valószínűleg nem is ez volt elsőre a cél. A McLaren-Honda most ismét a bokszban áll.
Levették a karosszéria elemek borításait, és újra dolgoznak a McLaren MP4-30-on. Az Autosport tudósítója szemtanúkra hivatkozva azt írja, hogy a szerelők korábban "az autó egész hátulját" szétszedték.
Újra pályán a Mercedes világbajnoka, egyelőre csak 6 tizedre tudta megközelíteni a saját legjobb idejét. Közben Bottas már 30 kört megtett anélkül, hogy mért időt futott volna.
Kora délután már ment egy tízkörös etapot nagyobb üzemanyagszinttel, akkor nem volt túl ígéretes a tempója, de könnyebb autóval jobban ment. Az orosz is elérte a mai 100. körét, és kerékcsere után folytatta az útját. Button közben az Autosport szerint az autóban maradt, és a kerekeket is elkezdték visszaszerelni a McLarenre, így lehetséges, hogy a brit is megint vezethet.
Csütörtökről péntekre virradóan újraterveztek, és le is gyártottak egy új tömítést a Honda erőforrás MGU-K egységéhez, ami a McLaren legfrissebb tweetjei szerint ugyanúgy hibásan működik, mint a korábbi változat. Most péntekhez hasonlóan csökkentett módban folytatják a munkát és megint átszabják az alkatrészt, holnapra.
Button ismét megpróbál kezdeni valamit a McLarennel, miközben Kvjat négy kiállás után véget vetett a versenyszimulációnak. A közepes abroncsokon jól ment, de a lágy gumikkal problémái voltak.
A mezőny többsége most a pályán kívül várakozik, de még bő egy órája van mindenkinek a mai napból.
Alig több, mint egy órával a leintés előtt Marcus Ericsson a 4. helyre jött fel 1:26.340-nel. Lágy gumival futott, úgyhogy Hamiltonnak nem kell aggódnia, hogy majdnem megelőzte egy Sauber.
Sebastian Vettel rögtön a reggeli kezdés után a kavicságyban kötött ki, de ő is segített a szerelőknek letakarni az autót, mielőtt azt felemelték a trélerre. Később elismerte, hogy ő hibázott.
Visszafogott teljesítménnyel, de néha kimerészkedik a McLaren, Ericsson javított, Renault motorok 100 kör fölött. Egy óra van hátra.
1. Maldonado (Lotus E23) 1:24.348 - 93 kör
2. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.739 - 124 kör
3. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.076 - 85 kör
4. Ericsson (Sauber C34) 1:26.340 - 47 kör
5. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:26.407 - 102 kör
6. Kvjat (Red Bull RB11) 1:26.589 - 102 kör
7. Massa (Williams FW37) 1:26.912 - 55 kör
8. Wehrlein (Force India VJM07) 1:27.333 - 76 kör
9. Button (McLaren MP4-30) 1:29.151 - 18 kör
10. Bottas (Williams FW37) idő nélkül - 37 kör
Látványos, hogy a Renault motort használó autók már 100 kör fölött járnak, de a Mercedes erőforrások még a Wehrlein autójában lévő tavalyi változat nélkül is több kilométert tesznek meg. Az összesített lista:
Mercedes: 348 (272)
Renault: 226
Ferrari: 149
Honda: 18
1-1 kört megy a Mercedes két ügyfélcsapata, majd visszaállnak a bokszba kerékcserét gyakorolni. Hamilton közben a gyári Mercedesszel 1:27-es időket fut, közepes gumival.
Nem látszik, hogy a McLaren ma már érdemi munkát tudna végezni a gyengélkedő Honda erőforrással. Érdekes, hogy a ma bevetett, javításnak szánt új alkatrész csak rontott a tegnapi helyzeten, hiszen Fernando Alonso félszáz körig jutott pénteken.
Nem, nem gyors kört futott, hanem betolták a garázsba. Hamilton is visszatért a bokszba, így a hosszabb etapon lévő Maldonado maradt csak kint, közepes gumikon, 1:31 körüli időkkel.
A legfrissebb tweetje alapján a délelőtti soros Felipe Massa sem tűnik túl lelkesnek.
Volt némi üresjárat Barcelonában, de Kvjat ismét a pályán a Red Bull volánja mögött, de a helyszíni szemlélők ezúttal nem tudják megmondani, hogy mi lehet a feladata, mert a csapat nem használja a bokszfali táblát.
Kvjat egy kör után ismét a garázsban kötött ki, az előző menet nem tartott sokáig.
Bár a fotókon nem úgy tűnt, az Autosport szerint népes közönség nézte személyesen a tesztet Barcelonában, és holnap még jobb lehet a helyzet, ha Alonso és Sainz autóba ül. A lap szerint a paddockban is sokan - még kisgyerekek is - próbálták levadászni az ismertebb személyiségeket, és autogramot szerezni tőlük. Lehet valami abban, hogy a Forma-1 jelenlegi legnagyobb problémája a magas jegyár a futamokra.
Elég lassú tempóban közlekedik Sebastian Vettel a pályán, miközben a Force India szerelői Pascal Wehrlein autóját nézik át. A silverstone-i istálló nemsokára ismét kiküldené a német fiatalt, akivel meg vannak elégedve, mert teljesíti a neki előírt programot.
"Ez a srác nem rossz versenyző, jobb, ha rajta tartjátok a szemeteket" - írják a Twitteren a Mercedes gyári csapatának címezve. Wehrleint valóban bedobták a mélyvízbe, csütörtökön két ismeretlen autóval is tesztelt, és a Force Indiánál ma is elégedettek vele. "A látómezőnkben van" - válaszolt a gyári csapat.
Button vagy Verstappen állt meg a pályán. Ez ma még csak a harmadik megszakítás Vettel reggeli kicsúszása, és Button korábbi műszaki hibája után.
Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy Button vagy Verstappen okozta-e a piros zászlót. A McLaren a bokszutca végén áll, így elképzelhető, hogy Button csak reagált arra, hogy a Toro Rosso leparkolt a pályán.
Az első kanyar felé tartva állt félre a Toro Rosso versenyzője, pont azután, hogy kerékcserén járt. 129 kört tett meg, ma már aligha tér vissza a pályára. Nem tudni, hogy a McLarennel mi történt.
Már Jenson Button is a pályán haladt, amikor megjelentek a piros zászlók, elképzelhető, hogy az ő McLarenje is pont akkor, a Toro Rossótól nem messze adta meg magát. Az olaszok mentségére legyen mondva, hogy jó 100 körrel többet tettek ma meg, mint a McLaren-Honda.
A Red Bull Renault motorja máris felbőg. Aki még teheti, ki fogja használni a hátralévő perceket. A Force India is nemsokára jöhet: "Minden perc számít" - tweetelték. Button, Ericsson, Bottas, és persze Wehrlein is a pályán.
Ha Button a piros zászlókat látva önszántából vagy utasításra állt meg, akkor a McLaren-Honda tényleg patikamérlegen adagolhatja a futásteljesítményt. Egy téttelen kört sem engednek meg maguknak.
A finn pilóta kihasználta az üresjáratot, és sisakot - vagy rostélyt - cserélt. Már az átlátszó, esti változatot használja a naplementében.
5 perccel a mai teszt vége előtt a finn pilóta is feliratkozott az eredménylistára 1:38.067-tel. Utolsó, de ez nem számít ma.
Bottas is a McLaren britje elé került 1:27566-os idejével. Ez persze papírforma, még akkor is, ha a finn pilóta az egész délután csak most fejezhet be köröket.
Van még néhány dedikált ajándéktárgy a korábbi F1-es pilótánál.
Délutáni, szuperlágy gumikkal futott körének köszönhetően Pastor Maldonado ismét a leggyorsabb tudott lenni a barcelonai teszten. Max Verstappen jól, és megbízhatóan ment, egészen pár perccel a végéig, amikor a Toro Rosso megállt alatta. Tovább szenvedett a McLaren, Vettel a kavicságyban kezdte a napot, Bottas alig pár mért kört futhatott csak. Hamarosan jelentkezünk bővebb összefoglalóval is!
1. Maldonado (Lotus E23) 1:24.348 - 104 kör
2. Verstappen (Toro Rosso STR10) 1:24.739 - 129 kör
3. Hamilton (Mercedes W06) 1:26.076 - 101 kör
4. Ericsson (Sauber C34) 1:26.340 - 53 kör
5. Vettel (Ferrari SF15-T) 1:26.407 - 105 kör
6. Kvjat (Red Bull RB11) 1:26.589 - 112 kör
7. Massa (Williams FW37) 1:26.912 - 55 kör
8. Wehrlein (Force India VJM07) 1:27.333 - 81 kör
9. Bottas (Williams FW37) 1:27.556 - 49 kör
10. Button (McLaren MP4-30) 1:29.151 - 24 kör
Három világbajnok is pályára lép szombaton, de azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a tegnap csak fél napot vállaló Lewis Hamilton mennyire lesz formában. A világbajnoki címvédő csütörtökön magas láz és rosszullét miatt 11 kör után kénytelen volt abbahagyni a munkát, tegnap a nyaki ideggyulladásból lábadozó Nico Rosberget váltotta ebédszünetben.
A csapatok szombati felállása:
Mercedes: Lewis Hamilton
Red Bull: Daniil Kvyat
Williams: Felipe Massa/Valtteri Bottas
Ferrari: Sebastian Vettel
McLaren:Jenson Button
Lotus: Pastor Maldonado
Toro Rosso: Max Verstappen
Sauber: Marcus Ericsson
Force India: Pascal Wehrlein.