Csak kapkodtuk a fejünket a Kínai Nagydíjon
2016. április 17. 07:39
Újabb elképesztően izgalmas, olykor szinte követhetetlenül akciódús versenyen aratott sima győzelmet – zsinórban a hatodikat – Nico Rosberg, aki Bahreinhez hasonlóan a Kínai Nagydíjon is abban a kényelmes helyzetben volt, hogy óvatosan adagolhatta a tempót, miután az összes ellenfelével történt valami.
A két Ferrari már az első kanyarban összeütközött,
a hátulról rajtoló Lewis Hamilton autójáról pár másodperccel később leszakadt az első szárny, a rajtnál az élre ugró Daniel Ricciardo pedig hiába vezetett, a 3. körben defektet kapott, így Rosberg könnyedén faképnél hagyta. Az hátraeső éllovasok aztán egyre előrébb verekedték magukat, látványos, kerék-kerék elleni csatákat vívva egymással és a többiekkel.
A verseny meghatározó momentuma az első pár másodperc volt. Ricciardo a szuperlágy gumikkal lerajtolta a lágyakon induló Rosberget, aki a célegyenes végi kanyarban besorolt a Red Bull mögé. Emiatt Kimi Räikkönennek fékeznie kellett, és blokkoló ívbelső kerékkel kissé lecsúszott az ívről, Sebastian Vettel pedig, hogy ne menjen neki, kissé szintén lelassított. Ironikus módon pont ez okozta a vesztét: Danyiil Kvjat szemfülesen kihasználta a lehetőséget, és belül elhúzott mellettük, így Vettel szendvicsben találta magát közte és a Ferrarit jobbra visszahúzó Räikkönen között. Már nem tudta elkerülni az ütközést, a láncreakció pedig Hamilton napját is tönkretette, mert Felipe Nasr pont az orra előtt rántotta el a kormányt, nehogy nekimenjen a lesodródó, majd a pályára visszatérő Räikkönennek, eltalálva közben a Mercedest.
A Ferrari számára különösen kínos volt, hogy az elnökük, Sergio Marchionne is a garázsból nézte végig a jelenetet.
Habár Vettel a rádión elnézést kért az ütközésért, nyíltan Kvjatot okolta miatta,
aki szerinte „torpedóként" vágott be mellé a kanyarba. A leintés után dühösen felelősségre is vonta a riválisát, Kvjat azonban visszaszólt neki. „Ha az ember meglát egy rést, rámozdul" – mondta később. „Egyetértek Sebbel, hogy kockázatos manőver volt, de mindketten itt állunk a dobogón, úgyhogy semmi gáz. A jövőben sem teszek le az ilyen rizikós megmozdulásokról." Érthető: Kvjat senkivel nem ért össze a kanyarban, és az előzés hozta meg neki a 2. helyet, pályafutása során másodszor.
A Ferrarik visszavágtak, de így is újabb nagy lehetőséget szalasztottak el, hiszen a versenytempójuk pénteken a Mercedesére is veszélyesnek tűnt. Ám az ütközés következtében mindkét autójuk megsérült, és Vettel a 8., Räikkönen pedig 46 másodperces hátrányban a 19. helyen találta magát, miután Hamiltonhoz hasonlóan azonnal ki kellett állnia a bokszba egy új orrkúpért.
Mázlijuk volt, hogy Ricciardo defektje miatt a 4. körben beküldték a Safety Cart,
ami összerántotta a mezőnyt, és a mezőny szuperlágy gumikon rajtoló tagjai kényelmesen megszabadulhattak a hamar elhasználódó Pirelliktől. Köztük Vettel – ő azonban a többiekkel ellentétben újra egy szuperlágy szettet kapott, ugyanakkor lecserélhette az első szárnyát is, bár néhány körrel később, Valtteri Bottas támadva újra megrongálta.
Amikor a 8. kör végén újraindították a versenyt, Vettel csak 14. volt, de hamar feljebb kapaszkodott, és 6 körrel később már a 4. helyen haladó Fernando Alonsót is megelőzte. A Ferrari ügyesen taktikázott, az utolsó etapban is a lágy gumikat rakva fel, amikor a közvetlen ellenfeleik a közepeseket választották. Vettel jórészt ennek köszönhette, hogy bár egyszerre cseréltek kereket, a bokszból kihajtva szinte azonnal sikerült elmennie Kvjat mellett a 37. körben, végleg bebiztosítva magának a 2. helyet.
Szórakoztatónak nevezte a futamot, az autóból kiszállva azonban rögtön odament Räikkönenhez bocsánatot kérni.
Ő semmit nem láthatott az egészből, csak az ütközést érezhette"
– mondta, Kvjat manőveréről hozzátéve: „Az ilyenek néha bejönnek, máskor nem. Ahogy láttam, hogy érkezik, megpróbáltam kihátrálni a helyzetből, de Kimit már nem tudtam elkerülni. Ez van. Nyilván sokkal dühösebb lettem volna, ha rosszabb eredményt érünk el."
Vettel úgy vélte, az incidens nélkül mindkét Ferrari a dobogón végezhetett volna, ám mivel az ő autója is megsérült, a rendes versenytempójukra megint nem derült fény. Räikkönen az utolsó előtti, azaz a harmadik etapjában bevetette a közepes gumikat, ez is jó húzás volt: jóllehet, Carlos Sainz mögött elég sok időt vesztett, 8 körrel későbbre tudta halasztani a harmadik kerékcseréjét, mint az előzőleg mögötte autózó Hamilton. Ez is hozzájárult, hogy
a 47. körben, egy kemény manőverrel meg tudta előzni a Massa Williamse mögé tartósan beragadó Mercedest.
Räikkönen végül az 5. hellyel mentette a menthetőt, de szemlátomást nem volt boldog, bár a rajtnál történteket diplomatikusan csak „egy szituációnak" nevezte. „Gőzöm sincs, mi történt, még nem néztem vissza" – mondta. „A verseny eleinte szenvedés volt számomra, de kitartóan próbálkoztam, és végül sikerült előrejutnom." A finn az összetettben így is visszaesett Vettel mögé, aki a 4. helyen áll, mindössze 6 ponttal lemaradva Hamiltontól.
A nap nagy meglepetését a Red Bull szolgáltatta: mind Kvjat, mind Ricciardo rendkívül gyors volt. Miután a rajtnál átvette a vezetést Rosbergtől,
az ausztrál versenyző a 3. körben valószínűleg a pályán szétszóródó törmeléken áthajtva kapott bal hátsó defektet.
„A 2. körben láttam pár törmeléket, de nagyobb darabokat nem, ezért nem számítottam rá" – magyarázta. „A 11-es kanyar után már éreztem, hogy valami nem stimmel. A hosszú hátsó egyenesben beriszált az autóm, és a tükörbe pillantva láttam, ahogy leszakad a gumi."
Ricciardo legalább közel volt a bokszbejárathoz, abban viszont pechje volt, hogy még pont a Safety Car beküldése előtt állt ki, úgyhogy visszaesett a 18. helyre. Onnan óriási vágtát mutatott be, jópár fantasztikus előzéssel: a 2-es kanyarnál például egyszerre ment el Nico Hülkenberg és Jolyon Palmer mellett, a 43. körben pedig a 7 körrel újabb gumik előnyét kihasználva Hamiltont is egy kemény csatában utasította maga mögé, aztán a hajrában nem hagyta felzárkózni Räikkönent.
Úgy érezte, ez pályafutása egyik legjobb versenye volt,
és a Red Bull erősebb, mint a szezonnak ebben a szakaszában várták. Christian Horner azt azért nem tartja valószínűnek, hogy Ricciardo a defekt nélkül megnyerhette volna a versenyt, de a világbajnokságban továbbra is a 3. helyen áll.
Csupán 3 ponttal van Hamilton mögött, aki ezúttal ironikus módon remekül rajtolt, az első kanyarig vagy négy autót megelőzött, az ott történt ütközésben viszont komolyan megsérült az autója.
Az első szárny beragadt a padlólemez alá, és az egyenesben szétcsapta az oldalsó légterelőt,
úgyhogy nagyon sok leszorítóerőt vesztett" – árulta el a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff. Hamilton eleinte jól haladt, a 21. körben a 3. is volt, de összesen ötször járt a bokszban, és az a húzás, hogy a szuperlágy gumikat a Safety Car-fázis alatt egyetlen kör után lecserélték az autóján, nem jött be. A sérült Mercedesszel nehéz volt előzni, és Hamilton az utolsó bő 15 kört Massa mögött vesztegelve töltötte, miközben Ricciardo, majd Räikkönen őt és a Williams versenyzőjét is utolérte, aztán simán faképnél hagyta.
„Próbáltam előreverekedni magam, de minden alkalommal újra kellett kezdenem, aztán a végére elfogytak a gumijaim is" – mondta Hamilton. „Ezen a pályán amúgy lehet előzni, de az autóm megsérült, eléggé nyeklett-nyaklott."
Úgy tűnik, mostanában semmi nem akar összejönni neki, míg Rosbergnek, aki idei 3., összesen 17. győzelmével már 36 pontos előnyre tett szert vele szemben, újabb sima napja volt. Ettől függetlenül azt állította, nem spórolt a tempóval.
„Ami mögöttem történt, abból semmit nem láttam, Danielre próbáltam koncentrálni a rajtnál" – magyarázta. „Keményen nyomtam a gázt, mert nem tudtam, mi van a Ferrarikkal, és pénteken nagyon erősek voltak a versenyszimulációik. Mi akkor hamar elhasználtuk a gumikat, most viszont remekül kitartottak. A balansz egyszerűen őrületes volt, az összes keveréken úgy odatehettem magam, ahogy csak akartam."
Rosberg végül csaknem 38 másodperccel Vettel előtt ért célba, igaz, eggyel kevesebb, azaz két kerékcserével teljesítette a távot – ez a pontszerzők közül rajta kívül csak Massának sikerült.
Az erősorrend Kínában egyértelműnek tűnt: a két Mercedes, a két Ferrari és a két Red Bull mellett a két Williams és a két Toro Rosso végzett a legjobb tíz között. Massa leginkább annak köszönhette a 6. helyét, hogy a lágy Pirelliken rajtolt, mindig jókor cserélt kereket, és a végén magabiztosan verte vissza Hamilton egyre kétségbeesettebb támadásait. Valtteri Bottas viszont már a rajtnál több pozíciót vesztett amiatt, hogy belekeveredett a Ferrarik ütközése miatt kialakult kavarodásba. Onnan már nem tért igazán magához, ráadásul a verseny végén, a közepes gumikon a tempója sem volt elég erős.
Max Verstappen ismét csapattársa, Sainz előtt ért célba, a Force India és a McLaren viszont lecsúszott a pontszerzésről. Sergio Pérez 11. lett,
Nico Hülkenberg pedig egy 5 másodperces büntetést is begyűjtött,
mivel a bokszbejáratnál indokolatlanul lassan haladva feltartott másokat, hogy időt nyerjen, amíg a Force India kereket cserél a csapattársa autóján.
A McLaren pedig egyszerűen nem volt elég gyors. „Kétkiállásos stratégiát választottunk, míg a többség hármat, úgyhogy a Safety Car nem volt a segítségünkre" – ismerte el Fernando Alonso, aki még törött bordával versenyzett.
De a tempónk sem volt meg a pontszerzéshez,
szerintem az SC nélkül sem voltunk elég gyorsak hozzá. Viszont legalább sokakat követtünk ma közelről, úgyhogy ez hasznos verseny volt. Fel fogjuk tudni mérni, hogy melyek az autónk gyenge és erős pontjai."
Jenson Button ezzel szemben remélte, hogy a McLaren inkább csak eltaktikázta magát. „Az első etap jó móka volt, talán a 7. is voltam. Mindenkivel oda-vissza előzgettük egymást, de a Safety Car beküldése után a közepes gumikat tettük fel, ami nem feltétlenül volt jó döntés, mivel mindenki más a lágyon volt" – magyarázta. „Vagy a tempónk nem volt elég erős, vagy rossz gumikat választottunk. A végén egyébként kint maradhattunk volna végig a közepeseken, de úgy gondoltam, inkább szórakozzunk egyet, úgyhogy bevetettük a szuperlágyakat. Azok viszont 3 kör után széthullottak."
A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva, az Orosz Nagydíjjal folytatódik.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük olvasóinkat a határon innen és túl a Kínai Nagydíj élő közvetítésében! A felhők eltűntek Sanghaj egéről, péntekhez hasonlóan a verseny napján is napsütés uralkodik, az esőnek nyoma sincs, pedig még a tegnapi időmérő után is érkezett az égi áldásból, és a szél is viharos maradt.
Rosberg az élről, Hamilton a mezőny végéről rajtolhat, a Ferrarik pedig szuperlágy gumikkal próbálnak a lágy abronccsal induló Mercedes nyomába eredni, úgyhogy izgalmas futamra van kilátásunk.
Adam Cooper szakújságíró szerint Christian Horner úgy véli, az utolsó rajtkockából induló Lewis Hamilton a futam végére akár az 5. helyig is előreléphet. A brit pilóta tegnap valószínűtlennek tartotta a dobogó elérését, mivel Nico Rosberg mellett a két Ferrari is gyorsnak tűnik. 2011-ben Mark Webber a 18. helyről a dobogóig jutott, akkor pont Hamilton nyerte a futamot.
Hamiltonnak egy jókor beküldött Safety Car sokat segíthet a felzárkózásban, de erre jobb, ha inkább nem számít, mert a statisztikák szerint az elmúlt 12 Kínai Nagydíjon 8 alkalommal nem volt szükség a biztonsági autóra. Pénteken és szombaton viszont ezúttal többször is meg kellett szakítani az edzéseket piros zászlóval, ezek a futamon valószínűleg előcsalogatnák a Safety Cart.
Manapság nem igyekeznek a sportba a nagyvállalatok, hogy szponzorációs kampányokat szervezzenek, de Jonathan Noble, a Motorsport.com szerzője arról számolt be, hogy szombaton egy globális márka képviselőjével találkozott, és elképzelhető, hogy ez az egyelőre meg nem nevezett cég beszáll az F1-be.
A Sky Sports szerint Hamilton arról számolt be a rádión, hogy a bokszból kihajtva minden rendben lévőnek tűnik az autóján, ami új sebességváltót és új erőforrást is kapott az előző futam óta. Hamilton több ellenőrző kört is megtesz, mielőtt a rajtrácsra érkezik.
A versenynek otthont adó ország nemzeti himnuszához minden versenyző felsorakozik a futamok előtt, Lewis Hamilton viszont ezúttal nem ért oda a mezőny végéről. A mellőle rajtoló Pascal Wehrlein igen.
A futam még el sem kezdődött, de Hamilton már most is izgalmakkal szembesült, a bokszutcában majdnem elütötte a Toro Rosso néhány tagját, akik a haladósávban álltak, háttal az érkező Mercedesnek. A brit pilóta végül odaért a rajtrácsra.
Az első négy rajtkockáról induló pilóták eltérő gumitaktikát választottak. Rosberg a pole-ból a lágy abroncsokon rajtol, mögötte a többiek a szuperlágyat választották, de a 4. helyezett Vettelnek van egy új szettje is. A Pirelli szerint két taktika lehet célravezető a futam során:
Szuperlágy
Lágy (11. körtől)
Lágy (26. körtől)
Lágy (41. körtől)
Lágy
Lágy (16. körtől)
Lágy (31. körtől)
Szuperlágy (46. körtől)
Ez alapján elképzelhető, hogy a Rosberg és Räikkönen taktikája alapvetően azonos is lehet, mindössze az etapok sorrendjét cserélik fel.
Alonso a lágy abroncsot választotta, a mögötte rajtoló Button pedig a szuperlágyat, belharc várható a McLarennél.
Sergio Marchionne a futam előtt a Sky Sportson nyilvánvalóvá tette, hogy csapatának el kell kezdenie nyerni. Fokozódik a nyomás a Ferrarin, miközben a mezőny visszatér a rajtrácsra.
Ricciardo vezet Rosberg előtt, Vettel visszaesett, és Hamilton is elhagyta az első szárnyát. Räikkönen is elvesztette az első szárnyát.
...elkerülni Räikkönen autóját, mert (Kvjat) Red Bullja úgy jött belül, mint egy őrült.
Ricciardo, Rosberg, Kvjat, Pérez, Hülkenberg, Sainz, Massa, Vettel, Button, Bottas a pontszerzők sorrendje.
Räikkönen és Hamilton visszaért a bokszba, a mezőny végéről kell előrelépniük új első szárnyakkal.
Majd a hajtűkanyarban Button is körbeautózta a brazilt a szuperlágy gumiknak köszönhetően. Rosbergé a leggyorsabb kör 1:42.293-mal, de csak alig volt gyorsabb Ricciardónál.
Újabb váratlan esemény: a hátsó egyenesben Daniel Ricciardo defektet kapott, így Rosberg simán átvette a vezetést. A Red Bull pilótája kerékcsere után folytatja a futamot.
Egymást érik a váratlan események, Ricciardo kerekének maradéka miatt beküldték a Safety Cart, a mezőny nagy része kiállt kereket cserélni. Előtte Hamiltoné volt a leggyorsabb kör 1:41.293-mal.
Kvjat jobbról, Räikkönen pedig balról zárta közre, nem volt hova mennie. Az ütközés után Räikkönen miatt az egyik Sauber is lelassított, ennek ütközött neki Hamilton is.
Rosberg vezet, mögötte Massa, Alonso, Wehrlein, Gutiérrez, Kvjat, Palmer, Haryanto, Pérez és Bottas a pontszerzők sorrendje, de ez alaposan felborult a bokszkiállások miatt. Vettel a 15. helyen áll, Räikkönen pedig a 19. helyezett jelenleg.
Hamiltont érdemes továbbra is figyelni, mert a brit pilóta autójára egy kör erejéig feltették a szuperlágy abroncsot, majd megkapta a lágy gumit, így a szuperlágytól megszabadult. Hosszú etapokra készül.
Egymást kerülgették a bokszokba be- és kihajtó versenyzők, meglepetés, hogy senki sem ütközött össze a másikkal. Vettel két autót is megelőzött a sebességhatárt jelző vonal előtt, mivel ellenfelei a szükségesnél korábban lelassítottak.
Rosberg az élen, Massa és Alonso üldözi a dobogós helyeken. A német pilóta kényelmes helyzetben van a kavarodás után, Massa is lágy gumikon halad, ráadásul el is fékezte magát a hajtűkanyarban.
A német pilóta már három autót megelőzött, és feljött a 12. helyre, Kvjat pedig a 3. helyre lépett előre. Massa 2,2 másodpercet kapott egy kör alatt Rosbergtől.
Párosuk a 17-18. helyen halad, próbálják áthámozni magukat a mezőnyön. Vettel a 9. helyen tartózkodik, már Buttont is maga mögé utasította.
A brit pilóta közben Haryantót is megelőzte, és már a 15. helyen autózik. Vettel továbbra is a 9., Bottast üldözi.
A hajtűkanyarban járt túl ellenfele eszén, majd a célegyenes végén Esteban Gutiérrezt, és később Pascal Wehrleint is megelőzte. Egy visszajátszás szerint korábban összekoccant Bottasszal, de mindketten megúszták.
Az orosz pilóta a DRS segítségével előzte meg Massát, ami egy Renault motortól figyelemre méltó a Mercedes ellen. Hamilton közben Ricciardót támadja, aki menekülés közben gyorsan megelőzte Gutiérrezt, és már a 11-12. helyen járnak.
A német pilóta átvette az 5. helyet a mexikóitól, Vettel mehet a 4. helyezett Alonso után. Räikkönen beragadt Gutiérrez mögé a 15. helyen.
...de Vettel megelőzte a hátsó egyenesben, majd a célegyenesben a német pilóta elhagyta az első szárnyának bal első véglapját, ez még a Bottasszal való koccanás következménye lehet.
Kihozták a finn pilótát a mezőnyből, ezzel visszaesett az utolsó helyre. Vettel autójának törmelékei miatt piros-sárga csíkos zászlót mutatnak a célegyenes előtt.
Buttont előzte meg, Räikkönen közben elmozdult az utolsó helyről, közepes keverékű gumikat kapott az autójára.
A McLaren pilótája nem állt ki a Safety Car alatt, most a közepes keverékű gumikat kapta, Räikkönenhez hasonlóan, ráadásul pont a finn pilóta elé ért vissza. Hamilton ezzel már a 9. helyezett.
Lecseréli a szuperlágy abroncsokat lágy keverékekre, pont amikor utolérte volna a 3. helyezett Massát. Az első szárnyát békén hagyták, így a 13. helyre ért vissza, pont Magnussen elé.
Több mint 12 másodperccel vezet a 2. helyezett Kvjat előtt, akit bő 7 másodpercre követ Massa a 3. helyen. A német pilótát egyelőre semmi sem ingathatja meg.
Hátránya 37 másodperc az élen álló Rosberg mögött, de 3 autót már megelőzött, így a 10. helyen halad.
Vettel 1:40.884-gyel megfutotta a verseny leggyorsabb körét, pont, amikor Kvjat kiállt a bokszba, és pont visszaért német ellenfele mögé.
Gyorsan áthámozta magát Verstappen autóján, majd Buttont is megelőzte, közben Vettel csak az ifjú hollandot tudta megelőzni.
Kényelmesen visszatért az élre, jelenleg Bottas a 2., és nem más, mint Hamilton a 3. helyezett.
Lágy gumikat kapott. A 14. helyre jött vissza, de az előtte haladó Hülkenberg 5 másodperces büntetést kapott, mert túl lassan haladt a bokszbejáratnál. Az ő autóját kerülte meg Vettel még a sebességhatárt jelző vonal előtt.
Nem szorul rá, de mégis siet: 1:40.631-gyel a német pilóta futotta a verseny leggyorsabb körét az élen. Kvjat és Vettel követik, jelentős lemaradással.
A finn pilóta kopott közepes keverékű gumikat használ, így nem igazán tud közel kerülni a 10. helyezett Ericssonhoz, de az idő neki dolgozhat, hiszen Hamilton autóján nem sokat bírt a lágy gumi, így a Mercedes pilótája már kénytelen volt lecserélni. Bár a brit sokkal előrébb járt a Ferrari versenyzőjénél, most mégis mögé került.
A Ferrari már nagyon csúszkál, idő kérdése, hogy a Mercedes elé tudjon kerülni. Az utolsó pontszerző helyért csatáznak.
Körök óta 1,2 másodperc körüli hátrányban követi a Ferrari a Red Bullt, ez pont nem elég ahhoz, hogy nyithassa a DRS-t, és megtámadhassa ellenfelét. Rosberg közben már 14 másodperc előnnyel vezet.
A McLaren pilótája a bokszba hajtott, miután sorra előzték meg az ellenfelei, legutóbb a jelenleg 9. helyezett Räikkönen. A mögötte érkező Hamiltont már nem várta meg, inkább önként félreállt az útból.
A Ferrari pilótája most teszi tönkre Hamilton taktikáját. Räikkönen az előtte autózó Sainz szélárnyékát használja, így ő is nyithatja a DRS-t, ezzel a Mercedes nem tud igazi támadást indítani.
A Mercedesnél is érzik, hogy nem jó ilyen sokáig Räikkönen mögött autózni, és azt kérték Hamiltontól a rádión, hogy adjon bele mindent. "Azt teszem" - felelte rezignáltan.
Szinte biztosan taktikát váltottak a Mercedesnél, és a közepes keverékű gumikat szerelték Hamilton autójára. Nem ezt tervezhették, mert a futam elején egy körre feltették a szuperlágy abroncsokat is, valószínűleg lágyakkal akartak végigmenni.
Még közel sincs a Ferrari a Red Bullhoz, Rosberg 25 másodpercre növelte az előnyét. A hátsó egyenesben közben mintha egy eldobott sisakfólia repülne, ezt elvileg már tilos a pályán leszakítani a rostélyról.
Megelőzni nem tudta, de a Toro Rosso megtette a szívességet, hogy kiállt előle a bokszba, így Räikkönen a kopott közepes keverékű abroncsaival feljött az 5. helyre. Egyszer még biztosan ki kell állnia.
Mérnöke gyors haladásra ösztönzi a német pilótát, valószínűleg közeledik a kerékcsere ideje, Megpróbálhatják a bokszban megelőzni Kvjat autóját. Hamilton közben feljött a 9. helyre Pérez leküzdésével.
Lágy gumikat kapott, szinte biztos, hogy a kör végén Kvjatot is kihozzák. Vettel pont Räikkönen mögé ért vissza, csapattársa pedig Ricciardót üldözi. Ez jobbkor nem is jöhetett volna Kvjatnak.
Ő sem jön ki többet, ha nem muszáj, továbbra is vezeti a versenyt, jelenleg Ricciardo követi a 2. helyen, de neki még ki kell jönnie kereket cserélni.
...és jelenleg a 2. helyen áll, miután Ricciardo kiállt előle a bokszba. Räikkönen is így döntött, és lágy gumikkal próbál eljutni a verseny végéig.
A Ferrari pilótája a 12. helyre jött vissza a kerékcsere után. "Elég sok autóval meg kell küzdened ebben az etapban, de tudjuk, hogy képes vagy erre" - mondta neki a mérnöke.
Ezért a verseny leggyorsabb körét futotta az új, közepes keverékű abroncsaival. A többiek sorrendje: Vettel, Kvjat, Verstappen, Massa, Bottas, Hamilton, Ricciardo, Pérez, Räikkönen.
A pálya kanyargós szakaszán utolérte a finn pilótát, és egy bátor manőverrel meg is előzte ellenfelét. Sietnie kell, mert Ricciardo érkezik mögötte 7 körrel újabb közepes abroncsokon, miközben Hamilton kopottabb közepeseken fut. A Mercedes pilótája nemsokára támadhatja Massát a 4. helyért, utána viszont inkább védekeznie kell majd, mert Massa hátránya bő 14 másodperc Kvjat mögött, és már csak 14 kör van hátra.
A brit pilóta egyelőre beszorult Massa mögé, gyorsabb nála, de nem eléggé. Kvjat közben a lekörözésekre panaszkodik a rádión, Verstappen pedig a verseny leggyorsabb körét futja. Räikkönen feljött a 8. helyre.
Kihasználja, hogy újabbak a gumijai, és a Mercedesen valószínűleg nem is működnek olyan jól a közepes keverékű abroncsok.
A DRS segítségével kerülte meg a Williamst a hátsó egyenesben, és tovább halad idei harmadik 4. helye felé. Räikkönen utolérte Bottast.
...és már Hamiltont is üldözőbe vette. Hacsak a lágy gumik nem kezdenek hirtelen romlani, beérheti a háromszoros világbajnokot.
Hamilton nagyon támadni kezdte a kör elején, de a brazil pilóta ellenállt, ez lehetővé tette, hogy Räikkönen utolérje őket, és a hátsó egyenesben meg is előzze a gumikkal egyre inkább küszködő, de hősiesen küzdő Hamiltont. A sorrend:
Rosberg, Vettel, Kvjat, Ricciardo, Massa, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Pérez, Sainz.
A leggyorsabb kör Buttoné 1:40.298-cal, új, szuperlágy gumikkal.
Átvette az 5. helyet korábbi csapattársától, akit most megint Hamilton kezdett üldözni. Grosjeané a leggyorsabb kör 1:40.037-tel, viszont a francia csak a 20. helyet birtokolja.
Megelőzte Nasrt, és 1:39.923-ra javította a leggyorsabb kört a Haasszal. Az amerikai csapat története harmadik futamán megszerezheti a leggyorsabb versenykör dicsőségét is.
A 16. helyezett Nico Hülkenberg 1:39.824-re javította a leggyorsabb kört, közben Hamilton továbbra sem bír a 6. helyezett Massával. Räikkönen alaposan faképnél hagyta őket, de Ricciardót már nem fogja utolérni.
Az élen álló pilóta kissé besokallt az egyik kanyarban, pedig semmi sem veszélyezteti. A következő öt kört akár csökkentett módban is megtehetné, akkora előnye van Vettel előtt.
Lemaradt Massa mögött, talán megbékélt azzal, hogy a Kínai Nagydíjat a 7. helyen fogja befejezni. Az utolsó körökre lejátszották a csatákat a versenyzők, most már mindenki csak célba szeretne érni.
Hacsak el nem kezdenek kiesni a pontszerzők, a 12-13. helyen haladó Fernando Alonso és Jenson Button ezúttal sem számíthat pontokra, így továbbra is Stoffel Vandoorne lehet a wokingiak egyetlen pontszerzője. Lehet, hogy Rosberg le is körözi a világbajnok párost.
Elfékezte magát a hátsó egyenes végén, így Max Verstappen megelőzte, és átvette tőle a 8. helyet. Carlos Sainz is támadja a finn pilótát.
Vezethetetlennek tartja az autóját, ami nemrég még a leggyorsabb kört futotta, most viszont már csak 1:43-ra volt képes. A csapat megtagadta tőle ezt a lehetőséget.
Kényelmes előnnyel ért célba, kimaradt minden bajból, zsinórban a harmadik győzelménél tart, és október óta már hat futamot nyert.
Ha lett volna még egy kör, a holland tinédzser megtámadhatta volna a háromszoros világbajnokot. A pontszerzők sorrendje:
Rosberg, Vettel, Kvjat, Ricciardo, Räikkönen, Massa, Hamilton, Verstappen, Sainz, Bottas.