![]() |
![]() A Hungaroringen készült képen a későbbi világbajnok Schumacherrel mókázó Ecclestone 70. születés- napjára a legszebb ajándék a Forma-1 sosem látott népszerűsége lehet |
Ecclestone - akinek apja halászhajó-kapitány volt - vegyészmérnöknek tanult, majd autókereskedést nyitott Kent grófságban. Versenyzéssel is próbálkozott, de a legendás Brands Hatch-i pályán elszenvedett súlyos balesete után már csak vállalkozásait tartotta szem előtt. "Megragadni a kínálkozó lehetőséget" - ez az életfilozófiája, s ennek megfelelően 1970-ben olcsón felvásárolta a tengődő Brabham-istállót.
A Forma-1 "urának" felbukkanásáig a pilótákat csak afféle tehetős kalandoroknak tekintették, akik időnként megjelentek mesés járgányaikkal egyik-másik futamon. Ecclestone azonban hamarosan a konstruktőrök szövetségének (FOCA) elnöke, majd a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) második embere lett, és nemcsak az első televíziós szerződéseket kötötte meg, hanem a versenyzőknek is előírta a mindenkori pontos megjelenést. A '80-as években az egyre kiszámíthatóbb és jövedelmezőbb Forma-1 komoly márkanévvé vált.
A zseniális üzletember meggyőződése szerint a sportágat csak egy kézben tartva lehet irányítani: - Ha a csapatok birtokolnák a versenyjogokat, annak teljes fejetlenség lenne a vége, mert semmiben sem tudnának egyezségre jutni.
A mértéktartó életmódjáról ismert brit üzletember - akin négy éve szívműtétet hajtottak végre - szerényen így fogalmazta meg leghőbb kívánságát: "egészségben szeretném megérni 2000 szilveszterét".
(MTI)
Ajánló:
A Nemzetközi Automobil Szövetség honlapja
Korábban:
Futamonként csaknem tízmillió televíziónéző látta Németországban a Forma-1-es versenyeket, s ez az átlag nagyobb, mint a legnézettebb futballmérkőzés mutatója. A legtöbben, 14 millióan a Brazil Nagydíjra voltak kíváncsiak.