"Alaposan megvizsgáltuk az abroncsokat, és mindent rendben találtuk: ellenőriztük a futófelületet a próbák előtt és után is. Ezzel az ügyet lezártuk, a világbajnoki küzdelem folytatódhat" - szögezte le az FIA szóvivője.
Az autósport elitkategóriájának sportszabályzata szerint az első gumik futófelületének szélessége nem haladhatja meg a 270 mm-t, ezt az értéket eddig a versenyek előtt mérték, mostantól viszont a versenyek után ellenőriznék.
Az FIA a mogyoródi futamot követően figyelmeztette a Michelint használó csapatokat: ha a hét végén Olaszországban a futófelület mérete túllépi a megengedettet, megbüntetik őket. A francia gumigyártó abroncsait a Williams-BMW, a McLaren-Mercedes, a Renault, a Jaguar-Cosworth és a Toyota használja, a többi csapatot a Bridgestone támogatja.
Több nappal az ügy kirobbanását követően Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója múlt szerdán elismerte, hogy az olasz csapat jelentette fel a Michelint a nemzetközi szövetségnél, s ezután született meg a gumiellenőrzés megszigorításáról szóló döntés.
A Michelin múlt szerdán jelentette be, hogy elkészült az újraértelmezett szabályoknak is megfelelő abroncsaival.