A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl
Vágólapra másolva!
A Mercedes közzétette a 2011-es szezonban történt előzésekről vezetett statisztikáit, melyből kiderül, hogy idén 1400-nál is több sikeres manővert láthattunk, és a "tiszta" helycserék negyvenöt százaléka a DRS segítségével történt.

A 2011-es idényben számos futamon rekordszámú előzést láthatott a közönség. Ez elsősorban két, az idei szezonban bemutatkozó tényezőnek köszönhető: a kisebb légellenállás elérésében segítő, állítható hátsó szárnynak (DRS) és a gyorsan kopó, kiszámíthatatlan versenyhelyzeteket teremtő Pirelli gumiknak.

A Mercedes a szezon során statisztikát vezetett az előzésekről, hat kategória szerint csoportosítva a manővereket: beszélhetünk (1) "normál", (2) a DRS segítségével történő, (3) lassú autók (Lotus, Virgin, Hispania) ellen végrehajtott előzésekről, de megkülönböztetik (4) a csapattársak közötti, valamint (5) az első körben történt helycserét, és (6) azt is külön osztályba sorolták, ha valaki egy sérült autót utasított maga mögé.

A németek számításai szerint az eddigi 18 futam alatt - az összes kategóriát figyelembe véve - 1436 előzést láthattunk. Ha leszámítjuk az első körben történt előzéséket, valamint azokat, amelyeknek sérült autó is részvevője volt, 1180 manővert kapunk. A Mercedes által tiszta - "normál" és DRS segítségével történő - előzésnek nevezett megmozdulások száma 804, tehát futamonként átlagban 45.A legtöbbször Törökországban (85), Kanadában (79) és Kínában (67) cseréltek helyet a versenyzők.

Forrás: Virgin

A 804 előzésnek 45%-a történt a DRS segítségével, ez a szám az egész szezon során egyenletes maradt. Az állítható hátsó szárny Abu-Dzabiban volt a leghatékonyabb, ott az előzések 89%-a az eszköz segítségével történt, az arány Valenciában és Indiában volt még magas. A legkisebb befolyása Monacóban volt a DRS-nek, valamint az esős, illetve változó körülmények között futott versenyeken (például a Hungaroringen), ilyenkor ugyanis az eszköz használatát többször korlátozták.

A versenyzők közül Sébastien Buemi nevéhez fűződik a legtöbb, 112 előzés, Michael Schumacher azonban 111 manőverrel szorosan követi őt a ranglistán. Előkelő helyet foglal el Kamui Kobajasi, Jaime Alguersuari és Sergio Pérez is.

A versenyek rajtjánál Schumacher összesen 34 pozíciót lépett előre, ezzel listavezető Buemi (29) és Heikki Kovalainen (28) előtt. Az első kör után történt helycseréket figyelembe véve viszont Buemi és Pérez holtversenyben, 82 előzéssel állnak az élen. Az első néhány sorrendje ebben a rangsorban a következő:

1. Pérez 82
= Buemi 82
3. Button 77
4. Webber 76
5. Alguersuari 74
6. Schumacher 71

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!