A Dun & Bradstreet nevű gazdaságkutató cég 2008 óta minden évben összeállít egy listát arról, hogy a Forma-1-es csapatok átlagosan hány napot késnek a számláik kifizetésével a határidőhöz képest. Tavalyi statisztikájukból kiderül, hogy a válság még a legnagyobb istállókon is érezteti a hatását: már egyikük sem fizet időben a beszállítóinak.
Míg egy évvel korábban a Sauber általában 17 nappal a határidő előtt teljesítette a fizetési kötelezettségeit, legutóbb már ők is 2 napot csúsztak. Ez azonban semmi a Ferrarihoz képest, amely kb. 300 millió eurós éves büdzséjével a mezőny legnagyobb költségvetésű csapata, mégis összes vetélytársánál később, átlagosan 18 napos késéssel egyenlíti ki a tartozásait.
A csapatok együttes költségvetése tavaly mintegy 1,65 milliárd euró volt. Érdekes, hogy a fizetéssel az öt legtöbbet késő istálló közül négy - a Ferrari, a Renault, a McLaren és a Mercedes - gyári támogatással bírt. Az autógyárak által az F1-re fordított összeg egyébként a válság kirobbanása óta kb. 77 százalékkal, 240 millió euróra csökkent.
A teljes lista így fest:
Csapat | Csúszás (nap) | |
1. | Ferrari | 18 |
2. | Marussia | 17 |
3. | Renault | 16 |
4. | McLaren | 12 |
5. | Mercedes | 11 |
6. | Lotus (Caterham) | 9 |
7. | Force India | 8 |
8. | Red Bull | 5 |
9. | Williams | 3 |
10. | Sauber | 2 |
11. | Toro Rosso | 1 |
12. | HRT | ? |