Vágólapra másolva!
A Mercedes statisztikái szerint az első négy versenyen szinte pontosan annyi előzés történt, mint tavaly, de jelentősen megnőtt a DRS nélküli helycserék aránya.

Tavaly az első négy versenyen 327 előzés volt az első körben történt helycserék nélkül, idén 326. Ha a három kiscsapat autóival szemben végrehajtott előzéseket nem vesszük figyelembe, akkor ezek a számok 220-ra, illetve idénre 215-re csökkennek. Ezeknek az előzéseknek tavaly az 50 százalékánál nem használtak DRS-t a versenyzők, míg idén már a 68 százalékánál.

Egy éve átlagosan 43 előzés történt egy versenyen (bár az első négy futamon még 55 volt az átlag), ennek 55 százaléka volt DRS nélkül végrehajtott manőver, míg idén eddig 54 előzést hozott egy verseny, és ennek a 68 százalékához nem használták a pilóták az állítható hátsó szárnyat.

A Mercedes azt is kiszámolta, hogy tavaly 19 versenyből nyolc volt olyan, amelyen többségben voltak a DRS-sel végrehajtott előzések, idén viszont eddig minden versenyen több volt a zárt hátsó szárnnyal végrehajtott, normál előzés, mint a DRS-sel kivitelezett manőver. Ez persze nem jelenti azt, hogy a DRS hatása csökkent volna, mert a pilóták akkor is jó hasznát vehetik az állítható hátsó szárnynak, ha nem sikerül előzniük vele: segítségével közel tudnak maradni az előttük haladóhoz, és KERS-t is spórolhatnak egy DRS-zónán kívüli előzéshez a pálya más pontjaira.

Az idei első négy versenyt nem érdemes egyenként összehasonlítani a tavalyi első néggyel, mert tavaly nem volt eső Malajziában, és nem rendezték meg a Bahreini Nagydíjat. Igazából csak a 2011-es Ausztrál és a Kínai Nagydíjat lehet jól összevetni az ideiekkel, mivel mindkettőt hasonló időjárási körülmények között rendezték meg a két évben.

Azonban míg tavaly csak egy, idén már két DRS-zóna volt kijelölve az Albert Parkban. Ennek is köszönhető, hogy 2011-ben csak 17, idén viszont már pontosan kétszer annyi előzést hozott az ausztráliai verseny, és a DRS-nélküli előzések aránya 70-ről 65 százalékra csökkent.

A legreprezentatívabban a Kínai Nagydíjat lehet összevetni a tavalyival, mert a sanghaji pályán nemcsak az időjárás, hanem a DRS zónák is megegyeztek a két szezonban. Tavaly 67, idén 69 előzést regisztráltak itt, ebből 45 illetve 59 százalék volt a DRS nélküli, normál előzések aránya.

Korábban a spanyolországi verseny számított az egyik legunalmasabbnak a szezonban, 2008 és 2010 között például átlagosan csak két előzést hozott egy barcelonai futam. Azonban idén várhatóan nem fog jelentősen romlani az 54-es előzésátlag a Spanyol Nagydíjon sem, ugyanis tavaly már 51 helycserét regisztráltak, és ennek 43 százaléka volt normál előzés.

Mindent egy helyen az Eb-ről