Félgyári csapattá válhat 2014-től a Mercedes
![schumacher mercedes német nagydíj](https://cdn.origo.hu/2024/02/hkMK6Kh803jgBsQevozLcIxwLO2jPQuVf0jwqGmR3VY/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzllMjM5YTc2ODBiYjQ2ZDY4MmUyNzk3NTk3NTY5ZmYx.webp)
Az utóbbi időben több híresztelés is napvilágot látott a Mercedes Forma-1-es jövőjéről. A németek az élcsapatok közül egyedüliként még nem írták alá a 2013-tól érvénybe lépő keretszerződést, a Concorde Agreementet, ebből pedig sokan arra következtettek, hogy az idei év végén akár hátat is fordíthatnak az F1-nek. A francia Auto Hebdo értesülései szerint erről nincs szó, viszont komolyan fontolgatják, hogy jelentős mértékben csökkentik az istálló gyári támogatását.
A Mercedes a 2009-es szezon után vásárolta fel, és tette hivatalos gyári csapatává a Brawn GP-t. A 2010 óta elért eredmények azonban elmaradnak a várakozásoktól, annak ellenére, hogy Nico Rosberg az idei Kínai Nagydíjon megszerezte a Mercedes 1955 utáni első futamgyőzelmét. Ráadásul a Concorde Agreementben kínált feltételekkel sem elégedettek, hasonló elbánásban szeretnének részesülni, mint a többi élcsapat. Az Auto Hebdo úgy tudja, 2013 után csak félgyári támogatást kapna a jelenlegi Mercedes csapat, amelyet "AMG F1"-re keresztelnének át.
A Mercedesnek így a tervek szerint kevesebb beleszólása lenne a "félhivatalos" csapat irányításával kapcsolatos ügyekbe, inkább az autó tervezésére koncentrálnának. Nem szüntetnék meg a kapcsolatot a McLarennel és a Force Indiával, motorszállítóként tehát a V6-os turbómotorok debütáló évében is három csapatot látnának el.