A Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery elismeri, hogy tavaly bizonyos esetekben jogosan kritizálták őket a túl óvatos gumiválasztás miatt, de azt ígéri, idén rámenősebbek lesznek. Különösen azért kaptak bírálatokat, hogy az új austini pályára a kemény és a közepes keveréket vitték el, pedig az utólagos tapasztalatok fényében a lágy-szuperlágy kombináció is alkalmas lett volna hozzá.
"A szabályok nem változtak, úgyhogy nem fogjuk ugyanazt az utat követni, mint tavaly" - jelentette ki Hembery az Autosportnak. "Idén megpróbálunk agresszívabban választani. Volt néhány verseny, ahol kritizáltak minket - alighanem joggal -, hogy kicsit óvatosabbak voltunk a kelleténél. Márpedig ez nem igazán segít a Q2-es csapatoknak. Valószínűleg gondot okoz nekik amiatt, hogy a leszorítóerő hiányával küszködnek."
Hembery ismét hangsúlyozta, hogy bár a Pirelli módosításokat végzett az összes slickjén, idén nem számít a tavalyi szezon első felét jellemző kaotikus erőviszonyokra. Az új kemény keveréken, amit a csapatok a múlt novemberi Brazil Nagydíj első edzésnapján már kipróbálhattak, nem változtattak azóta sem.
"Mivel az autók viszonylag változatlanok maradnak, a csapatok már elég alaposan értik, hogy mivel kell dolgozniuk" - magyarázta Hembery. "Mi átalakítjuk a gumik szerkezetét, valamint mind a négy slick keverékét, és a rámenősebb hozzáállásunk eleinte valószínűleg fog némi fejtörést okozni a mérnököknek. De arra nem számítunk, hogy olyan gondjaik lesznek, mint 2012-ben, amikor az autók is drámaian megváltoztak."
Hembery hozzátette, hogy a Pirelli igazgatótanácsa előzetesen már rábólintott az F1-es program folytatására, a cég azonban csak akkor hajlandó meghosszabbítani gumiszállítói szerződését, ha megfelelő feltételeket kap. A gumik árát ugyanakkor nem fogja emelni, és az eddigiekhez hasonlóan az összes csapatnak ugyanannyiért kínálja majd őket.
"Ha a feltételek teljesülnek, ami nyilván attól függ, hogy mi történik a csapatokkal és a promóterrel, akkor megvan az engedélyünk a folytatásra" - erősítette meg Hembery. "Ha azonban a részvétel költségei megváltoznak, vagy nagyobb befektetésre lesz szükség, természetesen más döntés is születhet."
"Mi sem vagyunk mások, mint bármelyik autógyár, amely jött és ment. Igyekszünk megtartani a pozíciónkat, de vannak határok, amiket nem léphetünk át."