A Pirelli húsz év után, 2011-ben tért vissza a Forma-1-be, és az elmúlt két idényben gyakran szolgáltattak beszédtémát a Forma-1-gyel foglalkozó sajtónak. Az olasz gumigyártó a 2012-es idény első felében heves vitákat váltott ki a kiszámíthatatlanul működő abroncsaival, az év végéhez közeledve pedig óvatos gumiválasztásaik miatt kritizálták őket. A sportigazgató, Paul Hembery a bírálatok ellenére gőzerővel dolgozik azon, hogy a Pirelli meghosszabbíthassa 2013-ban lejáró szerződését.
"Természetesen már tárgyalásban állunk a FOM-mal (Formula Ona Management), hiszen a kereskedelmi szempontok is fontos tényezőt jelentenek - elvégre a bevételünk nagy részét a pálya szélén található hirdetésekből szerezzük" - mondta a Motorsport-Total.com-nak Hembery, aki "hónapokon belül" szeretne megegyezni a hosszabbításról. "Januárban a csapatokkal is beszélünk, hogy kiderüljön, ők is szeretnék-e folytatni a közös munkát. Reménykedünk benne, hogy így lesz, hiszen eddig kizárólag pozitív visszajelzéseket kaptunk."
A csapatokkal való tárgyalást nehezíti, hogy a legutóbbi szerződéskötéskor még egységes FOTA (a csapatok érdekvédelmi szervezete) azóta jelentősen gyengült, többek között a Ferrari és a Red Bull is kilépett belőle. Hembery azonban reméli, hogy az elmúlt két évben végzett közös munka az összes csapatot meggyőzte a folytatásról. Az istállók számára az is vonzó lehet, hogy a gumikért a következő években sem kellene több pénzt fizetniük a Pirellinek, a gyártó pedig garantálja, hogy minden csapat azonos bánásmódban részesül. A sportigazgató hozzátette, egyelőre egy újabb hároméves szerződést tudna elképzelni, de a Forma-1 a hosszabb távú terveikben is szerepel.
Hembery továbbá elárulta, hogy több mint két hónappal a melbourne-i idénynyitó előtt a Pirelli már szinte teljesen felkészült az új szezonra. "Készen állunk az idénykezdetre. Tudomásom szerint az Ausztráliába tartó szállítmány már úton is van" - mondta. A gumikon idén is végeztek módosításokat, így a brit szerint előfordulhat, hogy a szezon elején ismét felborul az erősorrend. "Ez azonban nem lesz annyira feltűnő, mint 2012-ben, hiszen tavaly az autókat érintő drámai módosításoknak is nagy szerepük volt."
A módosított gumikat a Brazil Nagydíj pénteki szabadedzésein próbálhatták ki először a csapatok. "Bár Brazíliában igazából még nem az új keveréket vetettük be, az abroncsok szerkezete megegyezett azzal, amit a saját tesztjeinken használtunk. Az adatok nagyon biztatóak voltak, így azóta nem is változtattunk a gumikon."
A Pirelli idén is négy különböző keveréket - kemény, közepes, lágy, szuperlágy - gyárt majd a száraz pályára való gumikból. Bár a szabályok lehetőséget adnának több keverék bevetésére, Hembery szerint ez nem lenne jó megoldás. "Megtehettük volna, hogy az utcai pályákra egy sokkal lágyabb gumit viszünk, de feleslegesen nem akartuk tovább bonyolítani a helyzetet."