Vágólapra másolva!
A szélcsatornában tavaly használt gumik nem úgy deformálódtak, mint az ideiek a valóságban, és ez megtévesztő adatokat adhatott a Forma-1-es csapatoknak az aerodinamikáról.

A Pirelli időben közölte, hogy az idei Forma-1-es gumik mások lesznek, mint a tavalyiak, a csapatok azonban csak a korábbi abroncsokat tudták használni a szélcsatornában a 2013-as autók fejlesztéséhez. A gumik elsősorban a tapadás biztosításában játszanak szerepet, de a kerekekkel együtt nem mellékes a légáramlásra kifejtett hatásuk sem.

Az Auto Motor und Sport értesülése szerint a csapatok pórul jártak azzal, hogy a szélcsatornában csak a tavalyi gumikat tudták használni a fejlesztéshez, mert azok terhelés hatására kevésbé deformálódtak, mint az ideiek, és ez befolyásolja az autók aerodinamikai teljesítményét. Az eltérés kívülről nézve nem túl nagy, de bőven elegendő ahhoz, hogy megváltoztassa a kifinomult aerodinamikával rendelkező autók viselkedését.

A német szaklapnál úgy vélik, ez az oka annak, hogy az autóján 2013-ra sok módosítást végrehajtó McLaren és a Sauber szenved, míg a kevesebb nagy újítást bevető Red Bull, Ferrari és Lotus formájának kevésbé ártott a gumik eltérő deformálódása. A jelenség hátterében az állhat, hogy a Pirelli puhábbá tette a gumik oldalfalát, a vállukat ellenben megerősítette.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!