A Pirelli nyolc verseny után félretette az idei évre kifejlesztett acélpalástos gumijait, és a Német Nagydíjtól kezdve a korábbi kevláros szerkezetűeket bocsátotta a csapatok rendelkezésére. A cserével jól járt az abroncsokkal időnként szenvedő Red Bull és Mercedes, a Ferrari, a Lotus és a Force India viszont elvesztette korábbi előnyét.
A Force India technikai igazgatója még most is bosszankodik emiatt, mert változatlanul azt hangoztatja, hogy a többi csapatnak kellett volna jobban felkészülnie az idei Pirellikre. "A Red Bull és a Mercedes kiválóan lobbizott. Ez igazságtalan. Nekik is ugyanolyan lehetőségük volt a 2013-as gumikhoz igazítani az autójukat, mint nekünk. Az, hogy nekik nem sikerült, az ő problémájuk" - nyilatkozta Andy Green az Auto Motor und Sportnak.
"A Ferrari és mi képesek voltunk a 2013-as gumikkal szélsőséges beállításokat és guminyomást használni, anélkül, hogy ezt megsínylették volna az abroncsok. A többiek nem tudták megcsinálni ezt."
A Force India teljesítményére alaposan rányomta bélyegét a gumik megváltoztatása: a csapat a Német Nagydíj óta eltelt öt futamon mindössze három pontot szerzett, így elvesztette az 5. helyet a konstruktőri tabellán a McLarennel szemben. Még a tabellán mögöttük álló Toro Rosso és Sauber is több pontot gyűjtött náluk ebben az időszakban.
A szakember kifejtette, hogy a gyakorlatban hogyan jelentkeztek a problémák az új abroncsokkal. "Az autó túlkormányzott lett a gyors kanyarokban. Hátul már nem stimmel a légáramlás, mert a gumik kevésbé deformálódnak, és ettől megváltozott a padlólemez távolsága is az aszfalttól" - közölte Green. Mivel a Force India idén már nem vet be több fejlesztést, a maradék versenyeken csak a beállítások variálásával tud javítani a helyzeten.
Az istálló versenyzője, Paul di Resta azonban már nem akarja mentegetőzésre használni a gumikat. "Többé nem kritizálhatjuk őket, volt elég időnk a megismerésükre, illetve arra, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük" - jelentette ki a Press Association Sportnak. "Egyértelmű, hogy nem működnek nálunk, de egyszerűen ilyen az autónk. Mindenkinek egyforma lehetőségei voltak, de mások sikerrel jártak."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!