Vágólapra másolva!
A finn úgy véli, hogy a Ferrari tempója a futamon erősebb lehet, mint az időmérőn. A csapat mindkét versenyzője számított rá, hogy az edzések után visszacsúszhatnak a rangsorban.

A Ferrari szurkolói bizakodva várhatták az Olasz Nagydíj időmérőjét, mivel a pénteki edzésnapon a csapat versenyzői követték a Mercedeseket a tabellán, és a szombat délelőtti gyakorlás eredményei is azt sugallták, hogy tarthatják a tempót a Mercedes motorral hajtott Williamsekkel és McLarenekkel. A kvalifikáción azonban fokozatosan szertefoszlottak a csapat reményei az erős szereplésről - először Kimi Räikkönen mondhatott le a jó rajthelyről, mivel a Q2-ben kiesett.

"Ez az időmérő valamiért nem alakult igazán jól számomra, a hétvége egésze viszont kicsit talán jobban, mint amire számítottunk" - mondta. "Tudtuk, hogy az időmérőn nehéz lesz felvennünk a versenyt a mercedeses csapatokkal, mert ők szombat délutánra nagyobbat lépnek előre nálunk, a futamra viszont rendszerint megint csökken a különbség. Mi kicsit változtattunk az autón a szabadedzés után, de nehéz elhinni, hogy ezek az apróságok ennyire megnehezítették a dolgunkat. Holnap remélhetőleg jobb napunk lesz."

Kimi Räikkönen elszúrta az időmérőt Forrás: Ferrari

"Valamiért állandóan blokkoltam az első kerekeket. Egy-egy szektort jól össze tudtam hozni, de mindet egymás után nem. Ez kellemetlen meglepetés volt, de előfordul. Remélhetőleg megtaláljuk rá a magyarázatot.”

A futamon ütőképesebb lesz a Ferrari

A finn a Roggia sikánnál kétszer is hibázott a legfontosabb pillanatokban, így csupán 12. lett - igaz, Danyiil Kvjat büntetése miatt egy helyet előrelép a rajtrácson. Az Origo GPhírek kérdésére elmondta, hogy még nem tudni, fontolóra veszik-e a rajtot a kemény gumikon, ugyanakkor abban mindenképp bízik, hogy a versenytempója erős lehet.

"Még túl korai megmondani, hogy mit tervezünk a verseny elejére. De tegnap tényleg tűrhető hosszú etapot teljesítettünk, és az egész hétvégénk elég jól alakult, csak az időmérő okozott csalódást. Nem oda kerültünk a rajtrácson, ahová tartozunk, de meggyőződésem, hogy holnap lesz esélyünk előrébb harcolni" - bizakodott. "Persze nehéz megítélni, hogy mire számíthatunk, mert sok autó van nagyon közel egymáshoz, és még nem tudjuk, hogy holnap meglesz-e a tempónk az előzéshez. Az mindenesetre biztos, hogy erősebbek leszünk, mint ma."

A pénteki hosszú etapos eredmények alapján Räikkönen tempója - más versenyzőkéhez hasonlóan - közel volt a mercedeses Nico Rosbergéhez - bár a német versenyző akkor nem volt teljesen megelégedve az autójával.

Alonso nem csalódott

Fernando Alonso annak ellenére sem csalódott az időmérőn megszerzett 7. helye után, hogy még a szombat délelőtti edzést is a 2. helyen zárta. Szerinte várható volt, hogy a Williamsek és a McLarenek elő tudnak húzni extrákat a kalapból délutánra.

"Ez jó időmérő volt számomra. A szabadedzés után nehéz megítélni a tempónkat, mert akkor mindig ütőképesebbnek tűnünk a valóságosnál – alighanem az eltérő üzemanyagszintek miatt. Számítunk rá, hogy mások az időmérőre feljebb tekerik a motorjukat, és gyorsabbak lesznek nálunk" - közölte. "Ma teljesen a határon autóztam. A Q2-ben és a Q3-ban is két-két etapot teljesítettem, és lényegében mind a négyszer egyforma köridőt értem el. Vagyis ez abszolút a maximum volt.”

"Úgy tűnik, a Mercedes és a Williams egy kicsit túl gyors hozzánk. Aztán a McLaren, a Ferrari és a Red Bull nagyon közel van egymáshoz, csak egy-két tizedre. Remélhetőleg velük egy csoportban lehetünk.”

A Ferrari a versenytempójában bízik Forrás: Ferrari

Alonso a Q3-ban 1:25.430-cal zárt, a korábban futott két legjobb köre 1:25.525 és 1:25.491 volt. A McLarenektől nagyságrendileg 1 tized volt a lemaradása, Sebastian Vettelt pedig mindössze 6 ezreddel előzte meg. Amikor arról kérdezték, hogy kifejezetten az előzések segítése érdekében állították-e ennyire magasra az autó végsebességét, nemmel felelt.

"Nem áldoztuk be az időmérőt a versenyért. Az elvi optimumra lőttük be a leszorítóerőt. A tegnapi tesztek szerint is ez volt a legjobb beállítás, úgyhogy egyszerűen a leggyorsabbat választottuk. Az egyenesekben talán kicsit gyorsabbak vagyunk, mint a kanyarokban, de a köridő így volt a legjobb" - közölte.

Alonso azon hat pilóta egyike volt, akiknek a mért ponton sikerült legalább 350 km/ó-s sebességet elérnie.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!